סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

נכנסים לפרויקט של התחדשות עירונית? כל מה שאתם צריכים לדעת

צביקה רובינשטיין, סמנכ"ל ייזום, בית וגג, על הבדיקות המקדימות, סעיפי ההסכם, הערבויות ולוחות הזמנים – כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת כניסה לפרויקט של התחדשות עירונית


פרויקטים של התחדשות עירונית הם מהמורכבים ביותר בענף הנדל"ן, ולכן לא פלא שרבים מהדיירים הנכנסים לפרויקט כזה מוצאים את עצמם מבולבלים, אבודים ובעיקר מודאגים. צביקה רובינשטיין, סמנכ"ל ייזום בחברת בית וגג, פורט את כל שלבי הפרויקט ואת כל הדברים החשובים שאותם כדאי לדעת לפני ובמהלך פרויקטים של התחדשות עירונית.
ראשית, מסביר רובינשטיין מהן הבדיקות המקדימות הנדרשות על מנת לספק לכם וודאות שהפרויקט אכן יתממש, החל מבחינת זכויות הבנייה ועד לבדיקת הרווחיות של הפרויקט. בהמשך מתאר רובינשטיין מה כולל ההסכם בין בעלי הדירות ליזם ומהן הערבויות שניתנות על מנת להגן על הדיירים ולספק להם ביטחון ורוגע לאורך כל הדרך. רובינשטיין מדבר גם על חשיבות תיאום הציפיות בין כל המעורבים בפרויקט, ובפרט על כנס בעלי הדירות, בו יכולים הדיירים לקבל את כל המידע הדרוש להם בצורה מקיפה ומפורטת, לשאול שאלות ולהגיע להחלטה מושכלת ונטולת חששות.
לסיכום, מתאר רובינשטיין את לוחות הזמנים המקובלים של פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית ומתאר את נקודות התורפה הבירוקרטיות האורבות כל פרויקט כזה. גם מבחינה זו, מסביר רובינשטיין, תיאום ציפיות בין העירייה או הרשות המקומית ליזם והגעה לתהליך לאחר הכנה מוקדמת, יהיו המפתח להצלחה ולמימוש מוצלח ויעיל של הפרויקט.