סגור

הרימו את הכפפה: עיריית תל אביב-יפו מתקינה מטהרי אוויר של חברת אורה אייר בכיתות הנמוכות ובגני הילדים ברחבי העיר

משרד החינוך יצא ב"קול קורא" והקצה תקציב של 100 מיליון ש"ח לטובת התקנה ומיגון כיתות לימוד נמוכות וגני ילדים במטהרי אוויר.

לאחר פיילוט מוצלח בכיתות לימוד ברחבי ירושלים, בו הוכח כי מערכות טיהור האוויר מצליחות להפחית את התחלואה בכיתות באופן ניכר. הרשויות נדרשו לבחור מערכת מבין רשימה של מטהרי אוויר אשר עברו בדיקות ואושרו ע"י משרד הבריאות תוך הקפדה על זמני אספקה והתקנה מהירים וזאת על מנת להגן על הילדים והמורים בהקדם האפשרי מפני גלי התחלואה.
עיריית תל אביב-יפו מצטרפת לרשויות נוספות ברחבי הארץ אשר בחרו להתקין את מערכות טיהור וסינון האוויר של חברת אורה אייר. היוזמה החיונית של משרד החינוך להקצאת התקציב, בשיתוף משרד הבריאות, אשר יפחיתו באופן משמעותי תחלואות נוספות מלבד הקורונה עתיד להסתיים בסוף החודש הקרוב (אפריל). בעוד שבחלק מהערים ברחבי הארץ הסתיימה ההתקנה של מערכות טיהור האוויר של חברת אורה אייר, ערים ורשויות רבות, בינהן חלק מהערים הגדולות והמרכזיות בארץ, עדיין לא מימשו את התקציב אשר הוקצה להגנת הילדים והמורים.
2 צפייה בגלריה
פינה בגן ילדים
פינה בגן ילדים
פינה בגן ילדים בתל אביב
(אורה אייר)
אביעד שניידרמן, מייסד משותף ומנכ"ל חברת אורה אייר: "אנחנו שמחים להיבחר ע"י עיריית תל אביב יפו ולשמור על בריאותם של ילדי וילדות ישראל. המהלך המבורך של משרד החינוך מאפשר לרשויות בכל רחבי הארץ להתקין את מערכת טיהור האוויר הטובה ביותר ולהגן על הילדים בכל המדינה. אני מזמין רשויות נוספות לנצל את הימים האחרונים לממש את התקציב המשמעותי שנותר ולשמור על המלצות שניתנו ע"י משרד הבריאות והחינוך לאחר בחינה מעמיקה".
קראו עוד בכלכליסט:
בעמוד הפייסבוק של אגף החינוך של עיריית תל אביב נכתב:
"מעל שנתיים שהקורונה היא חלק בלתי נפרד מחיינו. אז מה אפשר לעשות כדי לשמור על שגרת לימודים תקינה, גם במקרה שהקורונה שוב תרים ראש? ביצענו בירור מקיף על יעילות המכשירים. כל המחקרים בנושא עוד רחוקים מלהסתיים, אבל בפיילוט שהתקיים בדצמבר האחרון נקבע מדד הצלחה של הפחתה של 30% בהדבקות. ובכן - יצאנו לדרך."
2 צפייה בגלריה
מתוך עמוד הפייסבוק של אגף חינוך תל אביב
מתוך עמוד הפייסבוק של אגף חינוך תל אביב
מתוך עמוד הפייסבוק של אגף חינוך תל אביב
(אגף חינוך תל אביב)
מערכות טיהור האוויר של חברת אורה אייר, מיוצרים כחול-לבן. החברה פועלת מעל ל-4 שנים ב-90 מדינות ברחבי עולם ומגינה על מוסדות ועסקים רבים: בתי-חולים, אוטובוסים ותחבורה ציבורית, בתים פרטיים, אוניברסיטאות, בתי מלון, גני ילדים ובתי ספר.
במסגרת הניסויים שערכה החברה, הוכחה יעילות טיהור האוויר מוירוסים, נגיפים, עובשים ופטריות וכן מנגיף הקורונה ב99.99% ע"י בית החולים שיבא תל-השומר, הנחשב לאחד מעשרת בתי החולים הטובים בעולם. בנוסף, הוכחה יעילות המערכת אל מול הנגיף במעבדה מובילה בקליפורניה (innovative bio-analysis) ובה נמצא כי המערכת מטהרת את חלל החדר ב-99.99% בתוך 60 דקות.