$
בארץ

יו"ר ועד בוחני הנהיגה ל"כלכליסט": "הפרטת המערך עלולה לפגוע בבטיחות"

רוב חברי ועדת המשנה של ועדת הכלכלה, שעוסקת במאבק בתאונות הדרכים, קראו למשרד התחבורה להגיע להבנות עם בוחני הנהיגה, כדי להפסיק את השביתה

ליאור גוטמן 14:3313.11.13

האם הרעיון להפריט את מערך בחינות הנהיגה נגנז? ועדת המשנה של ועדת הכלכלה, שעוסקת במאבק בתאונות הדרכים, קיימה היום (ד') דיון בהצעתו של שר התחבורה ישראל כץ להפריט את מערך בחינות הרישוי.

 

במהלך הדיון הסתמנה אחידות דעים בין חברי הכנסת השונים שקראו למשרד התחבורה להגיע להבנות עם בוחני הנהיגה, כדי להפסיק את השביתה שנמשכת כבר מספר ימים. בין הח"כים שמתנגדים למהלך ההפרטה, דוד צור (התנועה) ואיציק שמולי (העבודה), שהביעו דאגה מהצהרות משרד התחבורה בנושא.

 

בשיחה עם "כלכליסט" אמר יו"ר ועד בוחנים ארצי איל אביאב כי ישנה בעיתיות בהמשך העבודה הנוכחית של ציבור בוחני הנהיגה. "כל חברי הכנסת שנכחו שם היו נגד ההפרטה ואנחנו יודעים ממקורות מוסמכים שמשרד התחבורה דוחף לכיוון, אבל יו"ר הוועדה אמר שקידום הנושא עלול לפגוע בבטיחות".

  

הפגנה של בוחני הנהיגה הפגנה של בוחני הנהיגה צילום: עטא עוויסאת

 

לטענת אביאב, בוחני הנהיגה מתוגמלים כיום לפי שעת עבודה כאשר חלק מהבקשה שלהם היא לעבור לחוזה קיבוצי כמקובל במגזרים שונים במשק. "תלמיד משלם כיום 138 שקל אגרת רישוי שלא נכנסת לכיסו של הבוחן. בנוסף, התלמיד

משלם כ-400 שקל למורה הנהיגה שלו עבור השימוש ברכב. לעומת זאת, הבוחן מקבל שכר רק לפי שעת עבודה כאשר ממוצע השכר הארצי הבסיסי נע בין 6,500 ל-7,000 שקל בחודש. כדי להגיע למשכורת גבוהה יותר אנחנו צריכים לתרום שעות נוספות וימי שישי", אמר אביאב. הוא הדגיש שבהיעדר הסכם עבודה קיבוצי, כאשר תלמיד בוחר שלא להגיע למבחן הנהיגה הבוחן מקבל כיום רק 80% מערך השעה.

 

על פי נתונים שהוצגו היום בוועדה, לקופת המדינה נכנסים כ-200 מיליון שקל בשנה ממיסוי ואגרות של בחינות הנהיגה, אולם אלו הפסיקו להגיע בעקבות השביתה.

 

מחר (ה') אמורה להתקיים פגישה בהשתתפות אנשי משרדי התחבורה, האוצר, ההסתדרות וועד הבוחנים במטרה למצוא פתרון למצב. מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי קרא במהלך הדיון לבוחנים לגלות אחריות ולחזור מייד לעבודה, והעריך שהפערים בין הצדדים אינם גדולים ושהם ניתנם לגישור.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x