סגור
מפגינים בירושלים חוסמים את ציר הרכבת הקלה
מפגינים בירושלים חוסמים את ציר הרכבת הקלה

דיווח שוטף
עימותים אלימים וחסימות בירושלים ובתל אביב: "עסקה עכשיו"

מפגינים חסמו לזמן קצר את איילון דרום, והרכבת הקלה נחסמה בי-ם. קודם לכן השתתפו אלפים בעצרת בכיכר החטופים, ובמקביל משפחות זעמו על נתניהו ליד הקריה: "מטרפד עסקה, זה פשע". משפחות אחרות טענו: "המו"מ - חרפה"; בכיר חמאס: אין עסקה בלי עצירת המלחמה. דיווח סעודי: ארגון הטרור הסכים לשחרר 33 חטופים; ישראל לא תוציא משלחת לקהיר, נתניהו טוען: חמאס מסכל הסכם

23:24 - מאות צועדים בי-ם, בהם משפחות שכולות: מתנגדים לעסקה - וקוראים להיכנס לרפיח. מאות בני אדם, בהם משפחות שכולות החברות בפורום הגבורה, צועדים בשעה זו מכיכר אגרנט בירושלים לכניסה לעיר. המפגינים מתנגדים לעסקה והפסקת אש וקוראים להיכנס לרפיח.
מטעם המשפחות נמסר: "עשרות משפחות שכולות מפורום הגבורה הגיעו הערב למאהל הגבורה שאותו הקימו בשבוע שעבר סמוך למשרד ראש הממשלה, והם מקיימים כעת ישיבת חירום נוספת במקום בעקבות הדיווחים על העסקה המתגבשת מול חמאס. בהמשך הערב צפויות המשפחות, יחד עם ציבור רחב שהגיע לתמוך בהם, לצעוד לכיוון גשר המיתרים יחד עם אנשי מילואים, פצועי צה"ל ומשפחות חטופים. מחר, יתכנסו המשפחות מול ישיבת הממשלה ויקראו לשרים שלא להיכנע לחמאס, ושלא להחליט על עצירת הלחימה". (רוני גרין שאולוב)
23:12 - מקורות מצרים לעיתון הקטארי: הדיונים בקהיר הסתיימו ללא תוצאה - ויימשכו מחר. העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח מפי מקורות מצרים כי "הדיון בין חמאס למתווכחים הסתיים היום ללא תוצאה סופית", וכי "הדיונים יימשכו מחר". על פי המקורות, "לחמאס יש שאלות שהוא רוצה לקבל עליהן תשובות וזה נעשה בתיאום עם כל הגורמים. ההצהרות הישראליות השליליות לא משפיעות על השיח הנוכחי בקהיר". (ליאור בן ארי)
22:52 - המחאה בירושלים: עימותים בין המפגינים למשטרה, אדם אחד נעצר
22:36 - המשטרה הכריזה: המחאה בירושלים - בלתי חוקית. המשטרה הכריזה על ההפגנה בירושלים כעל מחאה בלתי חוקית, לאחר שמפגינים פרצו את המחסומים ופרשים הגיעו למקום. בהודעת המשטרה נכתב כי "הערב התקיימה תהלוכה מתואמת עם המשטרה מכיכר פריז לכיוון גן הפעמון. לצערנו, בחצי השעה האחרונה החלו חלק מהמוחים להתפרע, להפר את סדר ולחסום כבישים מרכזיים באזור מרכז העיר ירושלים לסירוגין, ואת תנועת הרכבת הקלה ברחוב יפו". (רוני גרין שאולוב)
22:28 - מפגינים חסמו את איילון דרום במחלף השלום. איילון נחסם לתנועה לזמן קצר במחלף השלום מכיוון דרום, לאחר שמפגינים פרצו מחוסמי משטרה בקריאה לשחרור חטופים. בנתיב הנגדי לכיוון צפון נרשמה תנועה איטית של רכבים. (מאיר תורג'מן)
22:11 - מפגינים בירושלים חסמו את ציר הרכבת הקלה

