סגור

בניין עירייה חדש בחדרה בשילוב מגורים, מסחר ומשרדים

עיריית חדרה יצאה במכרז לבחירת חברה יזמית אשר תבנה עבורה פרויקט בניין עירייה חדש בערוב שימושים למגורים, מסחר ומשרדים בהיקף של 53,000 מ"ר. עלות הפרויקט נאמדת בלמעלה מ-500 מיליון ₪

עשרות מתעניינים בסיור מציעים זכו לסקירה של הפרויקט בשטח
בימים האחרונים פרסמה עיריית חדרה באמצעות החברה הכלכלית העירונית מכרז להקמת בניין עירייה חדש. המשתרע על שני מגרשים בבעלות העירייה האחד עליו מתוכנן לקום בניין העירייה - בייעוד מסחר ותעסוקה, והשני מגרש בייעוד מגורים ומסחר. בניין העירייה יהיה בגובה 30 קומות ואילו בניין המגורים יתנוסס לגובה של 27 קומות.
3 צפייה בגלריה
בניין העירייה החדש של חדרה
בניין העירייה החדש של חדרה
בניין העירייה החדש של חדרה
(באדיבות: bnc)
החודש התקיימו כבר שני מפגשי מציעים בהם נכחו עשרות משתתפים מקרב חברות נדל"ן בכירות במשק.
על פי ניתוח שמאי שבוצע, עולה כי מגרשי העירייה אשר עומדים לממכר הינם שני מגרשים בגודל של כ- 4.5 דונם עליהם ניתן להקים 150 יחידות דיור, 2,400 מ"ר שטחי מסחר ו-37,000 מ"ר משרדים בתב"ע בתוקף. את שני המגרשים יקשר חניון תת קרקעי במספר מפלסים.
העירייה מבקשת במכרז לקבל לבעלותה ברמת גמר כתמורה 15,600 מ"ר ועוד שתי קומות ברמת מעטפת. בנוסף על חניון ובו כ-300 מקומות חניה. על פי המכרז, על הזוכה לתכנן ולהקים את שני הבניינים והחניון כמקשה אחת. שווי קרקע ליחידת דיור במרכז העיר חדרה מוערך בכ-650,000 ₪.
3 צפייה בגלריה
ראש עיריית חדרה ניר בן חיים
ראש עיריית חדרה ניר בן חיים
ראש עיריית חדרה ניר בן חיים
(יח"צ)
"יעד אסטרטגי לאור התפתחות העיר"
לדברי ראש העיר ניר בן חיים: "הקמת בניין עירייה חדש לעיר הוא יעד אסטרטגי בראייה עתידית לאור ההתפתחות הגדולה הצפויה בעיר. בניין העירייה הנוכחי קטן מלהכיל את כלל הפונקציות העירוניות ובשנים האחרונות הולכים וגדלים תשלומי דמי השכירות אותם משלמת העירייה עבור השכרת משרדים למחלקותיה. העירייה מבקשת באמצעות הקמת הבניין החדש, לרכז את כלל הפונקציות העירוניות בבניין אחד, לחסוך עלויות, לייצר יעילות בעבודה ובעיקר להעניק לעובדי העירייה ולתושבים הבאים לקבל שירות סביבה נאותה ומכבדת".
גורמים בענף הנדל"ן הבניה והיזמות הביעו עניין רב במכרז המהווה אבן דרך משמעותית מתוכנית אסטרטגית של עיריית חדרה להתחדשות עירונית ולפיתוח העיר. מתחם העירייה החדש, עתיד להשתלב במרכז עירוני פעיל, הכולל את קריית ממשלה, בית המשפט ושטחי מסחר ומשרדים אשר יביאו לצמיחת מרכז העסקים בעיר, יתרום למעמדה של חדרה כעיר מחוז המספקת שירותים לכל יישובי הסביבה ולשיפור איכות חייהם של תושבי חדרה.
3 צפייה בגלריה
שי ארנט כהן, מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה
שי ארנט כהן, מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה
שי ארנט-כהן, מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה
(צילום: אלכס אטלס)
פרויקט בשווי של למעלה מ-500 מיליון שקלים
בניין עיריית חדרה החדש הוא פרויקט יזמות משמעותי המיועד לקום בשיתוף עם המגזר הפרטי. הפרויקט יוקם על קרקע בבעלות העירייה המיועדת למגורים, תעסוקה ומסחר בעלות של למעלה מ-500 מיליון שקלים. העירייה תבחר חברה יזמית מבין החברות הגדולות בארץ שתבנה עבורה את משרדי העירייה.
לדברי שי ארנט-כהן מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה: "אין ספק כי למציע חכם אשר מנתח את הצפוי בשוק הבנייה למגורים ולמשרדים בשנתיים הקרובות בעיר חדרה כמו גם את השינויים הצפויים בתחום המימון, מצויה כאן הזדמנות מעניינת מאוד. מדובר במתחם במרכזה של העיר סמוך לבית משפט השלום ולפרויקט נוסף אותו מקדם בימים אלה משרד האוצר (במגרש בית המשפט הישן), במטרה לרכז את כל משרדי הממשלה הפועלים בעיר בבניין אחד. מדובר בעתודת קרקע אטרקטיבית מאוד במרכז המע"ר של העיר חדרה".