סגור

בלעדי
לא ימשיך תחת האחים אמיר: המשנה למנכ״ל שופרסל ניצן גולדברג התפטר

גולדברג, שכיהן גם כסמנכ"ל השיווק והסחר, הגיע לשופרסל מתנובה במטרה להפוך למנכ"ל הבא של הרשת: "עם שינויי הבעלות החלטתי כי נכון עבורי לסיים את דרכי בחברה, אני מעריך ומכבד את שלומי ויוסי אמיר ומאחל להם הרבה הצלחה"

השינויים בשופרסל תחת בעלי השליטה החדשים מובילים לפרישתו של בעל התפקיד מהבכירים ברשת: ניצן גולדברג, המשנה למנכ"ל שופרסל וסמנכ"ל השיווק והסחר של הרשת התפטר הבוקר מתפקידו.
גולדברג מונה לתפקיד לפני שנה בדיוק והוא מתפטר חודשיים לאחר שהאחים אמיר רכשו את השליטה ברשת הקמעונאות הגדולה בישראל. יוסי ושלומי אמיר, המחזיקים יחד ב-24.9% ממניות שופרסל, מכהנים כמנכ״לים משותפים של הרשת.
גולדברג מסר בתגובה: "הגעתי לשופרסל מתוך כוונה להתמנות למנכ"ל שופרסל בבוא היום, עם שינויי הבעלות בחברת שופרסל החלטתי כי נכון עבורי לסיים את דרכי בחברה. אני מוקיר, מעריך ומכבד את שלומי ויוסי אמיר ומאחל להם הרבה הצלחה בשופרסל".
גולדברג גוייס לתפקיד הבכיר בשופרסל במאי אשתקד על ידי איציק אברכהן, שחזר בשעתו לקבוצה כיו״ר החברה ואורי וטרמן שכיהן כמנכ״ל. לטובת המינוי, עזב גולדברג את תנובה, שבה כיהן מאז 2016 כמנכ"ל חטיבת המכירות. קודם לכן כיהן כמנכ"ל קבוצת אסם סחר מקבוצת אסם-נסטלה וכן שימש כיו"ר גדרון, יו"ר פסטה ריקו ודירקטור בטירת צבי ובמטרנה.
במהלך כהונתו בשופרסל, יישם גולדברג מהלך לשיפור תנאי הסחר מספקי הרשת, מהלך שהוביל לשיפור בתוצאות החברה ברבעונים האחרונים. בתנובה היה שותף לשינויים שהובילו למעבר לצמיחה במכירות ובנתחי השוק של הקבוצה וגם שם היה מועמד לתפקיד מנכ"ל החברה.
התפטרותו של גולדברג נרשמה לאחר שלמחרת השלמת העסקה, הגיעו האחים אמיר למטה שופרסל בליווי גורמים שהיוו חלק מהנהלת פרשמרקט, אותה מכרו לפני כשנתיים לחברת פז - ובהם אלה ברין, שכיהנה כמנהלת הסחר של פרשמרקט.
זמן קצר לאחר מכן, כינס שלומי אמיר את מנהלי התחומים באגף הסחר והודיע להם כי מעתה יוכפפו לברין, ושגולדברג ימשיך לכהן כמשנה למנכ״ל. ברין עשויה עתה להתמנות לתפקיד המתפנה של גולדברג.
במקביל, וכפי שנחשף בכלכליסט, צפויים כעת האחים אמיר להתחיל ביישום תכנית התייעלות, שכוללת בין היתר פיטורים של יותר מ-100 עובדים במטה החברה. עוד על הפרק, החלטה בנוגע לזהות יו"ר דירקטוריון החברה, לאחר שמשרד הבריאות הבהיר לפני החג כי לא יאשר את מינויו של פרופ' יצחק שפירא, המשמש כסמנכ"ל באיכילוב.