סגור

חברת השליחויות צ'יטה רוכשת קרקעות להקמת מרכזים לוגיסטיים בבית שמש

חברת בת של הקבוצה רכשה קרקע באזור התעשייה הרטוב בבית שמש, להקמת מרכז לוגיסטי תמורת 43.5 מיליון שקל. מחיר הקרקע שילש עצמו בתוך 3 שנים. ביוני רכשה צ'יטה מגרש להקמת מרכז לוגיסטי באופקים

הביקוש למרכזים לוגיסטיים ממשיך לגדול: חברת מ.ש.ק.ש מקבוצת צ'יטה רכשה קרקע בת 12 דונם באזור התעשייה הרטוב בבית שמש תמורת 43.5 מיליון שקל. זאת במטרה להקים על הקרקע מרכז הפצה לוגיסטי.
המוכרת היא חברת ישפס נדל"ן שרכשה את הקרקע ב-2018 לאחר שזכתה במכרז של רמ"י תמורת 15.5 מיליון שקל כולל עלויות פיתוח, ולא בנתה עליה. ישפס רשמה אקזיט עם מכירת הקרקע לצ'יטה, כאשר על פי העסקה, הקרקע שילשה את שוויה בתוך 3 שנים.
המחיר ששילמה ישפס ב-2018 משקף שווי של 1.2 מיליון שקל לדונם, בעוד העסקה שביצעה צ'יטה משקפת לקרקע באזור התעשייה הר טוב כבר שווי של 3.6 מיליון שקל לדונם. בשנים האחרונות נרשמה עלייה בביקושים לקרקעות באזור התעשייה הרטוב, אשר הכנסותיו מארנונה מחולקות בין הרשויות - עיריית בית שמש, והמועצה האזורית מטה יהודה.
1 צפייה בגלריה
הדמייה של המרכז הלוגיסטי של צ'יטה שיוקם באופקים
הדמייה של המרכז הלוגיסטי של צ'יטה שיוקם באופקים
הדמייה של המרכז הלוגיסטי של צ'יטה שיוקם באופקים
(מור הדמיות)
קבוצת צ'יטה בבעלות אנשי העסקים שלומי קלדרון ושמעון מרמרלי היא חברת הפצה ושליחויות שכוללת 9 מרכזים לוגיסטיים ברחבי הארץ, ולאחרונה קיבלה החלטה אסטרטגית לרכוש נכסים כחלופה לשכירת נכסים קיימים ותשלום שכר דירה. ביוני האחרון זכתה החברה במכרז של רשות מקרקעי ישראל, ורכשה קרקע בת 4.3 דונם באופקים תמורת 3.5 מיליון שקל כולל עלויות פיתוח, עליה מתכננת החברה להקים גם כן מרכז לוגיסטי שישרת את מערך השליחויות באזור הדרום.
ההחלטה להקים מרכזים לוגיסטיים באמצעות חברת הבת מ.ש.ק.ש העוסקת בנדל"ן, התקבלה על רקע גידול בהיקפי העבודה והשליחויות מאז פרוץ משבר הקורונה.