13 צפייה בגלריה
מפגינים בירושלים חוסמים את ציר הרכבת הקלה
מפגינים בירושלים חוסמים את ציר הרכבת הקלה
מפגינים בירושלים חוסמים את ציר הרכבת הקלה
22:09 - צה"ל ושב"כ: חיסלנו בכיר בג'יהאד, ממובילי מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. אחד ממפקדי חטיבת רפיח בג'יהאד האיסלאמי, ממובילי מתקפת הטרור בשבעה באוקטובר, חוסל בתקיפה משותפת לצה"ל ולשב"כ. כך מסר דובר צה"ל. בהובלת אוגדת עזה, אמ"ן ושב"כ מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו מוקדם יותר היום את המחבל אימן זערב בדרום הרצועה.
זערב פיקד והכווין מספר מתווים התקפיים, ופיקד בשנים האחרונות על מספר ניסיונות פשיטה שונים לשטח הארץ. הוא פיקד על מתקפת הטרור של מחבלי הנוח'בה ביישוב ובמוצב סופה בשבעה באוקטובר, והוביל בימים האחרונים ממקום מסתורו את היערכות הג'יהאד האיסלאמי לקראת לחימה בדרום הרצועה. יחד עם זערב חוסלו שני מחבלים נוספים מארגון הטרור ששהו עמו בדירת המסתור. (יואב זיתון)

13 צפייה בגלריה
אימן זערב בכיר בג'יהאד האיסלאמי חוסל ברפיח
אימן זערב בכיר בג'יהאד האיסלאמי חוסל ברפיח
(צילום: דובר צה"ל)

22:04 - בכיר חמאס לאל-ג'זירה: "לא יהיה הסכם ללא עצירת המלחמה". ערוץ אל-ג'זירה דיווח מפי מקור בכיר בחמאס כי ישראל "מפריעה להגעה להסכם בהתעקשותה להמשיך במלחמה. הישות הציוניות מחפשת הסכם מסגרת להשבת שבוייה מבלי לקשר זאת לסיום המלחמה. לא יהיה הסכם שלא יכלול בצורה מפורשת את עצירתה". בתוך כך, ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת" דיווח כי חמאס הסכים לשחרר 33 חטופים. (איתמר אייכנר)
22:01 - מפגינים פרצו מחסומים בתל אביב, פרשים הגיעו לדרך נמיר.

13 צפייה בגלריה
פרשי משטרה בדרך נמיר
פרשי משטרה בדרך נמיר
פרשי משטרה בדרך נמיר
(צילום: רן רימון)


20:47 - משפחתה של מיה גורן שנחטפה ונרצחה: "מחר היא הייתה צריכה להיות בת 57, אבל הכל נעצר". משפחתה של מיה גורן, שנחטפה ונרצחה ומחר יצויין יום הולדתה, אמרה בעצרת משפחות חטופים כי "מחר מיה הייתה צריכה להיות בת 57. ביום הולדת של כל אחד ואחת מאיתנו תמיד התעוררנו עם הודעה, אפילו לא היינו צריכים לחכות כי היא נשלחה ב-05:30 בבוקר. מיה וידאה שכולנו זוכרים וכותבים ברכות אחד לשני. "את יום ההולדת שלה היא דאגה להצניע, נתינה הייתה מהות חייה. היא כבר לא תהיה בת 57, כבר לא נחגוג איתה חגים והיא לא תריב מי שוטף את הכלים בסוף הארוחה. הכל נעצר בשבעה באוקטובר". (הדר גיל-עד)

13 צפייה בגלריה
עצרת למען השבת החטופים משבי החמאס בעזה מלחמת חרבות ברזל 4.5.24
עצרת למען השבת החטופים משבי החמאס בעזה מלחמת חרבות ברזל 4.5.24
כיכר החטופים, תל אביב
(צילום: קובי קואנקס)

