סגור

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בדרום לבנון; 30 רקטות שוגרו לישראל

לפי הודעת הצבא, המחבל שחוסל הוא מסעב חלף, בכיר בארגון הטרור הג'מאעה האיסלאמית; בהמשך דווח בלבנון על חיסול נוסף של שני פעילי פעילי חיזבאללה; מטחים נורו בתגובה לחרמון ולהר דב, ללא נפגעים או נזק; פיגוע דקירה ברמלה, צעירה נפצעה בינוני. המפגע חוסל; בכיר ביטחוני: "יש הצעה לעסקה שאפשר להתקדם איתה"

21:25 - 30 רקטות שוגרו מלבנון לעבר ישראל ב-3 מטחים, אין נזק או נפגעים. 30 רקטות שוגרו מלבנון לעבר החרמון והר דב בשלושה מטחים. חלק מהרקטות יורטו. לא נגרם נזק ואיש לא נפגע. (יואב זיתון)
21:05 - בלבנון דיווחו על חיסול נוסף של 2 פעילי חיזבאללה, 2 מטחים נורו לאזור הר דב. שני מטחים לפחות נורו מלבנון לכיוון הר דב, לאחר שדווח כי שני פעילי חיזבאללה חוסלו בתקיפה בכפר כילא שבדרום לבנון. (יואב זיתון, ליאור בן ארי)
20:40 - ביה"ח אסף הרופא: מצב הצעירה שנדקרה בפיגוע ברמלה התייצב ומוגדר בינוני. ד"ר אורטל שפר, רופאה כירורגית בכירה בבית החולים שמיר (אסף הרופא), עדכנה כי מצבה של הצעירה שנדקרה בפיגוע ברמלה התייצב, ומוגדר כעת בינוני. (אדם קוטב, רועי רובינשטיין)
20:05 - צה"ל מאשר: חיסלנו מחבל בכיר בארגון טרור פלסטיני בדרום לבנון. צה"ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר את המחבל מסעב חלף, בכיר בארגון הטרור הג'מאעה האיסלאמית בלבנון, שקידם מתווי טרור רבים נגד ישראל. כך נמסר מדובר צה"ל. שהוסיף כי מסעב "הוביל וקידם פיגועים ומתווי טרור רבים מאדמת לבנון נגד ישראל בגזרה הצפונית במרחב הר דב ובמרחבים נוספים בתקופה האחרונה". עוד נמסר כי חלף פעל בשיתוף פעולה עם שלוחת חמאס בלבנון, תוך תיאום וביצוע פעולות טרור נגד ישראל. "סיכולו בוצע בכדי לפגוע ביכולות הארגון לקדם ולבצע פעולות טרור שתכנן בתקופה האחרונה כנגד מדינת ישראל במרחב גבול הצפון", נמסר. (יואב זיתון)


19:50 - האו"ם סגר את התיקים נגד 6 מעובדי אונר"א שהיו מעורבים באירועי 7 באוקטובר. צוות הבדיקה של האו״ם שמונה לחקור את הטענות נגד 12 עובדי אונר״א שהיו מעורבים בטבח 7 באוקטובר סגר את התיקים נגד שישה מהם, בטענה שישראל לא סיפקה מספיק ראיות התומכות בכך. מהאו״ם נמסר כי ששת המקרים הנוספים נמצאים עדיין בחקירה, הצוות הבוחן יערוך ביקור נוסף במהלך החודש הבא בישראל כדי לבחון את ההאשמות. (דניאל אדלסון, ניו יורק)

6 צפייה בגלריה
מטה אונר"א עזה
מטה אונר"א עזה
מטה אונר"א בעזה
(צילום: Ali Jadallah/Anadolu Agency via Getty )

