סגור

מסע אל שיטת המסחר המיסתורית מהמאה ה-19 שמצליחה גם היום לפגוע ב-76% מהעסקאות ושהשאירה גם אותנו בהלם

"ברגע שהבנתי שחי בעבר אדם שחזה את שוק ההון ברמת דיוק שלא תאמן, אומר זיו חקשוריאן, פעיל ותיק בשוק ההון, יצאתי למסע למידה גלובלי כדי להבין את העקרונות שעמדו בבסיס שיטתו של אחד מגדולי הסוחרים בכל הזמנים והממצאים שגיליתי הפילו לי את הלסת".

וויליאם גאן, היה אחד מהסוחרים המוצלחים בוול סטריט במאה הקודמת, למרות שחלק מהכלים שאיתם עשה שימוש נמצאות בתוכנות המסחר, הרי שרוב שיטות המסחר יוצאות הדופן שלו לא נחשפו. לפחות עד היום.
זיו חקשוריאן, פעיל ותיק בשוק ההון, התחקה אחר שיטותיו במשך מספר שנים וחזר לספר לנו על שיטותיו יוצאות הדופן שכנראה אף פעם לא שמעתם עליהן, כאלה שהשאירו גם אותנו בהלם.
ספר לנו קצת על הרקע שלך עם שוק ההון
"אני סוחר בשוק ההון משנת 2001 ומשנת 2007 מתפרנס מהמסחר כמקצוע, זה מה שעשיתי כל חיי הבוגרים והעובדה שאת דריסת הרגל הראשונה שלי בשוק ההון ביצעתי כבר בגיל 19 עוד בהיותי חייל, גרמה לי ליהנות מצבירת הון והתבססות כלכלית כבר בגיל צעיר יחסית".
2 צפייה בגלריה
שיטת המסחר הזאת מייצרת לי תשואה גבוהה במינימום זמן
שיטת המסחר הזאת מייצרת לי תשואה גבוהה במינימום זמן
שיטת המסחר הזאת מייצרת לי תשואה גבוהה במינימום זמן מסך
(קינו מדיה)
נשמע ששוק ההון עשה איתך טוב אבל ברור שזה לא המצב אצל כולם
"בוודאי שלא. שוק ההון זה לא מקום שזורקים אליו את הכסף שלך בלי להבין אותו והוא צומח לבד. אומנם יש גם אסטרטגיות השקעה כאלה אבל גם אליהן אלמנט התזמון חשוב מאוד כדי לא ליפול על אזור שיא ששנים יקח לך להחזיר את הקרן עד שתרוויח. לצערי הרב, לאורך השנים נתקלתי בהמון אנשים שחושבים שאם הם "ישחקו" בשוק ההון הם ירוויחו כסף אבל זה לא המצב, כי אחרי תקופות טובות שהשוק עולה הם מצטרפים אליו באיחור ושמגיעה מפולת הם אלה שבדרך כלל מכבים עליהם את האור".
אז מהי הבעיה של אותם אנשים שאתה יכול להצביע עליה?
"הבעיה העיקרית שלהם שהם נכנסים לשוק ללא הבנה כיצד הוא עובד או שיש כאלה שכבר סוחרים תקופה לא קצרה וחושבים שהם יודעים איך הוא עובד ולמרות שהם לא מצליחים להרוויח באופן עקבי עדיין מתעקשים שהם מבינים. זה בדיוק כפי שבני אדם שלא מבינים בחשמל לא ינסו לחבר מפסק חשמל לבד, כך גם שוק ההון. אם אתה לא מבין מה אתה עושה, אתה תתחשמל, כך שלא רק שלא תרוויח, אלא גם תפסיד והרבה".
כיצד אתה פועל בשוק ההון?
"יש לי מספר שיטות עבודה שאיתן אני עובד לאורך השנים ולא זז מהן מילימטר. השיטות האלה הוכיחו את עצמן לאורך 120 שנים לאחור, לא דורשות ממני להידבק למסך ולמסחר יתר ולמרות זאת, השתדרגות משמעותית ליכולות שלי הגיעה דווקא בשנים האחרונות שהתוודעתי לשיטות המסחר של וויליאם גאן".
צפינו בלא מעט עדויות שהבאת על השיטה של וויליאם גאן שנחשב לסוחר אגדי מהמאה הקודמת, שבניגוד למקובל לחשוב, הוא דווקא כן הצליח לחזות בצורה מעוררת התפעלות את השוק, תוכל לשתף אותנו?