20:29 - אם החטוף: נתניהו מנסה לטרפד את הסיכוי היחיד שנשאר, זה פשע. עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, מסרה בהצהרה בתל אביב כי "זה היום ה-211 שבו בני משפחותינו נמצאים בגיהינום של עזה. יש כעת עסקה על השולחן, חמאס אותת שהוא מסכים לה אבל נתניהו יוזם מהלך נוסף לטרפוד העסקה. זה פשע, הוא מפקיר אותם למותם. סיימו את המלחמה, החזירו את החטופים לפני הכל".
אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר, הוסיפה כי "נתניהו מעדיף את בן גביר וסמוטריץ' על פני הצלת חיים. חייבים לסיים את המלחמה ולהחזירם הביתה". גם דני אלגרט, שאחיו איציק עדיין חטוף בעזה, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרת משפחות חטופים, ואמר: "המלחמה הסתיימה, אל תעבוד עלינו. אתה מושך זמן כי אתה פוחד מבן גביר. הכניסה לרפיח היא גזר דין מוות לחטופים - אין לך מנדט להרוג 132 אזרחים כדי להיות ראש ממשלה. ימי הממשלה ספורים". (מאיר תורג'מן)
20:19 - הוריו של החטוף עומר נאוטרה: "נתניהו, גלה תושייה ועשה מה שצריך". אורנה ורונן נאוטרה, הוריו של החטוף עומר נאוטרה, פנו לראש הממשלה נתניהו בעצרת בכיכר החטופים: "גלה תושייה, עשה מה שצריך כדי להחזיר את החטופים הביתה עכשיו. קדושת החיים מחייבת את חזרתם". הם הוסיפו כי "עומר שלנו נולד בארה"ב וגדל חבוק באהבת ישראל, הוא דחה את הלימודים באוניברסיטה לטובת מכינה בישראל - עלה לארץ והתגייס לשריון.
"רצה הגורל והוא וחברי הצוות שלו מצאו את עצמם מול מרצחים. מאז אין לנו סימן חיים וחוסר הוודאות קשה מנשוא. לצערנו אנחנו עדיין נלחמים על זכותינו להתקיים. משפחתנו נלחמת על חייו של עומר מהיום בו נלקח". (הדר גיל-עד)
20:09 - הרמטכ"ל נכנס לרצועת עזה: "ימים משמעותיים, יש עוד הרבה מאוד משימות". הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ביקר את הלוחמים אנשי המילואים ברצועת עזה, ואמר במהלך ביקורו כי "אנחנו הולכים לשבועיים של ימים משמעותיים פה - ימי הזיכרון ויום העצמאות. אנחנו בשנה עם הרבה מאוד נפגעים בצה"ל, הרבה אזרחים הרוגים ואחריות גדולה כצבא".
13 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי ברצועת עזה חרבות ברזל 4.5.24
הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי ברצועת עזה חרבות ברזל 4.5.24
הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

18:04 - "מוות לאמריקה", סכינים ומסכות גז | זה הציוד שנמצא בין חפצי הסטודנטים בקולומביה. סגן מפקד משטרת ניו יורק קז דאותרי פרסם בחשבון ה-X שלו רשימה של ציוד שנמצא על ידי המשטרה בבניין המילטון באוניברסיטת קולומביה, ממנה פונו מפגינים פרו-פלסטינים שהשתלטו על המבנה בתחילת השבוע. בין הציוד שהביאו הסטודנטים למחאה נמצאו סכינים, מסכות גז, פטישים, חבלים ואף ספר על טרור. בנוסף, כך פרסם דאותרי, נמצא פלייר עם הכיתוב "מוות לישראל, מוות לאמריקה". (דניאל אדלסון, ניו יורק)

13 צפייה בגלריה
נשק שמצאה משטרת ניו יורק אצל המפגינים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת קולומביה
נשק שמצאה משטרת ניו יורק אצל המפגינים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת קולומביה
נשק שמצאה משטרת ניו יורק אצל המפגינים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת קולומביה

