סגור
מנכ"ל טסלה אלון מאסק ודגם Y
מנכ"ל טסלה אלון מאסק ומודל Y. חבילת השכר הגבוהה ביותר למנכ"ל חברה ציבורית (צילום: REUTERS/Aly Song)

עורכי הדין שביטלו את חבילת השכר של מאסק דורשים מטסלה שכר טרחה של 6 מיליארד דולר

בינואר פסקה שופטת בדלאוור נגד חבילת השכר בשווי 56 מיליארד דולר שהיתה הגבוהה אי פעם למנכ"ל בחברה ציבורית. כעת, שלוש פירמות עורכי הדין שייצגו את התובע דורשות מהחברה שכר טרחה של 288 אלף דולר לשעה, בטענה שהחברה הרוויחה מהחזרת השכר של מאסק

עורכי הדין שייצגו בהצלחה את התביעה לביטול חבילת השכר של אלון מאסק בטסלה בשווי 56 מיליארד דולר, דורשים עכשיו מיצרנית המכוניות החשמליות שתשלם את שכר הטרחה שלהם, שעומד על סכום שיא של 6 מיליארד דולר. "אנחנו מודעים לכך ששכר הטרחה המבוקש הוא חסר תקדים במובן של הגודל האבסולוטי", נכתב במסמכים שהוגשו ביום שישי לבית המשפט בדלאוור על ידי שלוש פירמות עורכי הדין. לדבריהם, מדובר בשכר שעתי של 288,888 דולר.
הפנייה לטסלה כדי שתשלם את שכר הטרחה נובעת מכך שלפי עורכי הדין החברה הרוויחה מכך שמאסק נדרש להשיב את חבילת השכר שלו, וכתוצאה מכך הוחזרו לטסלה 266 מיליון מניות. לפיכך, עורכי הדין אף מוכנים לקבל את התשלום בצורת מניות של טסלה. עוד הוסיפו כי טסלה תוכל לקבל החזר מס על התשלום.
שכר הטרחה המבוקש קשור לתביעה שהגיש ב-2018 ריצ'רד טורנטה שמחזיק במניות של טסלה נגד חבילת השכר הגבוהה שהוענקה למאסק, שנחשבה לגבוהה ביותר שהוענקה אי פעם למנכ"ל של חברה ציבורית. בינואר פסקה השופטת קת'לין מק'קורמיק בדלאוור בעד התובע וביטלה את החבילה, שאותה כינתה "בלתי מתקבלת על הדעת". מק'קורמיק היא זו שצריכה לאשר את הבקשה לתשלום שכר הטרחה. שלוש הפירמות הן ברנסטין ליטוויץ ברגר וגרוסמן, ופרידמן אוסטר וטייטל מניו יורק ופירמת אנדרוז וספרינגר מווילמינגטון.
מטסלה וממאסק לא התקבלה תגובה.
שכר הטרחה הגבוה יותר שאושר עד כה היה ב-2008 אז הרוויח הצוות המשפטי 688 מיליון דולר לאחר שזכה בהסדר בגובה 7.2 מיליארד דולר במשפט על הונאה בעקבות קריסת אנרון.
במקביל לדרישת עורכי הדין, בית המשפט הגבוה בדלאוור דן בימים אלה בערעור על שכר טרחה של 267 מיליון דולר בפרשת פיצויים של מיליארד דולר שבה מעורבת חברת הטכנולוגיה דל טכנולוג'יס.
טסלה מתמודדת עם בעיות משפטיות נוספות, ביניהן ההחלטה משבוע שעבר של בית המשפט הגבוה בקליפורניה שמאפשרת ליותר מ-6,000 עובדים במפעל לתבוע אותה על אפליה גזעית.