סגור
פולסטאר
פולסטאר (צילום: פולסטאר)

פולסטאר: בתוך 10 דקות הוספנו 320 קילומטרים לטווח של רכב חשמלי

לפי הודעת היצרנית, בתוך פחות מרבע שעה היא הצליחה לטעון סוללה של פולסטאר 5 מ-10% ל-80%. ה-5 מבוססת על הטכנולוגיה של סטורדוט שעושה שימוש בסוללות שמתחממות פחות מסוללות רגילות במהלך הטעינה, מה שמאפשר לשמור על קצב מילוי אחיד

יצרנית הרכב פולסטאר וסטורדוט הישראלית הצליחו לטעון סוללת מכונית חשמלית מ-10% ל-80% תוך פחות מרבע שעה, כך על פי הודעת החברות. לפי פולסטאר, היצרנית הצליחה לטעון אב טיפוס של פולסטאר 5 תוך עשר דקות בדיוק ולהוסיף 320 קילומטרים לטווח הנסיעה. הטעינה בוצעה בהספק של 310 קילוואט והגיעה לשיא של 370 קילוואט, וזאת ברכב שקיבולת הסוללה שלו היא 77 קילוואט. סטורדוט היא חברה מהרצליה שמפתחת סוללות לטעינה מהירה של רכבים חשמליים.
המשמעות של תרחיש כזה הוא שבניגוד לרכבים רבים שמערכות שימור הסוללה והטעינה שלהם מידרדרות ביכולתן במהלך הטעינה המהירה, הפולסטאר לא ירדה ביכולת קבלת האנרגיה, ואף עלתה. כלומר היא לא "התעייפה" במהלך הטעינה, מה שאיפשר הזרמה מהירה של אנרגיה.
לפי הדיווח של פולסטאר, בניגוד לדגמים חשמליים אחרים, ה-5 מבוססת על הטכנולוגיה של סטורדוט שעושה שימוש בסוללות שאינן דורשות מנגנוני קירור מורכבים ומתחממות פחות מסוללות רגילות במהלך הטעינה, מה שמאפשר לסוללה לשמור על קצב מילוי אחיד. יצוין כי במבחן שערכו פולסטאר וסטורדוט נטענה סוללת הרכב במשך 10 דקות בעמדת טעינה אולטרא מהירה, אך בפועל גם מילוי סוללה של כחמש דקות יכול להוסיף למכונית מעל 150 קילומטרים של טווח.