19:05 - גורמים בלבנון: היעד בתקיפה במידון - איש חמאס. מקורות לבנונים אמרו לרשת "סקיי ניוז" בערבית כי יעד "התקיפה הישראלית" על רכב במידון שבדרום לבנון משתייך לחמאס. מוקדם יותר דווח כי שני בני אדם נהרגו בהפצצת הרכב. (ליאור בן ארי)
18:35 - המשטרה: מתייחסים לאירוע כפיגוע על רקע לאומני. מפקד מחוז מרכז של המשטרה, ניצב אבי ביטון, אמר בזירת הדקירה ברמלה כי "אנו מתייחסים לאירוע כאל פיגוע על רקע לאומני". ניצב ביטון ציין כי המחבל הוא צעיר בן 21 "ממשפחה מוכרת בעיר, ולפי עדויות מעורער בנפשו". (רועי רובינשטיין, אדם קוטב)
17:55 - דיווחים בלבנון: שני הרוגים בהפצצת רכב על ידי כטב"ם. רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה שכטב"ם ישראלי תקף רכב אזרחי בכביש מידון בלבנון, במערב מחוז אל-בקאע, כ-21 קילומטרים ממטולה. ערוץ "אל-חדת" הסעודי עדכן כי התקבלו דיווחים ראשוניים על הרוגים בתקיפה. במקביל, הרשת דיווחה על תקיפות נוספות בכפר כילא שבדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
17:40 - אדם נעצר ברמלה, נבדק אם הוא מעורב בפיגוע. המשטרה סורקת לשלילת חשודים נוספים. כוחות משטרה ממשיכים לבצע סריקות ברמלה לשלילת מעורבים נוספים בפיגוע הדקירה שבו נפצעה צעירה באורח קשה. אדם אחד נעצר ונבדק האם הוא מעורב בפיגוע. (אדם קוטב)

6 צפייה בגלריה
זירת פיגוע דקירה ב רמלה
זירת פיגוע דקירה ב רמלה
זירת פיגוע הדקירה ברמלה
(צילום: דוברות מד"א)

17:10 - הדוקר ברמלה נוטרל ע"י אזרח, הצעירה שנדקרה אושפזה במצב קשה אך יציב. מפרטים ראשוניים על אירוע הדקירה ברמלה, אדם שזהותו טרם ידועה דקר צעירה יהודיה כבת 18 שהגיעה לעיר כדי להתארח אצל משפחתה. אזרח שנכח במקום ניטרל את הדוקר באמצעות ירי, כך לפי המשטרה, שממשיכה לבדוק את הרקע ונסיבות האירוע. מבית החולים שמיר (אסף הרופא) נמסר כי מצבה של הצעירה קשה אך יציב. (אדם קוטב)
17:05 - חיל האוויר תקף מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון, טנקים ביצעו ירי ל"הסרת איום" באזור. לפני זמן קצר מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים שבהם שהו מחבלי חיזבאללה, במרחבים טיר חרפא ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי טנקים ביצעו ירי להסרת איום במרחבים יארין וא-דהירה שבדרום לבנון. (יואב זיתון)

16:55 - הסתיימו השיחות עם המצרים: "רצון משמעותי ללחוץ על חמאס לעסקה, ברקע ההכנות לרפיח". גורמים מדיניים בכירים אמרו כי הסתיימו השיחות עם המשלחת המצרית, ותיארו אותן כ"טובות מאוד, ברוח טובה ועניינית, התקדמו בכל הפרמטרים". לדברי הגורמים, "המצרים מראים רצון משמעותי להפעיל לחץ על חמאס ולקדם עסקה, כשברקע יש הצעות מאוד רציניות מבחינת ישראל להתקדמות ברפיח". בשיחות, כך סיפרו הגורמים, ישראל הבהירה שהיא מאוד רצינית לגבי פעולה ברפיח, שגויסו כוחות מילואים והתקיימו אימונים של יחידות לוחמות. הם ציינו כי ישראל הבהירה למצרים שהזמן קצוב, ושלא תיתן לחמאס לייצר מניפולציה ולגרור רגליים כדי למנוע את הכניסה לרפיח. הגורמים הדגישו: "ישראל כן מושיטה את היד לעסקה הומניטרית ומתעקשת שזו תכלול לפחות 33 חטופים". (איתמר אייכנר)

6 צפייה בגלריה
אוהלים פליטים רפיח 11.3.24 מלחמת עזה
אוהלים פליטים רפיח 11.3.24 מלחמת עזה
אוהלי פליטים ברפיח
(צילום: REUTERS/ Bassam Masoud)

