סגור

רציו אנרגיות שוקלת הצעת רכש למניות רציו פטרוליום ומחיקתה מהבורסה בת"א

החברה בניהולו של יגאל לנדאו מבהירה כי ההחלטה הסופית על המהלך עדיין לא התקבלה - שווי רציו פטרוליום נחתך ב-97% מהשיא שנרשם ב-2019 והוא עומד היום על 29.5 מיליון שקל בלבד

רציו אנרגיות שבניהולו של יגאל לנדאו הודיעה היום כי הוא שוקלת הצעת רכש למניות החברה הבת רציו פטרוליום שאינן בבעלותה.
המהלך, אם אכן יצא לפועל, יביא למחיקתה של רציו פטרוליום מהמסחר בבורסה בת"א והפיכתה לפרטית - לאחר ששווי החברה נפל ב-97% מהשיא שרשמה ב-2019.
ההחלטה הסופית לא התקבלה, וכך גם המועד האפשרי שבו המהלך הפוטנציאלי יוצא לפועל - או המחיר שבו תציע לרכוש את המניות.
בספטמבר 2023 הודיעו ענקיות האנרגיה אקסון מובייל וקבוצת הס (Hess corporation) על יציאתן מפרויקט Kaieteur, שבו החזיקו יחד עם רציו פטרוליום - ההודעה גררה נפילה יומית של 20% במניות החברה.
רציו ציינה כי כי היציאה של החברות מהמאגר נבעה מקושי בעמידה בלוחות הזמנים של הפרויקט. בשיחה עם המשקיעים לאחר ההודעה טענו בחברה: "נוכח הסנטימנט החיובי בשוק הנפט והגז העולמי ומידת העניין של מפעילות בינלאומיות באזור גיאנה, רציו תמשיך לקדם את הפעילות בבלוק במטרה למצוא מפעיל חדש ולקדם קידוח נוסף".
שותפות רציו פטרוליום הוקמה ב-2011, ומחזיקה בזכויות חיפוש למאגרי נפט במרוקו, בפיליפינים ובדרום אמריקה. שותפות רציו מחזיקה כ-20% ממניות רציו פטרוליום, שנסחרת כיום בשווי שוק של 29.5 מיליון שקל בלבד. בעלת מניות המיעוט, קבוצת דלק מחזיקה ב-5.1% מהמניות ונתח של 63% מוחזק על ידי הציבור.
רציו אנרגיות מחזיקה ב-15% בלווייתן, מאגר הגז הטבעי הגדול בישראל. את 2023 סיימה החברה עם הכנסות של 362 מיליון דולר והודיעה על חלוקת דיבידנד בגובה 30 מיליון דולר. במהלך השנה הופק ממאגר לוויתן 11 BCM גז טעי, כאשר 6.2 BCM נמכרו לייצוא, בעיקר למצרים.