סגור
האחים יוסי ושלומי אמיר
האחים יוסי ושלומי אמיר (צילום: מורג ביטן)

הסדר בין רשות ני"ע לאחים אמיר: קיבלו על עצמם מגבלות בעלי שליטה בשופרסל

שופרסל דיווחה לבורסה כי האחים, שמחזיקים ב-24.99% ממניות הרשת, יחילו על עצמם וולנטרית את המגבלות שחלות על בעל שליטה, בין היתר בנוגע לתנאי תגמול ומינוי דח"צים. מדובר בשני הסעיפים שהרשות דרשה ליישם לאור התנהלותם בחברה. האירוע עשוי ליצור תקדים בשוק ההון המקומי

האחים שלומי ויוסי אמיר ייחשבו כבעלי שליטה בשופרסל. בהודעה דרמטית הערב (ג') לבורסה הודיעו האחים באמצעות עו"ד עדי זלצמן כי למרות שלתפיסתם אינם בעלי שליטה, הם מתחייבים באופן וולונטרי להחיל על עצמם מגבלות של בעלי שליטה בחברה.
המגבלות יחולו לגבי כלל הוראות חוקי ניירות ערך שחלים על בעלי שליטה, ובעיקר בשני הסעיפים המרכזיים שמטילים מגבלות על בעלי שליטה בחברות: חובה להעביר תנאי שכר ומדיניות תגמול בוועדת ביקורת, דירקטוריון ולאחריהם אסיפת בעלי מניות ברוב של בעלי המניות שאינם בעלי שליטה בחברה, כלומר כל מי שיגיע לאסיפה ואיננו האחים אמיר.
סעיף נוסף נוגע למינוי וסיום כהונה של דח"צים בחברה. גם אלה יצטרכו לעבור אישור מינוי ברוב רגיל באסיפה של בעלי מניות שלא נמנים על בעלי השליטה בחברה, כלומר האחים אמיר.
האחים מודיעים כי אין להם שום הסכם עם בעלי מניות אחרים, כשהמשמעות היא שבינם לבין המוסדיים אין שום הסכמי הצבעה כפי שנטען בידי פרשנים שונים. שופרסל מתחייבת ליישם את ההתחייבויות.
ההתחייבות של האחים ניתנה לאחר דיונים ממושכים עם סגל רשות ניירות ערך. האחים רכשו 24.99% ממניות שופרסל מידי שישה גופים מוסדיים תמורת 1.5 מיליארד שקל והתנהלו בצורה שמאפיינת בעלי שליטה כשהתמנו כיו"ר ומנכ"ל החברה בהחלטת דירקטוריון בלבד. לאחר לחץ ציבורי הם החליטו לוותר על תפקיד היו"ר ולהתמנות למנכ"לים משותפים, כשלתפקיד היו"ר מתמנה פרופ' יצחק שפירא, סמנכ"ל בית החולים איכילוב.
מדובר באירוע תקדימי שכן על פי החוק 24.99% במניות חברה אינן מקנות שליטה לכאורה, אלא אם המחזיק מכווין את עסקי התאגיד. האחים אמיר הודיעו על ההחלטה בתום דיונים ארוכים ולחץ של הרשות, בראשות ספי זינגר, שלחצה על האחים לקבלח את המגבלות האמורות.