סגור
אילוסטרציה פטיש בית משפט
(אילוסטרציה) (קרדיט: Canva)

בית המשפט אישר את הפעלת רשת הצהרונים התל אביבית "בצהרי היום" החל מהבוקר

שופטת המחוזי בת"א נועה גרוסמן אימצה את המלצות הנאמן הזמני ואישרה להפעיל את 43 הגנים של הרשת הפועלים במרכז ת"א בחודשים מאי-יוני. הרשת נקלעה לחוב של 1.1 מיליון שקל, והנאמן שמונה לה עו"ד מנחם מושקוביץ טען כי יש צורך דחוף להפעילה מהיום כדי לשדר ביטחון ויציבות לילדים ולעובדים

השופטת נועה גרוסמן מבית המשפט המחוזי בתל אביב אישרה אתמול (ב') את הפעלת הצהרונים של רשת הצהרונים "בצהרי היום" בחודשים מאי ויוני. "אני מאמצת את המלצות הנאמן הזמני ומאשרת את הפעלת הצהרונים של החברה ב- 43 הגנים בהפעלה זמנית לחודשי מאי – יוני 2024 ,כדי לתת פתרון לילדים ולהורים". יצוין, על פי ההחלטה הצהרונים יפעלו כבר החל מהבוקר.
החלטת השופטת התקבלה לאחר שבסוף השבוע הגיש הנאמן הזמני של רשת הצהרונים "בצהרי היום" המפעילה 43 צהרונים בת"א עם 1,267 ילדים ו-141 עובדים בקשה לבית המשפט המחוזי בת"א לאשר לו להפעיל את הצהרונים החל ממחר ועד למכירת הפעילות למפעיל אחר.
מהדו"ח הראשוני שהגיש הנאמן הזמני, עו"ד מנחם מושקוביץ, שמונה לתפקיד לפני שבוע, עולה עוד כי נכון להיום אין לחברה את היכולת לשלם לעובדים את שכר אפריל, חודש שהתאפיין בהפעלת ימי לימוד ארוכים על ידי עובדי החברה.
בדו"ח מציין הנאמן כי "הדבר גורם למרמור (מוצדק) של העובדים על כך ששכרם לא משולם". עוד הוא מציין כי חלק מהעובדים התנו את שובם לעבודה בתשלום שכרם. "הוסבר לעובדים, כי את שכר עבודתם עבור אפריל הם יקבלו מהביטוח הלאומי לאור כניסת החברה להליך פירוק וכי כל מסמך שיצטרכו לצורך הגשת תביעה לביטוח לאומי ונמצא במשרדי החברה הם יקבלו", ציין הנאמן.
מהדו"ח עולה כי "בצהרי היום" היא חברה ותיקה ומוערכת בתחום הפעלת הצהרונים וזכתה במכרז שנערך על ידי עיריית תל אביב בנושא. הכנסות החברה מבוססות על תשלומי הורים המשולמים מידי חודש וכן בשיפוי ובהשתתפות העירייה אשר משולמות מעת לעת.
עובדי החברה מחולקים לשתי קבוצות: עובדים שעתיים ועובדים גלובליים. חלק גדול מהעובדים הינם עובדים ותיקים. בדו"ח מציין הנאמן כי "תפיסתו היא שיש להפעיל את הצהרונים מיד לאחר חג הפסח, ב-30 באפריל, באופן מלא בכל 43 הגנים משתי סיבות עיקריות: להמשיך את הרצף והביטחון להורים ולילדים בהמשך הפעלת הצהרונים ומתן ביטחון ויציבות לעובדים שמקום עבודתם ממשיך לפעול".
הנאמן מציין כי נראה כי יש אפשרות להפעלה לא גרעונית של החברה כאשר תחשיב הנאמן הינם על שני חודשי הפעלה (מאי ויוני). עוד מצוין בדו"ח הראשוני שהוגש כי נעשו פניות לכלל עובדי החברה "ונכון להגשת בקשה זו יש אישור של עובדי החברה אשר מפעילים 40 גנים מתוך 43 גנים של החברה שהם יגיעו לעבודה החל מה-30 באפריל, כאשר הנאמן מקווה שניתן יהיה לקבל את אישורם של עוד 3 עובדות להפעלת הגנים". הנאמן מציין עוד כי פתיחת הצהרונים נעשית בשיתוף פעולה הדוק ופורה עם העירייה וכן תוך עדכון ועד ההורים העירוני.
במקביל להערכות להפעלת הצהרונים, החל הנאמן, לפי הדו"ח, לקבל פניות מגורמים שונים המעוניינים ברכישת פעילות החברה.
חברת "בצהרי היום" המפעילה 43 צהרונים בתל אביב עם כ- 1267 ילדים פנתה ביום חמישי שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה למנות לה נאמן זמני באופן דחוף ולהוציא צו פתיחת הליכים לחברה. זאת לאחר שנקלעה לקשיים וחובות של כ-1.1 מיליון שקל. החברה ציינה באמצעות עוה"ד משה תורג'מן ודניאל בניטה כי אין בידי החברה לשלם את משכורות 141 עובדיה עבור חודש אפריל 2024 והמוערך בסך של כ-600 אלף שקל וכי אין בידי החברה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי ספקיה השונים עבור חודש אפריל 2024 המוערכות בסך של כ-300 אלף שקל וכי יש למצוא פתרון חלופי ל – 1,267 ילדים הרשומים ל – 43 הצהרונים שהחברה מפעילה כיום. השופטת נועה גרוסמן מינתה נאמן זמני לרשת וקבעה דיון לשבוע הבא.
עיריית תל אביב-יפו וחברת יובל חינוך בתגובה: "עיריית תל אביב יפו וחברת יובל חינוך פועלות בכל האמצעים העומדים לרשותן על מנת לשמור על שגרה חינוכית רציפה לילדות וילדי העיר. בהתאם להחלטת בית המשפט והנאמן מטעמו גני הילדים והצהרונים יופעלו כבשגרה עם החזרה מחופשת פסח ועד סוף חודש יוני".