סגור
שדה תירס
שדה תירס (צילום: בלומברג)

מחיר התירס בשיא של 3 חודשים בעקבות שטפונות בברזיל ומזיקים בארגנטינה

היבולים נפגעו מהצפות במדינת ריו גרנדה שבברזיל, וכן ממחלות בארגנטינה, שסובלת גם ממחסור בכוח אדם; עלייה גם במחירי הסויה

מחלות ביבולי התירס בארגנטינה והצפות בברזיל הובילו לעלייה במחירי הסחורות.
החוזים העתידיים על תירס בארה"ב טיפסו ביום שישי לרמתם הגבוהה ביותר מאז ינואר, בעוד שמחירי קני סויה עלו לשיא של חודש. בדומה, חוזים עתידיים על חיטה עלו ביום שישי למחיר הגבוה ביותר השבוע, זאת בשל החשש ממזג אוויר יבש ברוסיה, ספקית החיטה המובילה בעולם.
החוזים העתידיים על תירס לחודש יולי טיפסו בבורסה שיקגו למחיר של 4.68 דולרים לבושל, הגבוה ביותר מאז 26 בינואר. עם זאת הם סגרו את המסחר במחיר של 4.60 דולרים לבושל. החוזים העתידיים על סויה נסגרו ביום שישי בעלייה של 16 סנט ל-12.15 דולר לבושל.
העלייה במחירי התירס והסויה נבעה ברובה מהצפות במדינת ריו גרנדה דה סול בברזיל, שם היבול נמצא בשלביו האחרונים, שנחשבת ליצרנית הסויה השנייה בגודלה בברזיל והיצרנית השישית בגודלה של תירס. במקביל, בארגנטינה מחלה בגידולי התירס הנגרמת מחרקים ותנאי מזג אוויר לא טובים הובילו לכך שהרשויות הורידו את התחזית ליבול התירס השנה ב-3 מיליון טונה ל-46.5 מיליון טונה. בנוסף יש קשיים בכוח האדם בארגנטינה. "זו עונת השביתות בארגנטינה", אמרה סוזאן סטרוד, אנליסטית ב- NoBullAg.com, שהתייחסה לשביתות המשבשות את העבודה בנמלי התבואות במדינה.
בכל הקשור לחיטה, חברת ייעוץ החקלאות IKAR ברוסיה הורידה את התחזית שלה ליבול השנתי ל-91 מיליון טונה מתחזית ראשונית של 93 מיליון טונה, והתחזית ליצוא הורדה ל-50.5 מיליון טונה מ-52 מיליון טונה.