סגור
מלון מנדרין חוף ה צוק תל אביב 2015
מלון מנדרין (צילום: עמית שעל)

שטחי המסחר והחניה של מלון מנדרין בצפון תל אביב נמכרו ב-200 מיליון שקל

בהתאם לתוכנית המתאר התקפה לאזור, JTLV3, שרכשה את השטחים מחברת קניוני הים, תוכל להוסיף מלון ושטחי מסחר בגובה 25 קומות

על רקע התוכניות להתפשטות תל אביב לכיוון צפון, לאורך חוף הים, נודע היום כי קרן JTLV3 רכשה מחברת קניוני הים את החניון ואת שטחי המסחר של מלון מנדרין תמורת 200 מיליון שקל. בהתאם לתוכנית המתאר התקפה לאזור, הרוכשים יוכלו להוסיף מלון ושטחי מסחר בגובה 25 קומות.
מלון מנדרין ממוקם מערבית למחלף גלילות, סמוך לחוף הים, בתחום השיפוט של עיריית תל אביב. המבנה שימש במקור את מלון קולוני, ונרכש על ידי חברת אזורים בשנת 1989 בהליך של כינוס נכסים. ב־2001 סגרה החברה את המאגר המלונאי שבמלון והוא הפך לבניין מגורים. בשנת 2008 מכרה אזורים את השטח המסחרי של המלון (כ-2,250 מ"ר) לחברת קניוני הים, שבבעלות עו"ד איתן קונדה והמנתח דב קליין, ועל שמה נרשמו גם השטחים המשותפים בבניין ובהם מגרש החניה.
JTLV הוקמה על ידי עמיר בירם ב-2011. בירם, רואה חשבון בהכשרתו, ניהל בעבר את חברת הקניונים בריטיש ישראל שמוזגה לתוך מליסרון. הוא חבר לאריאל רוטר, בנם של בעלי חברת האופנה קסטרו, וליבואן טויוטה ג’ורג חורש, ויחד עם חברות הביטוח הפניקס ומנורה ומשקיעים פרטיים נוספים הם רכשו יותר מ-15 נכסים מניבים בישראל בתחום המסחרי. הקרן שותפה, בין השאר, בקניון רמות בירושלים, בקניון רננים ברעננה, בקניון REDESIGN בקריית אתא, במתחם היקב בראשון לציון, במתחם הקולוסאום (כיכר אתרים) בתל אביב ובמתחם כי"ח בירושלים.