16:50 - הצעירה ברמלה נדקרה בפלג גופה העליון, המחבל נוטרל בירי. חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א, מנדי אמיתי, שהגיע לזירת הפיגוע ברמלה, סיפר כי "הגענו למקום במהירות וראינו צעירה כבת 18 כשהיא בהכרה וסובלת מפצע דקירה בפלג גופה העליון. ביצענו חבישות ועצירת דימומים ופינינו אותה בניידת טיפול נמר לבית החולים כשהיא בהכרה ומצבה מוגדר קשה". מבית החולים שמיר (אסף הרופא) שבבאר יעקב נמסר כי הצעירה מטופלת בחדר טראומה במחלקה לרפואה דחופה. המחבל נוטרל בזירה באמצעות ירי. (אדם קוטב ורועי רובינשטיין)
16:45 - חשד לפיגוע דקירה ברמלה: צעירה במצב קשה, המפגע נוטרל. צעירה כבת נדקרה ברמלה ונפצעה באורח קשה. מהמשטרה נמסר כי המפגע נוטרל, וכי כוחות גדולים עושים את דרכם למקום. צוות מד"א העניק לפצועה טיפול רפואי ופינה אותה לבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב. (אדם קוטב ורועיע רובינשטיין)
15:00 - פיקוד המרכז של ארה"ב: החות'ים שיגרו טיל בליסטי למפרץ עדן, לא זוהתה פגיעה. פיקוד המרכז של ארה"ב (סנטקום) הודיעה כי טיל בליסטי נגד ספינות שוגר מאזור הנשלט על ידי החות'ים בתימן לעבר אזור מפרץ עדן. לפי סנטקום, לא נגרם נזק לספינות באזור.
14:00 - גורם ביטחוני על המשא ומתן: "יש הצעה שאפשר להתקדם איתה". גורם ביטחוני התייחס למשא ומתן לשחרור החטופים, ואמר כי "יש הצעה שאפשר להתקדם איתה, המצרים רוצים לסגור את העניין". בינתיים, הגיעה לישראל המשלחת המצרית שתדון על חידוש המשא ומתן. (איתמר אייכנר)
13:30 - דיווח: ארה"ב לא תטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה. שינוי כיוון של וושינגטון, בעקבות הלחץ הישראלי: ממשל ביידן קבע כי שלושה גדודים בצה"ל "ביצעו הפרות בוטות של זכויות אדם" נגד אזרחים פלסטינים ביהודה ושומרון - אבל לא יוטלו עליהם סנקציות עקב הצעדים שביצעה ישראל. כך דווח ברשת ABC.

