סגור
גלידה בן אנד ג'ריס
גלידה בן אנד ג'ריס. האם תמשיך למכור בהתנחלויות? (צילום: בלומברג)

בן אנד ג׳ריס עושה עוד ניסיון להפסיק את מכירת הגלידה בהתנחלויות

החברה מתכוונת להגיש תביעה מתוקנת עד לסוף החודש נגד יוניליוור, זאת לאחר שהחברה האם מכרה את הזיכיון בישראל לאבי זינגר שיאפשר את המשך המכירות בהתנחלויות - בניגוד לרצון המייסדים

במותג הגלידות בן אנד ג'רי'ס הודיעו כי בכוונתם לשנות את התביעה נגד החברה האם יוניליוור על כוונתה להמשיך ולמכור בישראל.
בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי לפי מסמכים שהוגשו אמש לבית המשפט הפדראלי במנהטן, בבן אנד ג'רי'ס עדכנו כי הם מתכננים להגיש את התביעה המתוקנת עד ה-27 בספטמבר, כשליוניליוור יהיה זמן להגיב עליה עד ה-1 בנובמבר. במסמכים נטען כי יוניליוור הסכימו ללוח הזמנים.
התביעה המקורית הוגשה ב-5 ביולי ובה טענו בבן אנד ג'רי'ס כי מכירת העסקים בישראל לזכיין אבי זינגר הפרה את הסכם רכישת המותג על ידי יוניליוור משנת 2000, שכן היא תאפשר את המשך המכירות בהתנחלויות, וזאת בניגוד לרצון המייסדים.
ביולי 2021 הודיעו בבן אנד ג'רי'ס כי יפסיקו את מכירות הגלידה בהתנחלויות, בטענה שדבר זה נוגד לערכים ולמשימה החברתית של המותג. ההחלטה הזו ספגה ביקורת רבה, כולל מצד יוניליוור בעצמה ואף הובילה לכך שקרנות פנסיה שונות מכרו את אחזקתן ביוניליוור כמחאה.
בחודש שעבר קבע השופט אנדרו קרטר מבית המשפט המחוזי במנהטן כי אין סיבה להיענות לבקשת בן אנד ג'ריס להוצאת צו מניעה למכירה לזינגר, וזאת מכיוון שלא הצליחו להוכיח שיספגו נזק בלתי הפיך כתוצאה מכך. השופט לא דן בבסיס לתביעה עצמה.
ביוניליוור טוענים כי לבן אנד ג'רי'ס אין סמכות לעצור או לבטל את המכירה, שכבר נסגרה. אולם, בבן אנד ג'רי'ס טוענים כי בהתאם להסכם המכירה מ-2000 יוניליוור הסכימה לאפשר לבן אנד ג'ריס לקיים דירקטוריון משל עצמו המורכב מ-9 דירקטורים עצמאיים ושני נציגים של החברה-האם. לדירקטוריון יש את האחריות העיקרית לביצוע המשימה החברתית של יצרנית הגלידה, בעוד יוניליוור אחראית לנושאי תפעול ופיננסים.