סגור

פרסום ראשון
קוקה קולה מייקרת את המשקאות הקלים, הבירות ומוצרי החלב של טרה

החברה המרכזית הודיעה לקמעונאים על העלאת מחירי המשקאות הקלים והבירה בשיעור של כ-4.5%. הנימוק: עלייה במחירי התשומות והתייקרות המוצרים המיובאים מחו"ל. מוצרי החלב שאינם מפוקחים יתייקרו ב 3.2% בממוצע

החברה המרכזית (קוקה-קולה ישראל) הודיעה לקמעונאים על העלאת מחירי המשקאות הקלים והבירה בשיעור של כ-4.5% ושל מוצרי החלב שאינם תחת הפיקוח על המחירים בשיעור ממוצע של 3.2%, כך נודע ל"כלכליסט".
בהודעה לקמעונאים מסרה החברה כי עדכון מחירי המשקאות מתבצע "עקב עלייה מצטברת של תשומות המוצרים וכן עקב עליות מחירם של המוצרים המיובאים".
התייקרות זו של 4.5% תחול גם על בירה קרלסברג וגינס, מוצרי פריגת ומים מינרלים של נביעות. את העלאת מחירי מוצרי החלב שאינם תחת פיקוח נימקה החברה בהחלטת משרדי האוצר והחקלאות לייקר את מוצרי החלב שכן תחת פיקוח, החל ממחר, ב-4.5%.
העלאות המחירים, הן במשקאות והן במוצרי החלב שאינם מפוקחים, ייכנסו לתוקף בעוד כ-3 שבועות.
במרץ 2023 נחשף ב"כלכליסט" כי החברה המרכזית העלתה את מחירי הבירות ובהן קרלסברג וטובורג, ומשקאות חריפים כמו וודקה סמירנוף ו־וויסקי ג׳וני ווקר. כחודש לאחר מכן היא ייקרה גם את המשקאות הקלים ובהם קוקה קולה, פריגת ועוד, בעקבות עליית תשומות המוצרים ובעליית מחירי המוצרים המיובאים ע"י החברה.
ניתן להעריך כי כיוון שמדובר במוצרים דומים, המבוססים על אותם חומרי גלם ותהליכי ייצור, יצטרפו לחברה המרכזית גם מתחרותיה בענף: טמפו ויפאורה. בשנה שעברה היתה זו טמפו שהעלתה את מחירי הבירה והמשקאות החריפים בשיעור של עד 8% ולאחר מכן את מחירי המשקאות הקלים בכ-7% ואליה הצטרפה יפאורה.
ההתייקרות שמקדמת החברה המרכזית, הרביעית בגודלה בשוק המזון המבורקד, נרשמת זמן קצר אחרי שמרבית חברות המזון הגדולות ובהן שטראוס, אסם, דיפלומט, שסטוביץ, יוניליוור, זוגלובק, סוגת, ויסוצקי, יכין, ועוד העלו את מחירי המוצרים שלהן בשיעורים של עד 25%. חלק מהעלאות המחירים נכנסו כבר לתוקף וחלקן יכנסו לתוקף כבר מחר, יחד עם התייקרות מוצרי החלב שתחת צו הפיקוח על המחירים.