17:04 - דיווח מצרי: חמאס ויתר בשלב הראשון על התנאי להפסקת הלחימה. ערוץ "אל-רד" המצרי דיווח כי חמאס ויתר על התנאי להפסקת האש הקבועה, שמשמעותו הפסקת הלחימה. על פי הדיווח, הארגון ויתר על התנאי בשלב הראשון של העסקה בערבויות של המתווכחים בשיחות המשא ומתן. בתוך כך, העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח מפי מקורות מצריים כי "אווירת הפגישות הנוכחיות בקהיר חיובית". (ליאור בן ארי)
16:49 - גורמים מדיניים בכירים: בשלב זה לא יוצאת משלחת לקהיר. על רקע הדיווחים בתקשורת הערבית כי חמאס הסכים להצעה המצרית, ועל רקע הגעתה של משלחת ארגון הטרור לקהיר, גורמים מדיניים בכירים אמרו כי בשלב זה לא תצא משלחת ישראלית. על פי הגורמים, "משלחת בדרג מקצועי אמורה לצאת אם תהיה תשובה של חמאס שיש בה אופק למושא ומתן והתקדמות. המשלחת כבר מוכנה ליציאה וקיבלה מנדט לקדם את העסקה. בישראל מקווים שהתשובה תגיע היום בלילה או מחר בבוקר". (איתמר אייכנר)
15:20 - לפחות 5 מחבלים חוסלו בפשיטה ליד טול כרם, צה"ל מכתר בית כבר 13 שעות. כוחות הימ"מ וצה"ל ממשיכים לפעול בעיירה דיר א-רוסון, ליד טול כרם, שם מחבלים התבצרו באחד הבתים. לפחות חמישה מחבלים חוסלו בחילופי האש, ואחד הסגיר את עצמו. הכוחות ירו טילי מטאדור על הבית, תקפו אותו באמצעות זיק והשתמשו גם בדחפורים כדי להרוס את המבנה. הפעילות נמשכה משעות הלילה עד הצהריים, למשך יותר מ-13 שעות. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" נכתב כי הכוחות כיתרו את הבית במשך שעות ארוכות, במקביל לירי כבד ולהטלת עוצר על העיירה. בסהר האדום הפלסטיני טענו כי הכוחות "מנעו מהצוותים שלנו להגיע לאחד ההרוגים". (יואב זיתון)

13 צפייה בגלריה
פעולת צה"ל ב טול כרם
פעולת צה"ל ב טול כרם
פעולת צה"ל בטול כרם
(צילום: JAAFAR ASHTIYEH / AFP)

14:22 - דיווח: קטאר שוקלת לסגור את לשכת חמאס בדוחא. קטאר עשויה לסגור את המשרד המדיני של חמאס בעיר הבירה דוחא, כחלק מתפקידה כמתווכת בין ישראל לארגון הטרור. כך לפי גורם רשמי שבקיא בהערכה המחודשת שעושה ממשלת קטאר. לפי הדיווח שפורסם בסוכנות הידיעות רויטרס, מדינת המפרץ שקלה אם לאפשר לחמאס להמשיך ולהפעיל את המשרד הפוליטי, ובסקירה רחבה יותר של המצב בחנה גם אם להמשיך לשמש כמתווכת בין ארגון הטרור לישראל. אותו בכיר אמר: "אם קטאר לא מתכוונת להמשיך להיות מתווכת, היא לא רואה טעם בשמירה על המשרד הפוליטי. זה חלק מההערכה המחודשת".
14:12 - בכיר חמאס: לא מבינים למה נתניהו מתכוון בקשר לרפיח, כל הסכם אומר שלא יהיה מתקפות בעזה. בזמן שמשלחת חמאס נמצאת בקהיר וממשיכה לדון בהצעה המצרית לעסקה, בכיר הארגון אוסאמה חמדאן אמר לרשת אל-ג'זירה כי "אנחנו מתקדמים קדימה, יש כמה נקודות טובות - אבל עד עכשיו אנחנו עדיין מדברים על הנושא המרכזי שהוא הפסקת האש והנסיגה המוחלטת מעזה. אנו מקווים למצוא תשובות טובות וחיוביות היום". לדבריו, "למרבה הצער, הייתה אמירה ברורה מנתניהו כי לא משנה מה עלול לקרות, אם תהיה הפסקת אש או לא - הוא יורה על הפעולה ברפיח. זה אומר שלא תהיה הפסקת אש ושהלחימה תימשך, וזה בניגוד למה שאנחנו דנים בו. אנחנו רוצים להבין למה הוא מתכוון. ההבנה שלנו היא שכל הסכם הפסקת אש אומר שלא יהיו יותר מתקפות בעזה".

