סגור
דורון כהן מנכל משרד האוצר
דורון כהן (אוראל כהן)

משרד המשפטים בודק ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון

כהן הוא אחד משלושת המומלצים לתפקיד, יחד עם עמית גל וזיו כהן; כיהן בעבר כמנכ"ל האוצר ויו"ר סלקום; אחותו מכהנת כדירקטורית בחברת מגדל, והוא עצמו יו"ר ובעל מניות בחברה תחת פיקוח רשות שוק ההון; כהן מקורב לשר האוצר וחברו הטוב של יפתח רון טל לשעבר יו"ר מגדל

דורון כהן, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, הוא אחד משלושת המועמדים המובילים לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון. שני השמות האחרים שיובאו בפני שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הם עמית גל מ"מ יו"ר הרשות בשנתיים האחרונות, וזיו כהן המשנה למנכ"ל ווישור.
המועמדות של כהן מפתיעה מאחר ואין לו שום קשר לעולם הביטוח מבחינה מקצועית. משרד המשפטים ידון היום בשורה של ניגודי עניינים לכאורה של כהן: מעיין כהן, אחותו, היא דירקטורית בחברת מגדל. בנוסף הוא בעל מניות ויו"ר חברת אשראי חוץ בנקאי בשם קרדיטו. כהן גם שימש כמנכ"ל דסק"ש ויד ימינו של אדוארדו אלשטיין כשבעלת השליטה בדסק"ש, אי.די.בי פתוח שבשליטת אלשטיין, הגיעה לחדלות פירעון.
כהן מקורב מאד ליפתח רון טל, מי ששימש כיו"ר מגדל במשך כשנה וחצי והסתכסך עם הבעלים שלמה אליהו והודח. רון טל נחשב מקורב לממשלת הימין בכלל ובין היתר לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שאף שקל למנות אותו לוועדה לבחירת יו"ר רשות שוק ההון. כהן נחשב גם מקורב ליו"ר הראל, גיא רוטקופף, לשעבר מנכ"ל משרד המשפטים ואיגוד חברות הביטוח.
את הוועדה מוביל מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר. לצידו יישבו כרמית יוליס, אילן רם, פרופ' עידית סולברג ורו"ח שמעון יצחקי (שיץ). יצחקי מונה במקום רון טל שהיה כאמור מועמד.
יצחקי היה שותף לקריסת אלביט הדמיה בתחילת העשור הקודם, עם חוב של קרוב ל-2 מיליארד שקל. החברה קרסה בעיקר לאחר שבנק הפועלים "משך את השטיח" מתחת לרגלי החברה האם שלה, אירופה ישראל. הפועלים ביקש מבית המשפט להכריז על זיסר פושט רגל לאחר ששתי חברות בבעלותו, אירופה ישראל ומרכזי שליטה, הגיעו לכינוס לאחר שלא עמדו בתשלום חובות של מאות מיליוני דולרים לבנק. זיסר הלך בינתיים לעולמו. בתפקיד מנהל החטיבה העסקית בפועלים שימש אז שמעון גל אביו של עמית.