6 צפייה בגלריה
פעילות גדוד נצח יהודה ב עזה צה"ל חיילים מלחמת עזה
פעילות גדוד נצח יהודה ב עזה צה"ל חיילים מלחמת עזה
גדוד נצח יהודה בעזה
(צילום: דובר צה"ל)
החלטת הממשל, שעדיין לא פורסמה רשמית לציבור, הוצגה במכתב שהועבר על ידי מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ליו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון. ההחלטה הזו, שבעקבותיה לא יוטלו סנקציות על גדוד נצח יהודה, מגיעה לאחר שב-ynet פורסם כי האמריקנים חזרו בהם בעקבות ההבטחה הישראלית לטפל בנושא. (איתמר רייכנר)
09:40 - ההרוג בצפון: שריף סועאד מהגליל המערבי, ששימש כנהג משאית עבור צה"ל. שריף סועאד, ישראלי תושב סלאמה שבגליל המערבי, הוא האזרח הישראלי שנהרג מירי טילי נ"ט ששיגר חיזבאללה הלילה לאזור הר דב. סועאד שימש כנהג משאית עבור צה"ל, והמשאית שבה נסע ספגה טיל נ"ט אחרי מעקב של חיזבאללה. מבצע החילוץ של סועאד נמשך דקות ארוכות תחת אש. (יואב זיתון)
6 צפייה בגלריה
 שריף סועאד ז"ל נהרג בהתקפת חיזבאללה על אזור הר דב 26.4.24
 שריף סועאד ז"ל נהרג בהתקפת חיזבאללה על אזור הר דב 26.4.24
שריף סועאד ז"ל
09:16 - הותר לפרסום: אזרח ישראלי נהרג בחילופי האש בהר דב. אזרח ישראלי נהרג מירי נ"ט של חיזבאללה לעבר הר דב במהלך הלילה. כך התיר דובר צה"ל לפרסום, והוסיף כי במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות טרור של חיזבאללה באזור שבעא שבדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו היו מחסן אמצעי לחימה ומשגר. בנוסף, כוחות צה"ל ביצעו ירי להסרת איום באזור. (יואב זיתון)
09:01 - מחבלים מהזרוע הצבאית של פתח ירו ליישוב בעמק חפר, לא זוהו פגיעות. מחבלים מגדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של פתח, ירו אמש לעבר היישוב בת חפר שבמועצה האזורית עמק חפר. לא זוהו פגיעות ביישוב. (עינב חלבי ורענן בן צור)
08:50 - דיווח: ראש המודיעין המצרי עומד בראש המשלחת שתגיע מקהיר לישראל. העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי ראש המודיעין המצרים עבאס כאמל הוא זה שעומד בראש המשלחת הביטחונית שתגיע היום לתל אביב, ותיפגש עם גורמים ישראלים רשמיים כדי לדון במאמצים לעצירת המבצע הצבאי ברפיח. כך לפי גורמים מצרים, שהוסיפו כי כאמל צפוי להיפגש עם ראש המוסד דדי ברנע וראש המל"ל צחי הנגבי, כדי לדון בהצעה מצרית מתוקנת להפסקת אש ארוכה ברצועת עזה. (ליאור בן ארי)
08:30 - האולטימטום למוחים הפרו-פלסטינים באונ' קולומביה פג: "התקדמות במו"מ". פג בשנית האולטימטום שהציבה נשיאת אוניברסיטת קולומביה מינוש שפיק לסטודנטים הפרו-פלסטינים, שבמסגרתו קראה להם להתפנות ממאחז האוהלים המאולתר שהקימו בלב הקמפוס בימים האחרונים. לדבריה, "המשא ומתן הראה התקדמות והשיחות ממשיכות כמתוכנן". הדברים מגיעים לאחר שנעצרו יותר מ-100 סטודנטים שהפגינו במקום, לאחר שקראו בין היתר לעצירת הסיוע הצבאי של ארה"ב לישראל. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
6 צפייה בגלריה
סטודנטים באוניברסיטת קולומביה משתתפים מחאה נגד ישראל ב פרו-פלסטיני University students participate in an ongoing pro-Palestinian
סטודנטים באוניברסיטת קולומביה משתתפים מחאה נגד ישראל ב פרו-פלסטיני University students participate in an ongoing pro-Palestinian
המאהל בקולומביה
(צילום: Matthew Hatcher / GETTY IMAGES )
סיכום חדשות הלילה
חילופי אש בצפון: מחבלי חיזבאללה תקפו הלילה (בין חמישי לשישי) כוח צה"ל באזור הר דב, באמצעות טילי נ"ט ששוגרו מהצד הלבנוני של הגבול. הכוח השיב באש ארטילרית לכיוון מקור הירי וחיל האוויר תקף יעדי טרור בלבנון. עד כה לא דווח על נפגעים בתקרית.
מאוחר יותר דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של חיזבאללה במרחב כפר שובא, וכן מבנה צבאי של הארגון באזור מרכבא שבדרום לבנון. הוא אף אישר כי שני שיגורי נ"ט זוהו חוצים מלבנון. הכוחות תקפו באמצעות טנקים משגר במרחב שבעא, ממנו ככל הנראה בוצע הירי.
ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה ומהדהדת את תעמולת הארגון, דווח כי יש נפגעים בקרב חיילי צה"ל. לטענתם הכוח היה נתון למארב ושני כלי רכב צהליים הושמדו. לאחר מכן חיזבאללה לקח אחריות על הירי, שבוצע לטענתו בשעה 23:00 לאחר ביצוע מעקב על הכוח. בנוסף, דווח ברשת "אל-מיאדין" על ירי לעבר מטרה צבאית במטולה.
חשש להפגנות פרו-פלסטיניות: אוניברסיטת דרום קליפורניה ביטלה את טקס הסיום. אוניברסיטת דרום קליפורניה (USC) ביטלה את טקס סיום השנה מחשש להפגנות ואלימות על רקע אנטישמי. כמו כן, האוניברסיטה ביטלה את הנאום של נציגת הבוגרים אסנה טבאסום, סטודנטית מוסלמית. סטודנטים יהודים באוניברסיטה התלוננו להנהלה כי טבאסום היא פעילה פרו-פלסטינית. (ציפי שמילוביץ', ניו יורק)