• תפריט
משפט

גולש חויב להסיר פרסום בפייסבוק נגד וטרינר שהוא מסוכסך איתו

בעל מרפאה וטרינרית טען שהנתבע "הכריז עליו מלחמת חורמה באמצעות הרשת החברתית" משום שלא היה מרוצה מהשירות שקיבל

זוהר שחר לוי 09:1129.10.13

שופט השלום ישעיהו טישלר הורה בשבוע שעבר לגולש להסיר פרסום מדף הפייסבוק שלו שכלל דברי לשון הרע על מרפאה וטרינרית, ואסר עליו להמשיך לפרסם את דעותיו עליה עד לסיום הסכסוך המשפטי בין הצדדים. ההחלטה מתייחסת לתביעת לשון הרע שהגיש בעלי מרפאה וטרינרית בדרום נגד לקוח לשעבר.

אילוסטרציה אילוסטרציה

 

התובע טען באמצעות עוה"ד אלישע כהן ודן כהן ממשרד כהן ערב ושות', שהנתבע "הכריז עליו מלחמת חורמה באמצעות הרשת החברתית". לגרסתו, מדובר בלקוח שלא היה מרוצה מהשירות שקיבל, דרש התנצלות ואיים בתלונה. כשסירבו במרפאה לפצותו, הוא שלח תלונה למשרד החקלאות והפיץ אותה ללקוחות המרפאה בדוא"ל. בהמשך "הגדיל הלקוח לעשות ופתח קבוצה בפייסבוק שמטרתה לסגור את המרפאה", לשון התביעה. בטרם הוגשה התביעה התבקש הלקוח להסיר את הפרסומים, אך לא עשה כן.

 

"כל 'חטאו' של בעל המרפאה היה שנימת דיבורו לא מצאה חן בעיני הלקוח, וזה החליט להתנקם בו", כתב עו"ד אלישע כהן בתביעה. השופט כתב בהחלטתו ש"זכות הביטוי אינה זכות מוחלטת. יש בטענות התובע על מה לסמוך, ומאזן האינטרסים נוטה בבירור לטובתו של הרופא". השופט חייב את הלקוח להוריד "באופן מיידי מכל אתר אינטרנט פרסום ביחס למרפאה ולבעליה עד להכרעה בתביעה. בקשתו של הלקוח לעיון חוזר נדחתה, והוא חויב בהוצאות משפט של 15 אלף שקל.

8תגובות
בטל שלח
  • החלטה צודקת וראויה ! טוב עשה השופט שפסק לטובת הוטרינר וחייב את הנתבע בהוצאות משפט , החוצפה להכפיש מעל דפי הרשת היא מרושעת ולא מקובלת ,אדם עובד לפרנסתו ובונה מוניטין בעמל כפיים ואחר בא מתוך כונה רעה וברורה להרוס !! יש דרכים מקובלות במדינת חוק להלין על עול .
    רוני , (29.10.13)
  • 3, מה עם לקוחות זבל? כאלו שדורשים ללא כל הצדקה או פרופורציה? מה על "כאילו לקוחות" שנישלחו ע"י עסק מתחרה?
    שאמשיך...?
    ואני מקווה שבעלי המרפאה הוטרינרית הזו יזכו בתביעה שמתבררת בבית המשפט ואז יתבעו את הלקוח על הנזקים שנגרמו להם עקב פרסומיו.
    (29.10.13)
  • מי בכלל ניכנס לדבר המטופש הזה? הגם שבעלי והמאהבת נתפסו בכף! (ל"ת)
    (29.10.13)
  • ל3 זו בדיוק הבעיה, שפייסבוק בנוי כדי להיות יותר אטרקטיבי ללקוחות מסחריים מאשר לפרטיים, אנחנו רק רובוטים קטנים וטובים שצופים בסטטוסים חסרי משמעות ולוחצים רענן מדי כמה דקות, ותוך כדי שוטפים לעצמנו את המוח עם פרסומות. פייסבוק מעוניינת להיות פלטפורמה מסחרית, לא לעזור לך לעשות צדק.
    אחד, (29.10.13)
לכל התגובות