$
חדשות נדל

עיריית תל אביב אישרה את המגדל הגבוה בישראל – בן 80 קומות

זאת כחלק ממתחם מגדלים בצפון הקריה. בסמוך אליו יוקם מגדל משרדים בן 50 קומות ו-2 מגדלי מגורים בני 45 קומות כל אחד. ההסכם כולל שיקוע ציר באבן גבירול לקראת הרכבת הקלה

דותן לוי 12:2231.07.13

פרויקט קרן הקריה אשר יכלול מקבץ של מגדלים ובניהם המגדל הגבוה בישראל (80 קומות) אושר על ידי הוועדה המקומית של תל אביב ויקודם לאישור הוועדה המחוזית. הפרויקט ישתרע על שטח של 38 דונם בקצה הצפון מזרחי של הקריה בין הרחובות שאול המלך ומנחם בגין.

שטחו של המתחם יעמוד על 240 אלף מ"ר והוא יכלול כ-100 אלף מ"ר של משרדים ו-כ 770 יחידות דיור. כאמור, הפרויקט יכלול מגדל משרדים בן 80 קומות, מגדל משרדים נוסף בן 50 קומות ושני בנייני מגורים בני 45 קומות כל אחד. בהתאם להחלטת העירייה, הפרויקט לא יכלול דירות יוקרה שישתרעו על שטחים נרחבים של קומה וחצי קומה כפי שמקובל במגדלים אחרים בעיר, 20% מהדירות יהיו דירות קטנות בשטח של עד 65 מ"ר והיתר בשטח של כ-85 מ"ר.

 

הדמיית מגדל קרן הקריה הדמיית מגדל קרן הקריה הדמיה: א.י. אדריכלות ובינוי ערים יצחק חלפון

 

קיומו של הפרויקט התאפשר בזכות הסכם הקו הירוק שנחתם ביוני 2012 בין רשות מקרקעי ישראל (לשעבר מינהל מקרקעי ישראל), עיריית תל אביב ומשרד האוצר. ההסכם כולל את שיקוע הקו הירוק כתשתית לרכבת הקלה בציר רחוב אבן גבירול וקידום תכניות המדינה המצויות באזור זה.

 

שיתוף הפעולה במקרה זה בין עיריית תל אביב-יפו, מינהל מקרקעי ישראל, משרד התחבורה ומשרד האוצר, אפשר, במקביל לקידום תכנון ציר הקו הירוק כציר משוקע, קידום של ארבע תכניות בניין עיר באזור שבין אבן גבירול למתחם סבידור - רכבת ארלוזורוב (הקרוי מתחם 2000), תכניות שיוסיפו אלפי יחידות דיור חדשות במרכז תל אביב-יפו.

 

לפי רשות מקרקעי ישראל, תכניות אלה יקודמו בלוחות זמנים מזורזים תוך שימת דגש לתכנון משלב שטחי ציבור בנויים אשר יתרום לאזור ויאפשר חידוש ופינוי של חלקים נכבדים מאזור צפון הקריה ושינוי משמעותי באזור תחנת הרכבת סבידור וסביבותיה.

 

הדמיית מתחם קרן הקריה בתל אביב הדמיית מתחם קרן הקריה בתל אביב הדמיה: א.י. אדריכלות ובינוי ערים יצחק חלפון

 

מגדלי המשרדים שייבנו, יעוצבו כפריזמות משולשות והם קרויים בפי מתכנני המתחם "מגדלי הטובלרון". בין המבנים מתוכננת כיכר עם שטחי מסחר ובתי קפה והמדרכות לאורך רחוב שאול המלך יהיו ברוחב של כ-16 מטרים וישלבו פתרון פיתוח גינון ונטיעות לרבות שביל אופניים. כדי למנוע בעיות חניה, מתוכנן חניון תת קרקע לדיירי המתחם בעלי העסקים והאורחים שהכניסות אליו הן מרחוב שאול המלך ומהמשך רחוב ויצמן.

 

בנצי ליברמן, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "קידום התכנית ואישורה הוא תוצאה של שיתוף הפעולה האסטרטגי המבורך המתקיים בין רשות מקרקעי ישראל לבין עיריית תל אביב-יפו, שיתוף הפעולה הניב קידומן של יחידות דיור חדשות בתל אביב-יפו. מהלך זה יוצר שינוי בהיצע השוק בעיר ויכול להקרין גם על כלל השוק הארצי".

 

גילי טסלר מתכננת מרחב תל אביב מסרה, כי "חשיבותו של פרוייקט קרן הקריה נמדדת במספר פרמטרים, ביניהם: מרכזיותו בהוויה העירונית, הגדרת מיקומו כמתחם המהווה נקודת ציון למגיעים לעיר ותכנונו כמתחם מעורב שימושים הנגיש לכל. כמו כן, המתחם נושא במטלה ציבורית חשובה, שהינה שיקוע הקו הירוק של הרכבת הקלה בציר אבן גבירול, והוא מוסיף ותורם להגדלה משמעותית של היצע יחידות הדיור הקטנות בעיר במיקום מרכזי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x