סגור
מרק צוקרברג מנכ"ל מטא 2023
מרק צוקרברג מנכ"ל מטא (צילום: DAVID PAUL MORRIS/BLOOMBERG )

האיחוד האירופי יפתח בחקירה נגד מטא - טוען כי אינה פועלת מספיק לחסימת מידע פוליטי שגוי

לפי דיווח בפיינשל טיימס ההודעה על החקירה תתפרסם ביממה הקרובה; לעמדת הרגולציה האירופית, הליכי הניטור והפיקוח בפלטפורמות פייסבוק ואינסטגרם לא מספיקים כדי לבלום הפצת מידע פוליטי שקרי, באופן שיכול לערער על הליכי בחירות

האיחוד האירופי מתכוון לפתוח בחקירה נגד מטא, בשל טענות לפיהן שהרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם לא עושות מספיק כדי לבלום הפצת מידע שגוי מרוסיה וממדינות אחרות.
כך מדווח פייננשל טיימס המתבסס לטענתו על אנשים המעורים בנושא. לדבריהם, ההכרזה הרשמית בעניין החקירה צפויה ביממה הקרובה. לפי הדיווח, לעמדת הרגולציה האירופית, הליכי הניטור והפיקוח במטא לא מספיקים כדי לבלום הפצת מידע פוליטי שגוי או שקרי, באופן שיכול לסכן את הליך הבחירות.
באיחוד האירופי מודאגים במיוחד מהאופן שבו הפלטפורמות של מטא מתמודדות עם הנסיונות של רוסיה לערער על מערכות הבחירות הקרבות באירופה - בכלל זה באוסטריה, גיאורגיה ובריטניה - כשביוני יתקיימו הבחירות לפרלמנט האירופי.
קרוב לוודאי שהנציבות האירופית לא תתיחס באופן ספציפי לרוסיה בהצהרה הרשמית על החקירה, אלא רק באופן כללי למניפולציה של מידע בידי שחקנים זרים. בנציבות האירופית יטענו עוד כי המנגנון של החברה המאפשר למשתמשים לדווח על תכנים לא חוקיים אינו נגיש או ידידותי מספיק למשתמשים, ובכך אינו עומד בדרישות חוק השירותים הדיגיטליים החדש.
החוק, שנכנס לתוקף מוקדם יותר השנה, נועד לפקח על ניטור התכנים של פלטפורמות האינטרנט הגדולות. אם באיחוד האירופי יפסקו שמטא הפרה את החוק, הרשויות יכולות להטיל עליה קנס בגובה של עד 6% מההכנסת השנתיות של החברה.
לפי הדיווח, החקירה תקבע אם האופן שבו פייסבוק ואינסטגרם ממקמות תכנים פוליטים בפלטפורמות מציית לחוק החדש. כמו כן, החוקרים יבדקו את האופן בו מטא מנטרת מידע שגוי כדי לסייע לבודקי עובדות ולעיתונאים.
"יש לנו הליך מבוסס לזיהוי ובלימת סיכונים בפלטפורמות שלנו", נמסר ממטא. "אנחנו מצפים להמשך שיתוף הפעולה עם הנציבות האירופית ונספק להם את הפרטים הנוספים הנדרשים להם".
באוקטובר פתחה הנציבות בחקירה דומה כלפי פלטפורמת המדיה החברתית X בשל פרסום תכנים לא חוקיים והפצת מידע שגוי הקשור למתקפת החמאס בשבעה באוקטובר.