13 צפייה בגלריה
מלחמת עזה נציג חמאס ב לבנון אוסאמה חמדאן 12.11.23
מלחמת עזה נציג חמאס ב לבנון אוסאמה חמדאן 12.11.23
אוסאמה חמדאן
(צילום: REUTERS/Esa Alexander)
13:47 - אחרי יותר מ-12 שעות: כוחות צה"ל יוצאים מטול כרם, לפחות 3 מחבלים חוסלו. לפחות שלושה מהמחבלים שהתבצרו בבית בטול כרם חוסלו על ידי צה"ל והימ"מ. הכוחות יוצאים כעת מהעיר הפלסטינית לאחר יותר מ-12 שעות שבהן ניהלו עם המחבלים חילופי אש, כיתרו את הבית והרסו אותו, בין השאר באמצעות ירי טילי מטאדור. (יואב זיתון)
13:35 - דיווח בלבנון: "כטב"ם ישראלי תקף אופנוע בדרום המדינה, אין נפגעים". ברשתות הלבנוניות "אל-מיאדין" ו"אל-אחבאר", שמזוהות עם חיזבאללה, דווח כי צה"ל תקף מהאוויר בכביש בין העיירות כונין ובנת ג'ביל שבדרום לבנון. לפי הדיווח ב"אל-אחבאר", התקיפה בוצעה באמצעות כטב"ם והיעד היה אופנוע, אך אין נפגעים. רסיסים פגעו ברכב שחנה בצד בדרך. כמו כן, דווח גם על תקיפת בית בעיירה טיר חרפא. (ליאור בן ארי)
12:35 - חמאס: 34,654 נהרגו בעזה מפרוץ המלחמה, 32 מהם ביממה האחרונה. משרד הבריאות בעזה, שמנוהל על ידי חמאס, עדכן כי לפחות 34,654 בני אדם נהרגו ברצועה מפרוץ המלחמה, 32 מהם ביממה האחרונה. עוד נמסר כי לפחות 77,908 בני אדם נפצעו ברצועה מ-7 באוקטובר, 41 מהם ביממה האחרונה. (עינב חלבי)
12:20 - גורם מדיני: סיום המלחמה כחלק מעסקה? לא נסכים בשום אופן. בזמן שבישראל ממתינים לתשובת חמאס להצעה המצרית לעסקת חטופים והפסקת אש, גורם מדיני אמר כי "בניגוד לפרסומים, ישראל בשום פנים ואופן לא תסכים לסיום המלחמה כחלק מהסכם לשחרור חטופינו". לדבריו, "כפי שהחליט הדרג המדיני, צה"ל ייכנס לרפיח וישמיד את גדודי החמאס הנותרים בה - בין אם תהיה הפוגה זמנית לשחרור חטופינו ובין אם לאו". (איתמר אייכנר)

