סגור
מפגינים פרו פלסטינים אוניברסיטת סורבון פריז
מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת סורבון פריז (צילום: AP/ Christophe Ane)

פריז: המשטרה פינתה סטודנטים פרו-פלסטינים שהפגינו באוניברסיטת סורבון

כ-50 מפגינים הקימו אוהלי תמיכה בעזה בחצר הקמפוס בסורבון, הניפו דגל פלסטין ענק וקראו קריאות תמיכה בפלסטינים. משטרת פריז נכנסה לשטח האוניברסיטה ופינתה אותם. הפגנה נוספת התקיימה בקרבת המקום, ונוכחות משטרתית כבדה מנעה מהם להיכנס ולהקים שוב מחנה אוהלים

המשטרה הצרפתית פינתה עשרות סטודנטים מאוניברסיטת סורבון, לאחר שמפגינים פרו-פלסטינים השתלטו על החצר הראשית בקמפוס בפריז. כ-50 מפגינים הקימו אתמול (יום ב') בצהריים אוהלי תמיכה בפלסטינים בחצר האוניברסיטה בסורבון, לאחר שמאהלים דומים הוקמו ברחבי הקמפוסים בארה"ב והתקיימו הפגנות סולידריות עם הפלסטינים. המפגינים הניפו דגל פלסטין ענק וקראו קריאות תמיכה בפלסטינים בעזה, לאור המלחמה הנמשכת בעזה. המשטרה נכנסה לשטח האוניברסיטה בשעות אחר הצהריים המוקדמות ופינתה אותם.
כ-100 מפגינים השתתפו בהפגנה שהתקיימה בקרבת האוניברסיטה היוקרתית על רקע נוכחות משטרתית כבדה ששמרה גם על כניסת האוניברסיטה, כדי למנוע מסטודנטים להקים שוב את מחנה האוהלים. לורליה פריג'ו, סטודנטית לתואר שני בסורבון שהצטרפה להפגנה מחוץ לאוניברסיטה, אמרה שהמשטרה השתמשה בכוח כדי לפנות את חבריה מהקמפוס. "הם היו שקטים והמשטרה פינתה אותם בכוח ללא הסבר", אמר פריג'ו. הסטודנטים בפריז קיבלו השראה מהמפגינים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק שלא עצרו למרות לחץ המשטרה, היא הוסיפה. "המפגינים בקולומביה חזקים, ונלחמים למען הצדק והשלום בפלסטין", אמרה פריג'ו. לאוניברסיטת סורבון יש מקום ייחודי בחיים הציבוריים והאינטלקטואליים בצרפת. בשבוע שעבר בחר הנשיא עמנואל מקרון את המקום כדי לשאת נאום על חזון אירופה לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי ביוני.
בשבוע שעבר פרצו מחאות באוניברסיטה עילית אחרת באזור הבירה הצרפתית, המכון למחקרים פוליטיים של פריז, המכונה Sciences Po, שבין בוגריו המפורסמים גם הנשיא מקרון וראש הממשלה גבריאל אטל. המתיחות פרצה בקמפוס כאשר סטודנטים פרו-פלסטינים, בהשראת מחנות הסולידריות עם עזה בקמפוסים בארצות הברית, ביקשו להשתלט על האמפיתיאטרון. ביום שישי התמודדו מפגינים פרו-פלסטינים ופרו-ישראלים זה מול זה בעימות מתוח ברחוב מחוץ למוסד. המשטרה התערבה כדי להפריד בין הקבוצות היריבות, והמחאה הסתיימה בשלום לאחר שהסטודנטים הסכימו לפנות את הבניין.