סגור
ד"ר דב קליין מנתח פלסטי
ד"ר דב קליין, מנתח פלסטי ושותף של עו"ד איתן קונדה בחברת "קניוני הים" (צילום: איליה מלניקוב)

המנתח הפלסטי דב קליין תובע את פירוק חברת הנדל"ן המשותפת עם איתן קונדה

קליין דורש לפרק את חברת קניוני הים, בטענה לניהול לא תקין; עו"ד קונדה: "קליין לא היה מעורב מעולם בניהול החברה. אני מכרתי בעסקת ענק את מלון מנדרין וחילקתי את מלוא התמורה כדיבידנד, ועל כך נאמר הרצחת וגם ירשת?"

המנתח הפלסטי דב קליין, הגיש היום (ג'), באמצעות עורך דינו, ירון אליאסי, ממשרד עורכי הדין שניצלר, גוטליב, סאמט ושות', תביעה לבית המשפט המחוזי בת"א שבה הוא דורש לפרק את חברת "קניוני הים", שבה הוא שותף עם עו"ד איתן קונדה. לפני כשנתיים מכרה החברה את מרבית שטחי המסחר במלון מנדרין, הממוקם מערבית למחלף גלילות, ל-קרן JTLV3, תמורת 200 מיליון שקל.
לפי כתב התביעה, דב קליין ואיתן קונדה מכירים זה את זה יותר מ-50 שנה, עוד מנעוריהם. המניות בחברת "קניוני הים", נחלקות בין חברת קליין, בבעלותו של דב קליין, וחברת נוגת, בבעלותו של איתן קונדה. נכסי החברה היום הם 9 דירות במלון מנדרין וקוטג' בסי אנד סאן. כל פעילותה של החברה מתמצה בהשכרת הנדל"ן. כאמור, קליין דורש את פירוקה של החברה, מכירת כל נכסיה וחלוקת הרווחים. לחילופין, הוא דורש כינוס אסיפת בעלי מניות, מינוי חברי דירקטוריון, ומסירת מסמכים שונים הנוגעים לפעילות החברה ממועד הקמתה.
בבסיס התביעה לפירוק עולות טענות חמורות על ניהול לא תקין של החברה המשותפת: "הנתבעים, (חברת נוגת ואיתן קונדה) אינן בוחלים באמצעים, לרבות הקיצוניים שבהם - זיוף חמור ביותר של מסמכים, מרמה, הטעיה, סחיטה ועוד. הם אף מונעים מהתובעת לקבל את מסמכי החברה, תוך שהם מנהלים אותה באופן בלתי ראוי בעליל, הכולל, בין היתר, ניגוד עניינים קיצוני, מידור התובעת מפעילות החברה, מניעת פירעון הלוואת בעלים שהוענקה לחברה, התעשרות על חשבון החברה ועוד".
כתב התביעה מביא כדוגמה להחלטות לא לגיטימיות של אסיפת החברה, הפרשת סכום של 21.5 מיליון שקל לקונדה ולחברות שבבעלותו כשכר טירחה ושיפוי. מתוך כתב התביעה: "עמדת התובעת הינה שטענות קונדה לחוב הפיקטיבי הינן מופרכות וחסרות יסוד, וממילא כי מדובר בטענות כבושות ומלאכותיות, שנועדו לנסות ולהתעשר שלא כדין על חשבון החברה. זאת ועוד: אישור הדוחות הכספיים ע"י קונדה, מהווה התנהלות בלתי תקינה בעליל, הלוקה, בין היתר, בניגוד עניינים מובהק. ברי כי קונדה אינו יכול לאשר דוחות כספיים שבהם מופרש לטובתו סכום של 21 מיליון שקל. והכל-על יסוד טענתו בלבד".
דוח רואה החשבון דוד מנורי, המצורף כנספח לכתב התביעה מגלה כי הכנסות החברה ב-2022 היו 2.137 מיליון שקל ועלות ההפעלה 1.135 מיליון שקל. חלוקת הדיבידנד בשנה זו עמדה על 114 מיליון שקל.
עו"ד קונדה מסר לכלכליסט: "מדובר בכתב תביעה בוגדני. ד"ר קליין החליט לנסות לטפול את אשמתו על רוה"ח המצוין של החברה, רו"ח מנורי, שעובד עבור החברה ועמה במשך שנים רבות; ולא זו אף זו, החליט לדרוש מהנתבע, עו"ד קונדה, לא רק לפטר את רו"ח מנורי מהנתבעת קניוני הים, אלא גם דרש שעו"ד קונדה ייתן תצהיר שקרי נגד רו"ח מנורי, מתוך מטרה להפעיל עליו לחץ בלתי ראוי.
"בעקבות סירובו לפטר את רו"ח מנורי ולתת תצהיר שקרי נגדו, החל 'מחול שדים' כוזב ושקרי של איומים משפטיים, והעלאת טענות שקריות נגד עו"ד קונדה, ששיאם בכתב תביעה זה. ד"ר קליין גם לא בחל להעלות נגד עו"ד קונדה טענה חמורה של זיוף. ההתנהלות החמורה של ד"ר קליין, מגובה בכתובים, תפורט במסגרת כתבי הטענות שיוגשו לבית המשפט במועדם.
"ד"ר קליין מעולם לא היה מעורב ולו בהיבט כלשהו של ניהול הנתבעת קניוני הים בע"מ, וכל טענותיו עכשיו מועלות לאחר שעו"ד קונדה שניהל את החברה לבדו כל השנים, מכר בעסקת ענק את מלון מנדרין וחילק את מלוא התמורה כדיווידנד. ועל כך נאמר הרצחת וגם ירשת?".