סגור
יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב מייק ג'ונסון 26.10.23
יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב מייק ג'ונסון (צילום: EPA/MICHAEL REYNOLDS)

למרות ביקורת הרפובליקנים - יו"ר בית הנבחרים דבק בפיצול ההצבעות לחבילות סיוע לישראל ולאוקראינה

בהודעה שהעביר לבית הנבחרים עדכן היו"ר מייק ג'ונסון כי ההצבעות יתקיימו ביום שבת. לפי הודעה שפרסם מוקדם יותר השבוע מדובר בארבע חבילות נפרדות, ביניהן סיוע לישראל בגובה 14 מיליארד דולר. ככל הנראה ג'ונסון יזדקק לתמיכת הדמוקרטים כדי להעביר את החבילות ולשמור על תפקידו

יו"ר בית הנבחרים האמריקאי מייק ג'ונסון הודיע היום (ד') כי הוא דבק בתוכנית שלו להעלות עוד השבוע להצבעה חבילות סיוע נפרדות לישראל ולאוקראינה, זאת על אף ביקורת בתוך המפלגה הרפובליקנית אליה הוא שייך, כך לפי דיווח ב-CNN.
בהודעה שהעביר לחברי בית הנבחרים עדכן אותם ג'ונסון כי ההצבעות יתקיימו ביום שבת בערב. לפי הודעה שפרסם ג'ונסון מוקדם יותר השבוע מדובר בארבע חבילות סיוע נפרדות, ביניהן סיוע לישראל בגובה 14 מיליארד דולר וסיוע נפרד לאוקראינה של 95 מיליארד דולר, זאת בנוסף לסיוע לטייוואן.
בפברואר אושרה בסנאט חבילה מאוחדת, אך ג'ונסון סרב להעלות אותה להצבעה בבית הנבחרים בשל חילוקי דעות סביב הסיוע לאוקראינה ודרישה להגדלת התקציב לחיזוק הגבול האמריקאי. "אנחנו מודעים לכך שהעולם עוקב אחרינו כדי לראות איך נגיב", אמר לעיתונאים. "הם עוקבים לראות אם ארה"ב תעמוד לצד בנות הברית שלה ותפעל למען האינטרסים שלה ברחבי העולם. וכך נעשה".
בכל זאת, תוכניתו של ג'ונסון מעוררת התנגדות בקצוות הקיצוניים של המפלגה. כך, חבר הקונגרס תומאס מאסי מקנטאקי הודיעה כי יתמוך בהצעה של חברתו למפלגה מרג'ורי טיילור גרין להדיח את ג'ונסון מתפקידו אם החבילות יאושרו.
הרפובליקנים מחזיקים ברוב זעום בבית הנבחרים, כך שייתכן שג'ונסון יזדקק לתמיכת הדמוקרטים כדי להעביר את חבילות הסיוע ולשמור על התפקיד.