סגור

ניצחון ליאיר גולדפינגר על שותפו לשעבר במיראביליס: העליון דחה את הערעור בפרשת מדיפאואר

ספי ויגיסר ובעלי מניות נוספים במדיפאואר טענו כי גולדפינגר רכש מניות שלהם בחברה במחיר נמוך ממחיר השוק במסגרת הנפקה שביצעה באפריל 2016; בית המשפט העליון קבע כי ההנפקה בוצעה לטובת החברה

יאיר גולדפינגר ניצח גם בבית המשפט העליון במאבק סביב הנפקה שביצעה חברת הנדל"ן מדיפאואר.
ספי ויגיסר ובעלי מניות נוספים במדיפאואר טענו כי גולדפינגר רכש מניות שלהם בחברה במחיר נמוך ממחיר השוק במסגרת הנפקה שביצעה באפריל 2016. היה זה שיאו של סכסוך מתמשך בין ויגיסר לגולדפינגר, ממייסדי מיראביליס, על רקע השליטה במדיפאואר. גולדפינגר טען לעומת זאת כי בעלי מניות המיעוט כפו עליו לרכוש את המניות שלהם.
אחרי שהשופטת רות רונן פסקה לטובת גולדפינגר בבית המשפט המחוזי, עבר הדיון לבית המשפט העליון בעקבות ערעור של הצד המפסיד. העליון נדרש לשאלה מתי הנפקת מניות תיחשב כמקפחת את בעלי מניות המיעוט בחברה.
ויגיסר וחבריו טענו כי סדרה של הנפקות שביצעה החברה נעשתה במחיר הנמוך מההון העצמי המיוחס למניה, ולכן מדלל כלכלית בעל מניות שאין לו עניין להשתתף בהנפקה של החברה שלא נסחרה באותה עת. בית המשפט העליון קבע כי ההנפקה בוצעה לטובת החברה וכי ניתן גם להנפיק בדיסקאונט על המחיר הריאלי של מניה בנסיבות המצדיקות זאת.
בית המשפט קבע מבחן כללי לבחינת טענה של מחיר מקפח בהנפקה: בשלב הראשון ייבחן מחיר ההנפקה ביחס לשווי הריאלי של המניות, כאשר שווי זה מבוסס על שווי השוק של המניה, ולא על הערכות שווי אחרות כגון השווי הנכסי. בשלב השני, אם קיימת אי התאמה בין המחיר בהנפקה לשווי השוק, על החברה יהיה להוכיח כי היא נעשתה בהנחה בתום לב ולטובת החברה.
עו"ד יואל פרייליך, שייצג את החברה, אמר: "מדובר בפסק דין חשוב שעושה סדר סוף-סוף בשאלת התמחור ההוגן של הנפקה. לחברה מותר לגייס את ההון הדרוש למטרותיה העסקיות, ובעלי מניות אינם יכולים לשבת מנגד ולחבל במהלך בטענה שצריך לתמחר את ההנפקה במחירים מופקעים שאין להם שוק".
את התובעים ייצגו ד"ר גלעד וקסלמן ורחלי פרי-רייכמן ממשרד הרצוג פוקס נאמן; את החברה ייצגו עוה"ד יואל פרייליך ואורן שהרבני ממשרד גיסין ושות'; את גולדפינגר ייצגו עוה"ד שמואל גלינקא ואלי כהן ממשרד שבלת.