סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

המדריך ליזם המתמודד על פרויקט התחדשות עירונית - מה כדאי (ולא כדאי) לעשות

במציאות בה יזם שלא נמצא בהתחדשות עירונית לא קיים, חשוב ליזמים לעצור רגע ולבדוק מה כדאי לעשות ולא פחות חשוב - מה לא כדאי לעשות בהתמודדות על פרויקט של התחדשות עירונית. עו"ד ונוטריון דן הלפרט, מומחה בנדל"ן, מקרקעין והתחדשות עירונית, עם המדריך ליזם המתמודד על פרויקט


תחום ההתחדשות העירונית הוא אחד התחומים המרכזיים בעולם היזמים והבנייה בענף הנדל"ן הישראלי. כל פרויקט של התחדשות עירונית מתחיל במכרז יזמים דרכו בוחרים בעלי הדירות את היזם הנכון והמתאים עבורם ועבור הפרויקט. איך מתמודדים בצורה טובה מול התחרות? ומה אסור לעשות? עו"ד ונוטריון דן הלפרט, מומחה בנדל"ן, מקרקעין והתחדשות עירונית מחברת דן הלפרט חברת עורכי דין ונוטריון, עם כל הפרטים.
לפני הכל, אומר עו"ד הלפרט, אשר מייצג מאות בעלי דירות וגם יזמים בפרויקטים, היזם צריך לזכור שהוא מתמודד בתחרות מול יזמים אחרים ולכן עליו ללמוד כיצד להציג את עצמו בצורה טובה וראויה.
הנקודה הראשונה אותה מציין עו"ד הלפרט היא שקיפות ואמינות. לדבריו, בעלי דירות מסתכלים על ניואנסים בפגישות, על שפת הגוף והתחושה שהיזם לא מסתיר שום דבר. נקודה שניה היא הצגת ניסיון רלוונטי בהתחדשות עירונית בהיקפים דומים לפרויקט שלשמו נערך המכרז, ולא בניית כבישים ותשתיות. נקודה חשובה נוספת היא זמינות ושירות - לדבריו עו"ד הלפרט, יש להראות לדיירים שהיזם יהיה זמין וילווה אותם מקרוב לאורך כל הדרך, עם מנגנון מסודר לטיפול בפניות של בעלי הדירות. מדובר על פרויקטים מאוד ארוכים ולכן חשוב להיות צמוד לבעלי הדירות ולהקשיב לכל בעיה ושאלה.
באשר להצגת חוסן כלכלי, עו"ד הלפרט אומר כי הוא ממליץ ליזמים להתכונן מראש לשאלות על חוסן כלכלי. כאשר הוא מייצג יזם, מספר עו"ד הלפרט, הוא מכין עבורו דו"ח כלכלי, אשר מפרט את המצב הכלכלי של היזם עם התייחסות לדוחות כלכליים, BDI, רמת סיכון באופן כללי ובאשר להתחדשות עירונית. בנוסף, כדאי להציג דו"ח משפטי המפרט על תביעות עבר והליכים נוכחיים - המפתח הוא לשים על השולחן ולהיות שקוף לחלוטין. בכל הנוגע לתמורות, כדאי לדעת מראש מה אפשר להציע ומה חשוב לבעלי הדירות בכל פרויקט- יש מי שחשוב לו יותר מפרט מעוד מ"ר, יש מי שחשוב לו נגישות.
הנושא החשוב ביותר עבור עו"ד הלפרט הוא בטוחות - הטיפ שלו הוא להקשיב היטב לעורך הדין של בעלי הדירות, כך שאם הוא מעלה בקשות לחידוד ומקסום ושיפור הערבויות, ללכת לקראתו. לפעמים השיפורים קטנים אך נותנים שקט נפשי לבעלי הדירות. לסיום, עו"ד הלפרט ממליץ ליזמים לא לחסוך בבחירת אנשי מקצוע נוספים שמלווים את הפרויקט - אנשי מקצוע טובים יבטיחו רושם מצוין ומביא תוצר טוב. הצטרפו אלינו למדריך המלא ליזם בהתמודדות על פרויקטים.