13 צפייה בגלריה
הרס ב רפיח
הרס ב רפיח
הרס ברפיח
(צילום: AFP)
11:55 - משלחת חמאס הגיעה לקהיר: "נרשמה התקדמות במשא ומתן". על רקע הדיווחים כי בחמאס מסכימים להצעה המצרית לעסקת חטופים והפסקת אש, בעיתון המצרי "אלקאהרה אלאחבאריה" דווח מפי מקור בכיר כי משלחת של ארגון הטרור הגיעה לקהיר. אותו מקור אמר כי "נרשמה התקדמות במשא ומתן". מוקדם יותר דווח כי גם משלחת קטארית בדרכה לבירת מצרים. (ליאור בן ארי)
11:45 - בישראל עדיין פסימיים: סיכוי נמוך לעסקה עם חמאס. על אף הדיווחים הערביים ולפיהם חמאס הסכים להצעה המצרית להפסקת אש ושחרור חטופים, בישראל מביעים פסימיות ומעריכים שהסיכויים לעסקה עדיין נותרו נמוכים. בישראל אומרים כי המעורבות האינטנסיבית של ארה"ב מעלה את הסיכוי לעסקה, אך כאמור יש פסימיות. ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר חושבים שיש סיכוי לעסקה, אך לעומתם שאר הגורמים מאוד פסימיים. (איתמר אייכנר)
11:22 - דיווח סעודי: "ארה"ב סיפקה ערבויות לחמאס להפסקת המלחמה ונסיגה של צה"ל מעזה". מקורות מסרו לעיתון "א-שרק" הסעודי כי ארה"ב סיפקה לחמאס ערבויות באמצעות המתווכים להפסקת המלחמה ונסיגה של צה"ל מעזה, בתום שלושת השלבים הצפויים של עסקת החטופים והפסקת האש, אם זו אכן תתקיים. לפי הדיווח, "חמאס יגיב בחיוב אחרי ערבויות אמריקניות מספקות. המאמצים בשלב הבא יתמקדו בהשגת הסכמה לאומית לניהול רצועת עזה ובנייתה מחדש". (ליאור בן ארי)

13 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה
(צילום: EPA)

11:20 - דיווח פלסטיני: חמאס הסכים לכל הסעיפים בהצעה המצרית. ברשת "אל-קודס" הפלסטינית דווח כי בחמאס מסכימים לכל סעיפי ההצעה שהגישה מצרים לעסקת חטופים והפסקת אש. הדיווח לא אומת על ידי מקורות אחרים. במקביל, העיתון הסעודי "א-שרק" דיווח מפי גורמים כי ההסכם בין חמאס וישראל "קרב" אם לא יצוצו מכשולים חדשים. רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" דיווחה כי משלחת קטארית יצאה לקהיר כדי לדון בהתפתחויות במשא ומתן. (עינב חלבי)
10:50 - צה"ל: חיל האוויר השמיד ברצועה תשתיות טרור, עמדת מרגמות ומשגרי רקטות. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש תשתיות טרור סמוך לאתר שיגור בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי התקיפה בוצעה זמן קצר לאחר שזוהה שיגור מהאזור לעבר קיבוץ עין השלושה, שנפל סמוך לגדר בדרום הרצועה. כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף מרכז האש של פיקוד הדרום, תקף במרכז הרצועה עמדת מרגמות טעונה שהייתה מכוונת לירי לעבר הכוחות. עוד נמסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו משגרי רקטות בדרום הרצועה שהיו מכוונים לשיגור לעבר ישראל, לאחר פינוי של חוסים ששהו בקרבת מקום. בנוסף, במהלך היממה האחרונה לוחמי זרוע הים תקפו מטרות וסיפקו סיוע אש לכוחות אוגדה 99 במרכז הרצועה. (יואב זיתון)


