סגור
ראיון ראש עיריית ירושלים וייניט
(ניב מוסמן)

ראיון
משה ליאון: "5 שנים מהיום יהיו בירושלים עוד עשרות אלפי מקומות תעסוקה"

לקראת יום ירושלים קיימנו ראיון עם ראש העירייה על עתיד עירו, שעוברת שינויים משמעותיים בשנים האחרונות: החל מקווי תחבורה חדשים ("ירושלים תהיה הראשונה לצאת מהפקקים"), דרך תעסוקה ("שתי חברות טכנולוגיה בינלאומיות בדרך להקים מרכזים בירושלים") ועד לבנייה נרחבת ("עד 2030 נבנה עוד 20 אלף יחידות דיור חדשות")

העיר ירושלים ספגה לא מעט מהלומות בשנים האחרונות: אם זה גלי הטרור והמצב הבטחוני שהופכים אותה למוקד נפיץ או העובדה שהיא שיאנית ההגירה השלילית בישראל, וגם אתרי הבנייה המרובים בעיר, שהפכו את התנועה במרכז ובכניסה לעיר לפקק ענק.
1 צפייה בגלריה
קוקטייל פתיחה ועידת Mind The Tech לונדון משה ליאון
קוקטייל פתיחה ועידת Mind The Tech לונדון משה ליאון
ראש עיריית ירושלים משה ליאון
(צילום: אוראל כהן)
אך אולי דווקא העובדה האחרונה היא האור בקצה המנהרה: ירושלים עוברת תהליך משמעותי של התחדשות במגוון תחומים.
ראש עיריית ירושלים מאז 2018, משה ליאון, מספר בהתלהבות על הפרויקטים שבדך: "עוד שלוש שנים הבניינים שכרגע בבנייה יסתיימו, וזה הולך להיות 1,600,000 מ"ר של אזור תעסוקה, בעיקר הייטק".
לדברי ראש העיר, את מאות אלפי המ"ר של המשרדים החדשים יפקדו עשרות אלפי עובדים חדשים: "אני נפגש עם חברות שמעוניינות להיות כאן. אני מתאר לעצמי שבחצי שנה הקרובה, שתי חברות עולמיות יגיעו לירושלים וירחיבו את הנציגות שלהן כאן".
בנושא הדיור, ליאון מודה כי ירושלים יקרה, ובשל כך העיר סובלת מהגירה שלילית גדולה מאוד. לדעתו, הפתרון הוא הגדלת ההיצע.הוא מבטיח לשים דגש על בנייה בעיקר עבור צעירים: "את שנת 2021 סיימנו עם התחלות בנייה של 5,400 יחידות דיור, ב-2022 ו-2023, אני מבטיח שיהיו 6,000 ו-6,000, כלומר בשלוש שנים - 15 אלף יחידות דיור. אני מאמין שנגיע עד 2030 לפחות לעוד 20 אלף יחידות דיור. אני מאוד מגדיל את הדירות להשכרה על מנת שצעירים יחזרו למלא את מרכז העיר".
נושא נוסף שהוא נקודה כואבת עבור תושבי העיר הוא תחבורה - העיר פקוקה מאוד בשל שלל עבודות התשתית והבנייה בעיר. עם זאת, ליאון טוען כי ירושלים תהיה הראשונה לצאת מהפקקים בזכות קווי הרכבת הקלה החדשה, ומבטיח אפילו שבילי אופניים בתוך העיר: "עד סוף השנה הזו אנחנו מסיימים 70 ק"מ של שבילי אופניים. נכון לרגע זה יש לנו כ-40 ק"מ בתוך העיר, כשבחומש הקרוב אנחנו נגיע ל-200 קילומטרים".