סגור
נתן חץ בעלים של אלוני חץ
נתן חץ בעל השליטה באלוני חץ (צילום: עמית שעל)

אלוני חץ תספוג הפסדי שיערוך של 400 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024

בגלל הריבית הגבוהה - פעילות החברות הבנות בשוק המשרדים בארה"ב ובבריטניה ממשיכה להכביד על חברת ההחזקות של נתן חץ; ב-2022 וב-2023 הן גרמו להפסדי שיערוך של 4.1 מיליארד שקל

עוד חוזר הניגון. אלוני חץ תרשום ברבעון הראשון של 2024 הפסדים של 400 מיליון שקל משיערוך נכסי הנדל"ן של החברות הבנות שלה בארה"ב ובבריטניה. זאת, בפעם השביעית ברציפות.
חברת ההחזקות המנוהלת על ידי מייסדה נתן חץ (14.5%) פועלת בתחומי הנדל"ן המניב בחו"ל באמצעות החברות הבנות הפרטיות שלה, CARR ו-AH Boston בארה"ב ו-Brockton Everlast בבריטניה, ובישראל דרך שליטתה בחברת הנדל"ן המניב אמות (51%). זאת, לצד פעילות בתחום האנרגיה המתחדשת בארה"ב, פולין וישראל באמצעות אנרג'יקס (50.3%).
במהלך 2022 ו-2023 כבר רשמה אלוני חץ הפרשות של 1.3 מיליארד שקל ושל 2.7 מיליארד שקל בגין שיערוכים שליליים של נכסי החברות הבנות בארה"ב ובבריטניה. זאת, בהשפעת עליית הריבית (החל מאפריל 2022) שהשפיעה לרעה על שיעורי ההיוון של נכסיהן ועל קשיים במימון עסקאות בשוק המשרדים. כמו גם לאור המשבר בשוק זה בארה"ב בעקבות הקורונה ומגמת העבודה מהבית שהחלה במהלכה ועדיין נמשכת במגזרים רבים ובדגש על המגזר הציבורי ומשרדי הממשל בבירה וושינגטון שם פועלת CARR, שבעקבותיה ביקושים נמוכים לשטחי השכרה.
ברבעון הראשון של 2024 עתידים להתווסף לכך, כאמור, על פי אינדיקציות שקיבלה אלוני חץ מהחברות הבנות בארה"ב ובבריטניה הפסדי שיערוך של 400 מיליון שקל. 84% מהם מיוחסים לחברות הבנות בארה"ב והיתרה לבריטניה. השיערוכים השליליים נובעים מעליית שיעורי ההיוון של תזרימי המזומנים החזויים מהנכסים בטווח של 0.5% - 0.25%.
בינואר, בסמוך לדיווח החברה על אודות הפסדי שיערוך של 1.3 מיליארד שקל ברבעון הרביעי של 2023, העריכו באלוני חץ כי ההפחתות יימשכו גם במחצית הראשונה של 2024. חץ העריך אז כי "עיקר ההפחתות מאחורינו ואנחנו מקווים שניקינו את רוב המורסה מהסיפור הזה. שינוי של ממש בשוק יחל כשהפד יוריד את הריבית, ואני מניח שב-2025 נראה כבר מהפך לכיוון הרבה יותר חיובי".