סגור
מכרה של חברת אנגלו אמריקן בדרום אפריקה
מכרה של חברת אנגלו אמריקן בדרום אפריקה (צילום: בלומברג)

עסקת הענק עדיין על הפרק: BHP שוקלת להגיש הצעה משופרת עבור אנגלו אמריקן

לאחר שהצעתה הראשונית של קבוצת הכרייה הגדולה בעולם לרכוש את אנגלו אמריקן ב-39 מיליארד דולר נדחתה על ידה, מקיימת BHP דיונים לקראת הגשת הצעת מחיר מתוקנת. אם המגעים בין הצדדים יעלו יפה - תיווצר חברת כריית הנחושת הגדולה בעולם

קבוצת הכרייה הגדולה בעולם BHP האוסטרלית שוקלת להציע הצעה משופרת עבור חברה הכרייה אנגלו אמריקן - זאת לאחר שהצעתה הראשונית בסך 39 מיליארד דולר נדחתה על ידי הכורה הנסחרת בלונדון, כך אמר לרויטרס מקור המכיר את הנושא.
BHP נמצאת בדיונים לגיבוש הצעת מחיר מתוקנת עבור אנגלו אמריקן שתוגש בשבועות הקרובים, אמר המקור. הדיונים נמשכים והקבוצה טרם קיבלה החלטה על גודל ומבנה ההצעה החדשה, הוסיף.
BHP מסרה כי אינה מגיבה ל"שמועות והשערות", ואנגלו אמריקן לא מסרה לרויטרס תגובה בנושא.
אנגלו אמריקן דחתה ביום שישי את הצעת הרכש של BHP בסך 39 מיליארד דולר. על פי חוקי ההשתלטות בבריטניה, BHP יכולה לחזור עם הצעה רשמית עבור אנגלו אמריקן רק עד 22 במאי. היא צפויה לשפר את הצעתה ולהציע 25.08 פאונד למניה כדי לנסות להשיג עסקה שתיצור את חברת כריית הנחושת הגדולה בעולם.
מיזוג עם אנגלו אמריקן ייצור ענקית כרייה המחזיקה בכ-10% מהתפוקה העולמית של המתכת, שבשל מוליכותה ועמידותה בפני קורוזיה משמשת חומר גלם לתעשיות רבות, מרכבים חשמליים ורשתות חשמל ועד בנייה.
אם העסקה תעלה יפה, היא תהיה הגדולה ביותר בענף הכרייה מתחילת השנה ותדורג כאחת מעשר העסקאות הגדולות ביותר אי פעם במגזר זה, כך על פי נתוני LSEG.