סגור
אהרון פרנקל על רקע לוויין של חלל תקשורת
אהרון פרנקל על רקע לוויין של חלל תקשורת (צילומים: אוראל כהן שאטרסטוק)

מחזיקי סדרות האג"ח המובטחות בחלל תקשורת מבקשים מביהמ"ש לאשר את הסדר החוב

המחזיקים בסדרות ט"ז וי"ח מבקשים מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר את ההצעה המחייבת של חברת 4iG ההונגרית ביחד עם חברה זרה בבעלות אהרון פרנקל; ההצעה כוללת תספורת של 10% לסדרות המובטחות, ושל 40% לסדרה י"ז הלא מובטחת

הסדר החוב בחלל תקשורת מתקדם. מחזיקי אגרות החוב המובטחות (ט"ז וי"ח) הגישו בערב פסח בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לכינוס אסיפות מחזיקי האג"ח, על מנת לאשר את הצעת הסדר החוב המחייבת של חברת 4iG ההונגרית יחד עם חברה זרה בבעלות אזרח ישראלי.
זהותו של האזרח הישראלי לא מפורסמת, אבל כפי שנחשף בכלכליסט מדובר באהרון פרנקל. על פי ההצעה, יזרים פרנקל 18 מיליון דולר לחברה ויקבל 61% מהמניות של החברה החדשה. קבוצת 4iG ההונגרית תעמיד לחברה הלוואה של 150 מיליון דולר, שישמשו להחזר חוב למחזיקים עם שעבוד על הלוויין עמוס 17, או לחלופין ירכשו תמורת הסכום את הלוויין עצמו, אם יקבלו אישורים לכך.
הבקשה הוגשה בידי מחזיקי סדרות האג"ח המובטחות, המיוצגים בידי עו"ד אמנון ביס ממשרד גורניצקי. החוב של חלל למחזיקי שלוש הסדרות עומד על 330 מיליון דולר. הסדרה הלא מובטחת, י"ז, היא בעלת חוב של 55 מיליון דולר מהסכום. סדרות ט"ז וי"ח הן בעלות חוב של 265 מיליון דולר.
בקופת חלל כ-100 מיליון דולר, ויחד עם 168 מיליון דולר שיזרימו החברה ההונגרית ופרנקל אמורים המחזיקים לקבל כ-271 מיליון דולר. התספורת לסדרות המובטחות היא של כ-10% ולסדרה הלא מובטחת של כ-40%, ובסך הכל מדובר בתספורת של 59 מיליון דולר. רק 45% ממחזיקי הסדרה הלא מובטחת תמכו בהסדר שלא עבר, בעוד שבשתי הסדרות המובטחות עבר ההסדר ברוב של יותר מ-97%.
כאמור פרנקל יקבל 61% ממניות חלל החדשה, ההונגרים יקבלו 20% ומחזיקי האג"ח 19%, כך שבעלי המניות ימחקו את השקעתם. סדרה י"ח תקבל 1.9% מהמניות, סדרה ט"ז תקבל 11.4% וסדרה י"ז תקבל 5.7%.
בית המשפט יצטרך להחליט אם לאשר את ההסדר למרות ההתנגדות של סדרה י"ח, וגם אם יאשר הרי שהחברה והמשקיעים עדיין צפויים להיתקל במשוכה של אישור העסקה במשרד התקשורת.