"בשמחה. לגאן היו שיטות מסחר מגוונות מאוד, חלקן הלכו איתו לקבר אך אחר חלקן הצלחתי להתחקות רק בשנים האחרונות. מלבד שיטת הניתוח הטכני שהוא עשה בה שימוש אדיר ונחשב לאחד מאבות השיטה, הוא עשה שימוש במתמטיקה עתיקה, תבניות גיאומטריות, חישוב מאורעות היסטוריים ואסטרולוגיה".
אתה יכול לתת לנו דוגמה פשוטה שנבין?
"אתן לכם מספר דוגמאות דווקא מטכניקה פשוטה יחסית "חישוב מאורעות היסטוריים" שבה גאן התבסס על מה שאמר שלמה המלך "מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיעשה ואין חדש תחת השמש".
גאן אמר את זה בשפה פשוטה יותר "העתיד אינו אלא חזרה על העבר".
בגדול, הוא מצא מספר מחזורי זמן, שאם נבדוק מה קרה באותם מחזורי זמן לאחור, זה ירמוז לנו על הצפוי במחזור הזמן הנוכחי שלנו והדברים יחזרו באופן דומה ועל משקל "אותה הגברת רק בשינוי אדרת".
אחת הדוגמאות האחרונות היתה דווקא בחודש אוקטובר 2023. בדוחות שהוצאנו ללקוחות שלנו בחודשים ספטמבר ואוקטובר, התרענו ממלחמה אפשרית שבפתח בסגנון יום כיפור 1973. הבסיס לכך היה מחזור 50 השנים שגאן אמר שהוא מביא איתו מאורעות מהעבר שמשליכים משמעותית לעתיד, כך שיכולנו להסיק מכך שמלחמה כלשהי בפתח בסגנון מלחמת יום כיפור.
המדהים הוא שמלחמת יום כיפור פרצה ב- 06.10.1973 ואילו המלחמה הנוכחית ב- 07.10.2023, הפרש של 50 שנה ויום אחד".
וואו. זה נשמע מטורף אבל יש שיגידו שזה מקרי. יש לך משהו שחוזר על עצמו לאורך שנים?
"כן בוודאי. אז אחד מהמחזורים שגאן דיבר עליו הוא מחזור 7 השנים. ישנם מספר אלמנטים במחזור הזמן הזה, אך מה שאנחנו מצאנו במחזור הזמן הזה, הוא מה קורה בשווקים הפיננסים אחת לשבע שנים אבל בדיוק בשנות שמיטה שחוזרות אחת לשבע שנים.
בשנת שמיטה העם היהודי מצווה להשמיט את הקרקעות ולתת להם לנוח, כמו גם חובות וכדומה. בדקנו 120 שנים לאחור שבהן היו 18 שנות שמיטה.
ב-15 מתוכן, השווקים ירדו. ב-12 מתוכן, השווקים התמוטטו. למעשה - כל המפולות הגדולות ב-120 השנים האחרונות היו אך ורק בשנות שמיטה. דרך אגב, גם שנת 2022 שבה השווקים ירדו בחדות - היתה שנת שמיטה".
זה נשמע מטורף מרגע לרגע, אבל השאלה היא אם זה עובד רק בטווחי הזמן הארוכים?
"מחזורי הזמן שהצגתי מציגים את טווחי הזמן הארוכים, אבל גאן היה עושה שימוש בטכניקות רבות נוספות שאינן קשורות למאורעות היסטוריים כך שכאשר אני עושה את השילוב ביניהן בטווחי הזמן הקצרים, זה מאפשר לי לזהות תאריכים עתידיים שבמהלך החודש ישמשו כמפנה לתנועת המחיר".
אתה יכול לפרט קצת יותר? מה זאת אומרת תאריכים עתידיים שמשמשים כמפנה?
"אני מפרסם דוח בתחילת כל חודש על חמישה נכסים שבו ישנם בין 3-5 תאריכים עתידיים על כל נכס לאותו החודש. כאשר המחיר מגיע באותו הנכס לתאריך שמופיע בדוח בעליה לדוגמה, הוא מתהפך לירידה ויורד עד לתאריך הבא והפוך, אם המחיר מגיע לתאריך שמופיע בדוח בירידה, הוא מתהפך לעליה עד לתאריך הבא".
זה נשמע יותר מדי טוב בשביל להיות אמיתי. עד כמה זה עובד?
"אני מפרסם את הדוח מתחילת שנת 2022 ועל חמישה נכסים בלבד, היו עד עכשיו כ- 457 תאריכים מתוכם כ-346 תאריכים התבררו כמדוייקים כך שמדובר בכ-76% הצלחה. בערוץ היוטיוב שלנו יש עשרות דוגמאות מתועדות שמראות את זה.
