סגור
 מלונות בית מלון ים המלח שוהים מפונים התפנו תושבי שדרות מלחמה  חרבות ברזל
מפונים במלון בים המלח (ארכיון) (צילום: אורן עמית)

מספר דורשי העבודה מיישובי המפונים זינק פי 3.3 תוך שנה

על פי דו"ח שירות התעסוקה, בחודש שעבר נרשמו 8,400 דורשי עבודה מקרב תושבי היישובים המפונים מקווי הגבול בצפון ובדרום לעומת 2,500 בלבד במרץ שעבר. זאת לעומת האבטלה בכלל המשק שגדלה פי 1.4 בכלל הארץ לעומת מרץ אשתקד

מספר דורשי העבודה מקרב תושבי היישובים המפונים מקווי הגבול בצפון ובדרום עמד במרץ השנה על 8,400, פי 3.3 מאשר במרץ אשתקד (2,500). עוד היבט מדאיג הוא שבניגוד לכלל המשק, מספר המובטלים בין המפונים הולך וגדל. בנובמבר, בחודש השיא של אבטלת המלחמה, המספר עמד על 7,400 בלבד. כך עולה מדו"ח של שירות התעסוקה על שוק העבודה בחצי השנה של המלחמה.
בשירות התעסוקה מגדירים את תמונת האבטלה אצל המפונים "מדאיגה". זאת בין היתר לאור העובדה שהאבטלה בכלל המשק גדלה פי 1.4 מאשר במרץ שעבר, מצב שגם הוא בעייתי אבל הרבה יותר קרוב לשגרה. סביר להניח ששני גורמים לריבוי האבטלה אצל המפונים הם מצד אחד קושי למצוא עבודה במצב של עקירה ומצד שני העובדה שבניגוד לכלל המשק הוארכה הזכאות שלהם לדמי אבטלה.
מדו"ח "דופק שוק העבודה" לחודש מרץ שפרסם השירות בחודש שעבר עלה שמספר דורשי העבודה ירד ב-9% (22 אלף איש) מ-246 אלף בפברואר ל-224 אלף במרץ. עם זאת הוא עדיין גבוה משמעותי מ-164 אלף בספטמבר לפני המלחמה ו-155 אלף במרץ 2023. זהו מספר דורשי העבודה הגבוה ביותר בחודש מרץ ב-15 השנים האחרונות להוציא שנות הקורונה. בניגוד לנתוני הלמ"ס שנאספים בסקר, נתוני שירות התעסוקה הם של מספר המובטלים הנרשמים אצלו.