סגור

נחשף בכלכליסט
בעל השליטה לשעבר באיילון ביטוח מתנגד לעסקת המיזוג עם ווישור

נגה רחמני תוקף במכתב שהעביר לדיררקטוריון איילון את עסקת המיזוג שיזם: "מניתוח כלכלי של מעריך השווי, עולה כי השיתוף יוצר תוצאה עסקית רעה יותר לאיילון"; תגובת הדירקטוריון: "רחמני פועל בחוסר תום לב, מצוי בניגוד עניינים"

בעל השליטה לשעבר באיילון ביטוח מתנגד לעסקת המיזוג עם ווישור. נגה רחמני, בנו של לוי רחמני, בעל השליטה ומייסד איילון, שלח נייר עמדה לדירקטוריון איילון בסוף השבוע שעבר, ובו העלה תהיות רבות לגבי אופי המיזוג בין ווישור ישראל לאיילון ביטוח. רחמני מחזיק 3% באיילון.
איילון נמצאת בשליטת (67%) חברת הביטוח הדיגיטלית ווישור גלובלטק שבבעלות אמיל וינשל (39.5%), המחזיקה בפעילות בישראל ובארה"ב. וינשל פעל בשנה האחרונה למזג את ווישור ביטוח, פעילות הביטוח המקומית של ווישור, עם איילון.
תמורת מיזוג פעילות ווישור ישראל לתוך איילון, נתח האחזקה של ווישור גלובלטק באיילון יעלה ל-74%. המיזוג אמור לחסוך בעלויות עבור שתי חברות הביטוח שלמעשה מתחרות אחת בשנייה וליצור סינרגיה בין חברת ביטוח דיגיטלית כווישור לחברת ביטוח שמסתמכת על סוכנים.
רחמני בנייר העמדה טוען כי מהות הסינרגיה בין הגופים אינה מוסברת ועל כך ש"מניתוח כלכלי של מעריך השווי, נראה כי השיתוף יוצר תוצאה עסקית רעה יותר לאיילון". רחמני מנתח את פעילות הביטוח של ווישור ורומז כי החיתום של החברה (תמחור פוליסות ביטוח ובחירת לקוחות), אינה תטיב עם איילון.
בנוסף טוען רחמני כי ווישור אינה מוכנה להעניק לאיילון את המערכת הדיגיטלית איתה היא עובדת אלא להשכיר לה אותה תמורת דמי ניהול. לטענת רחמני, "עולה תסריט כאילו אדם בא לרכוש רכב עוצמתי ומיוחד כפרארי ומסכים לשלם שווי שוק לכאורה, רק שהמוכרים מעדכנים אותו כי המנוע אינו שלו אלא ניתן בליסינג תפעולי שלהם כספק יחיד. האם אכן זו העסקה המוצעת לבעלי המניות של איילון, לפיה בעלי השליטה נכנסים לסטטוס ספק יחיד ובלעדי לפיתוח ותחזוקת המנוע התפעולי של חברת ווישור?".
ההחלטה למזג את ווישור ישראל ואיילון ביטוח מחייבת אישור של בעלי מניות המיעוט שמחזיקים ב-37% במניות חברת הביטוח איילון. על כן התנגדותו של רחמני הינה לכל הפחות אתגר עבור דירקטוריון איילון, שמעוניין באישור העסקה באסיפה הכללית. בעקבות התנגדות רחמני, דירקטוריון איילון יצטרך לקבל את התמיכה של הפניקס (6%), שככל הידוע לא העלתה סייגים לגביה עדיין.
מאיילון ביטוח נמסר בתגובה:"הוועדה הבלתי תלויה שבחנה את העסקה לרכישת ווישור ביטוח על ידי איילון ביטוח הורכבה מדירקטורים חיצוניים ובלתי תלויים ופעלה בליווי יועצים מקצועיים בלתי תלויים בתחום הכלכלי, חשבונאי, משפטי, אקטוארי וטכנולוגי מן השורה הראשונה.
הסוגיות שמר נגה רחמני העלה בחוסר תום לב, במכתבו שנשלח באיחור ניכר ואינו עומד בהוראות הדין גם לפי תוכנו והיקפו בכל הנוגע למסירת עמדת בעל מניות - נדונו ונבחנו במסגרת עשרות דיוני הוועדה הבלתי תלויה שקיימה הליך מקצועי, ענייני והוגן.
צר לנו כי מר רחמני בוחר להעלות את תהיותיו בנוגע לעסקה שפורסמה זה מכבר, רק ערב האסיפה הכללית, ואף לא טורח לציין בפנייתו כי בימים אלה הוא מצוי בניגוד עניינים מובהק לאור הליך משפטי שבו הוא מעורב מול החברה".
מרחמני נמסר על תגובת איילון: "איני נמצא ביריבות משפטית מול איילון. כנראה כוונתך לכך שאמא שלי, גב' יהודית רחמני ו/או חברה בבעלותה, הותקפה משפטית בטענות חסרות רגליים על ידי החברה".