מה הוביל אותך לפרסם את הדוח?
"חברים מהתעשייה ששיתפתי איתם את התאריכים האלה בתחילת הדרך, התחרפנו לגמרי מהתוצאות והם אלה שדחפו אותי לפרסם את התאריכים האלה. זה גרם לי לחשוב עד כמה התאריכים האלה יכולים לעזור לכמה שיותר אנשים בהבנה של תנועת המחיר ולהיות ממוקדים יותר מתי לקחת לונג או שורט על השוק אז החלטתי ללכת על זה".
2 צפייה בגלריה
   "זיו חקשוריאן: אנחנו נותנים את הלב והנשמה להצלחת התלמידים"
   "זיו חקשוריאן: אנחנו נותנים את הלב והנשמה להצלחת התלמידים"
"זיו חקשוריאן: אנחנו נותנים את הלב והנשמה להצלחת התלמידים"
(באדיבות סייקלס טריידניג )
אז בשביל להיות רווחי בשוק ההון כל מה שאני צריך זה את הדוח שלך?
"ראיתי לא מעט אנשים שלקחו את הדוח ועושים באמצעותו תשואות מטורפות, אבל מצד שני ישנם אחרים שלא באמת הבינו איך לפעול איתו. זה הפתיע אותי מאוד כי סה"כ אם אתה רווחי אפילו במעט בשוק ההון ויודע לזהות את המגמה, אתה אמור לדעת איך לנצל את התאריכים האלה לטובתך ולשדרג את היכולת שלך בצורה ניכרת. הבנתי שגם אנשים שקוראים לעצמם סוחרים, למעשה לא באמת יודעים איך לפעול נכון בשוק ההון".
וזה מה שהוביל אותך לבנות קורס אחרי 20 שנה בתחום?
"בהחלט. הקמתי קהילה של סוחרים שפועלים באמצעות הדוח והם התחננו אלי להכין להם קורס עם שיטות העבודה שלי גם בנכסים שבדוח ובשוק ההון בכלל. בהתחלה הפניתי אותם ללמוד אצל אחרים אבל שהבנתי שאחרים מלמדים אותם מסחר יומי ולא שיטות מסחר רלוונטיות החלטתי ללכת על זה.
אז אחרי 21 שנים בתחום, קיבלתי החלטה לבנות קורס שיעניק לאנשים את כל שיטות העבודה באמצעותן השגתי את ההצלחה שלי, כך היה חשוב לי שהקורס יוביל כל אדם מרמת הבנה של כיתה א' ועד לרמה שהוא מרגיש בסיום הקורס שהוא סיים אוניברסיטה, כך שיוכל לפעול במספר שיטות מסחר, גם להבין איך לסחור בדוח אבל גם איך לנהל תיק השקעות באופן כללי כדי ליצור משוק ההון כלי להכנסה נוספת או להגדלת ההון העצמי ואפילו להפוך אותו למקצוע כמוני".
לאיזה סוג של אנשים הקורס שלך פונה? האם מדובר במסחר יומי?
"לא מדובר בקורס מסחר יומי שמצמיד אנשים למסך, נהפוך הוא, בניתי את הקורס מתוך הבנה שהקורס חייב להתאים לאורך החיים המשתנה אצל כל אדם במהלך חייו, ישנן תקופות שבהן ניתן להשקיע יותר זמן במסחר וישנן תקופות שאין זמן להביט על המסך, כך שבניתי בקורס מספר שיטות מסחר המתאימות לתקופות השונות האלה, כולל אסטרטגיות מסחר המתאימות לניהול של הפנסיה בין באופן עצמאי ובין בניוד בין המסלולים כדי להפיק ממנה את המירב.
אסטרטגיית המסחר הזאת לא דרשה תשומת לב כמעט כי ביצענו בה 10 פעולות לאורך 35 שנים האחרונות אך סכום הקרן קפץ פי 126 מסכום ההשקעה וניתן לנהל איתה אפילו את קרן השתלמות שהשתחררה ובמקום לפרק את הכסף על טיול או שיפוץ של הבית, להחליט שאת הכסף הזה אתה מנהל באסטרטגיה הזאת באופן כזה שתגיע לפנסיה מאושר ומעושר".
זיו חקשוריאן מלמד את שיטות המסחר שלו בקורס "פוקוס טריידר". לפרטים נוספים בקרו כאן>>