סגור
 רכב זיקר 001 מכונית חשמלית סינית
רכב של זיקר

זיקר הונפקה לפי שווי של 5.1 מיליארד דולר: מזנקת בבכורה בוול סטריט ביותר מ-30%

מניית זיקר תומחרה ב-21 דולר למניה, בטווח העליון של התשקיף. סכום הגיוס עמד על 441 מיליון דולר. מדובר בהנפקה הגדולה הראשונה זה שנתיים של חברה סינית בארה"ב

יצרנית הרכב החשמלי הסינית זיקר הונפקה בוול סטריט עם שווי שוק של 5.1 מיליארד דולר. החברה שבסיסה מחוץ לשנגחאי בעיר נינגבו (Ningbo) מסרה היום (ו') כי גייסה בשלב הראשון של ההנפקה 441 מיליון דולר. מניית זיקר מזנקת בבכורה שלה בוול סטריט ביותר מ-30%.
במסגרת המהלך, גויסו 21 מיליון מניות ADS במחיר של 21 דולר למניה. יצוין כי מדובר בהנפקה הגדולה הראשונה של חברה סינית בארה"ב זה יותר משנתיים.
התמחור של מניית זיקר מצביע על ביקוש חזק של המשקיעים. בעבר הודיעה זיקר כי תציע במסגרת ההנפקה 17.5 מיליון מניות ADS כאשר מחירן היה צפוי לעלות על פי התשקיף בין 18 ל-21 דולר למניה.
זיקר היא עדיין שחקנית קטנה יחסית בוול סטריט. לשם השוואה, שווי השוק של יצרנית הרכב החשמלי טסלה עומד על כ-540 מיליארד דולר. השווי של ריביאן עומד על כ-9.9 מיליארד דולר ואילו השווי של ניקולה מוערך בכ-740 מיליון דולר.
הסכסוך המתמשך בין ארה"ב לסין, שמתווסף ללחץ שמפעילה בייג'ינג על כמה מחברות הסטארט-אפ הגדולות שלה, מנעו עד כה מחברות סיניות נוספות מלנסות להנפיק עצמן בארה"ב. אך בייג'ינג ריככה את עמדתה והוציאה שורה של חוקים שמטרתם להחיות את ההנפקות הללו.