10:25 - דיווח בלבנון: תקיפות ארטילריות של צה"ל בדרום המדינה. רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווחה על תקיפות ארטילריות של צה"ל בעיירה ג'בל בלאט שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
10:10 - פעילות צה"ל בטול כרם: מחבלים התבצרו בתוך בית, לפחות אחד חוסל. לפחות מחבל אחד חוסל במהלך חילופי אש בבית בטול כרם שכוחות צה"ל והימ"מ כיתרו והרסו הלילה, שבו התבצרו מחבלים. הכוחות ירו טילי מטאדור על המבנה והפעילות נמשכת גם כעת. אין נפגעים בקרב החיילים. סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית WAFA דיווחה כי הכוחות ממשיכים לכתר את אזור הבית שנהרס ולסרוק בזירה. (יואב זיתון ועינב חלבי)

13 צפייה בגלריה
פשיטה של צה"ל סמוך ל טול כרם
פשיטה של צה"ל סמוך ל טול כרם
פעילות צה"ל בטול כרם
(צילום: JAAFAR ASHTIYEH / AFP)
07:35 - בלינקן: פעולה ישראלית ברפיח תגרום נזק מעבר למקובל. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס לפעולה ישראלית אפשרית ברפיח, כשברקע ההמתנה לתשובת חמאס באשר לעסקת חטופים והפסקת אש, ושוב הביע את התנגדות ארה"ב למהלך. בלינקן אמר כי ישראל לא הציגה שום תוכנית להגנה על אזרחים במהלך מתקפה אפשרית שם, וש"בהיעדר תוכנית כזו איננו יכולים לתמוך במבצע צבאי גדול ברפיח, כי הנזק שהוא יגרום יהיה מעבר למקובל". על העסקה האפשרית אמר מזכיר המדינה כי "המציאות כרגע היא שחמאס נותר המכשול היחיד בין תושבי עזה להפסקת אש, אנחנו מחכים לראות אם הארגון באמת יכול להסכים להגיד כן להפסקת האש ולשחרור החטופים".

13 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בביקור בריאד בירת סעודיה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בביקור בריאד בירת סעודיה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן
(צילום: EVELYN HOCKSTEIN / POOL / AFP)
07:30 - דיווח: ארה"ב הורתה לקטאר לגרש את הנהגת חמאס אם הארגון יסרב להפסקת אש. ארה"ב הודיעה לקטאר שעליה לגרש משטחה את הנהגת חמאס, במידה שארגון הטרור ימשיך לדחות את ההצעות להפסקת אש עם ישראל. כך דיווח הוושינגטון פוסט, מפי גורם בממשל האמריקני. לדברי הגורם, שדיבר בעילום שם נוכח "רגישות הסוגיה", מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן העביר את המסר ישירות לראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני בחודש שעבר. כמו כן, שלושה דיפלומטים המעורים בפרטים מסרו כי "גורמים רשמיים בקטאר ציפו במשך חודשים להודעה האמריקנית, וציפייתם התחזקה בשבועות האחרונים נוכח האכזבה הגוברת מהמבוי הסתום בשיחות".

13 צפייה בגלריה
אמיר קטאר אל-ת'אני ומנהיג חמאס הנייה
אמיר קטאר אל-ת'אני ומנהיג חמאס הנייה
אמיר קטאר אל-ת'אני ומנהיג חמאס הנייה
(צילום: EPA, רויטרס/Saudi Press Agency)
במהלך הלילה:
הפלסטינים: צה"ל החל בהריסת בית שכותר בטול כרם. כוחות הביטחון החלו בהריסת הבית שכותר מוקדם יותר בטול כרם. כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב". לפי דיווחים פלסטיניים, במהלך הפעילות במקום התפתחו עימותים וחילופי אש, וכוחות צה"ל השתמשו ב"טילי כתף" ובדחפורים.
דיווח פלסטיני על תקיפות אוויריות במרכז ובצפון הרצועה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" דיווחה על הפצצות מהאוויר במרכז רצועת עזה, מזרחית למחנה הפליטים נוסייראת, שם דווח על פצועים. כמו כן, לפי דיווחים ערביים הותקף בית בעיר עזה שבצפון הרצועה.