סגור

המינוי ימשיך להתעכב: ועדת האיתור לממונה על רשות שוק ההון פנתה ל-2 מועמדים נוספים

הפנייה נעשתה לאחר שהוועדה כבר סיימה לראיין את 13 המועמדים הקיימים; המועמדים הנוספים מחזיקים בתפקידים בשוק ההון כך שנציבות המדינה תידרש לבדיקה ממושכת בשאלת ניגוד העניינים במקרה של מינוי למשרה, שאינה מאויישת בממונה קבוע כבר 20 חודשים

ההמתנה למינוי ממונה קבוע לרשות שוק ההון עשויה להימשך עוד שבועות ארוכים - זאת לנוכח העובדה שוועדת האיתור בראשות מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, החליטה מיוזמתה לפנות לשני גורמים שלא הגישו מועמדות לתפקיד, במטרה שיגישו מועמדות.
אלא שהשניים המדוברים מחזיקים בתפקידים בשוק ההון, שצפויים ליצור ניגוד עניינים אם ימונו לתפקיד. במקרים כאלה נדרשת בדיקה של נציבות שירות המדינה ושל משרד המשפטים.
הבדיקה נועדה לבחון האם ניגודי העניינים יאפשרו למועמדים למלא את התפקיד, ובד"כ היא מתבצעת לאורך שבועות רבים. מכאן ההערכה כי המינוי לא צפוי בשבועות הקרובים.
ועדת האיתור ראיינה בשבועות האחרונים 13 מועמדים, ובכוונתה להמליץ לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' על 3 מועמדים לבחירה סופית. לפי ההערכות, 2 מועמדים יומלצו מתוך ה-13 שרואיינו ומועמד נוסף שהוועדה תפנה אליו יהיה המומלץ השלישי. מסתמן כי בין 2 המועמדים מבין ה-13 שהוועדה תמליץ עליהם יהיה גם עמית גל, המשמש כיום כממלא מקום ראש רשות שוק ההון.
הרשות מתנהלת מזה שנה ושמונה חודשים ללא מנהל קבוע וגל משמש כממלא מקום כבר כשנה ושבעה חודשים. גורמים המקורבים לוועדת האיתור ביקשו לחדד כי העובדה שהם מחפשים מועמדים מחוץ לרשימת מגישי המועמדות לא מלמדת כי "המועמדים הנוכחיים ובכללם עמית גל אינם טובים". לדבריהם, הפנייה למועמדים נוספים נעשית כדי לגוון את השלישייה הסופית שתוגש לשר האוצר.
מלבד מנכ"ל האוצר, הייזלר, בוועדת האיתור חברים על תקן נציגי ציבור גם פרופ' עידית סולברג מאוניברסיטת אריאל, ועורך הדין שמעון יצחקי. זאת לצד נציגות של משרד המשפטים ושל נציבות שירות המדינה.