$
חדשות נדל

ת"א: העירייה מתקדמת בתוכניות לאי המלאכותי מול חופיה

תוכנית המתאר אישרה כביש דו־מסלולי שיאפשר לבאים ממזרח על כביש 5 להגיע עד קו המים, ובעתיד לעלות על גשר שיוביל אותם לאי

אמיתי גזית 08:5807.01.16

עיריית תל אביב עשתה צעד ראשון והצהרתי בדרך הארוכה להקמת אי מלאכותי מול חופיה, כך נודע ל"כלכליסט".

 

 

במפה שצורפה לנספח התחבורה של תוכנית המתאר החדשה של העיר נמתח קו סגול מקווקו מצומת גלילות מערב לכיוון הים אשר לא עוצר בקו החוף אלא ממשיך לתוך הים התיכון.

 

בכך הכשיר למעשה אישורה של תוכנית המתאר כביש דו־מסלולי רחב שוליים שיאפשר לבאים מממזרח על כביש 5 להגיע עד קו המים, ובעתיד לעלות על גשר שיוביל אותם לאי.

 

כך יוארך כביש 5 עד חוף תל אביב כך יוארך כביש 5 עד חוף תל אביב

 

מנהלת התכנון האסטרטגי בעיריית תל אביב צילי בר־יוסף הסבירה כי הוספת הכביש משמשת כ"הצהרת כוונות". לדבריה, בדיקות שנערכו בשנים האחרונות מצאו כי מיקום זה הוא הסביר ביותר עבור הקמת האי.

 

חבר מועצת העיר תל אביב ויו"ר ועדת ההיגוי לפרויקט קירוי האיילון איתי פנקס ארד המקדם את הקמת האי המלאכותי אמר כי הוא נחוץ בעיקר לשם להקמת שדה תעופה חלופי לשדה דב: "מדובר בפרויקט לאומי בעל השלכות משקיות וביטחוניות. אנחנו עושים את החלק שלנו ומאמינים שבממשלה יירתמו ויובילו פתרון לבעיה הכלכלית, התחבורתית והתיירותית שסוגיית שדה דב מייצרת".

 

הדיונים על הקמת אי מלאכותי החלו לפני כ־20 שנה, לאחר שבשנת 2000 הוגש לממשלת ישראל דו"ח שחיברה חברה הולנדית ובו נטען כי קיימת היתכנות פיזית להקמת אי מלאכותי מול חופי תל אביב.

 

ב־2006 החליטה המועצה הארצית לתכנון ובנייה להקים אי מלאכותי שאליו יועברו מתקני תשתית חיוניים ויפנו קרקעות במרכז המדינה. בינואר 2009 המליצה ועדת בודינגר להקים אי מלאכותי שבו ישכון נמל תעופה בינלאומי משלים לנמל התעופה בן־גוריון.

 

חבר מועצת העיר, איתי פנקס ארד. "אנחנו עושים את החלק שלנו" חבר מועצת העיר, איתי פנקס ארד. "אנחנו עושים את החלק שלנו" צילום: טל שחר

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x