• תפריט
בארץ

משרד התחבורה יציג שורה של מגה-פרויקטים ב-30 מיליארד שקל

כביש מהיר שיעקוף את הפקק של המדינה, חיבור של עיר הבה"דים לכביש 6, וחיבור מהיר בין הרצליה ונתניה הם חלק מהפרויקטים שיוצגו היום על ידי המשרד. חלק מהפרויקטים ימומנו בשיתוף גורמים פרטיים

ליאור גוטמן 22:5916.07.17
משרד התחבורה צפוי להציג היום (ב') שורה ארוכה של מגה-פרויקטים בתחום תשתיות התחבורה לביצוע ותכנון בעשור הקרוב. מדובר במקבץ של מיזמים שנוגעים לרכבת ישראל, לרכבות עירוניות, מחלפים וכבישים בין עירוניים כאשר מקור המימון שלהם יהיה בשיתוף המגזר הפרטי. עלות סך הפרויקטים עשויה לנוע בין 25 ל-30 מיליארד שקל, זאת בנוסף להשקעה שכבר תוכננה במסגרת התקציב הדו שנתי האחרון.

 

כפי שנחשף בכלכליסט, משרד התחבורה גיבש את רשימת הפרויקטים עם גורמים באוצר כבר בחציון הראשון של 2017, אולם התעדוף שלהם ייקבע עוד השבוע. 

 

שר התחבורה ישראל כץ שר התחבורה ישראל כץ צילום: צביקה טישלר

 

כך למשל, בתחום הכבישים מדובר בתוכניות לסלילת כביש מהיר ממחלף הטייסים במזרח ועד מחלף שפירים בכביש 1 בדרום מערב ולאורך 13 ק"מ. מדובר למעשה בדרך עוקפת ל"פקק' של המדינה" בכביש 1 שעלותו נאמדת בכ-1.4 מיליארד שקל עם מטרה עיקרית ל"חיבור מרכז מטרופולין גוש דן לצירי האורך המזרחיים של המטרופולין". עוד בתחום הכבישים ניתן לציין את חיבור עיר הבה"דים לכביש 6 בעלות של יותר ממיליארד שקל, מהלך שיחסוך את השימוש במאות האוטובוסים שנוסעים לשם כל ראשון וחמישי כדי להביא 10,000 חיילים הביתה. תוכנית אחרת היא חיבור כביש 9 הרוחבי מחוצה ישראל לכביש החוף ושדרוג כביש 90 לאילת מקטורה דרומה. כלל העלות לכך מסתכמת בכ-5 מיליארד שקל.

 

בתחום הסעת ההמונים שר התחבורה ישראל כץ מתכנן חיבור בין נתניה להרצליה על בסיס דרך 20. בשלב זה קיים ויכוח בין משרדי הממשלה האם זה יהיה באמצעות רכבת או קו אוטובוס. עוד מתוכננת תוכנית הסעת המונים בבאר שבע, תוכנית הסעת המונים מאריאל למרכז המדינה על כביש 5 ורכבת קלה למעלה אדומים.

 

בתחום הרכבות מתוכנן חיבור של מסילת רכבת העמק עד למעבר שיח חוסיין ולירדן כדי להוביל סחורות מנמל חיפה מזרחה. תוכנית נוספת היא הקמה של נמלים יבשתיים, כלומר מתחמי אחסון של מכולות וסחורות שלא לאורך החוף (בחדרה, בבית שמש ובכרמיאל) בעלות של כמיליארד שקל. עוד מתוכננות מסילות רכבת מעפולה לאזור ג'נין, מעפולה לטבריה, מאזור תרקומיה לקריית גת. תוכנית הרכבת לאילת תקבל טיפול מיוחד ותובא לאישור הממשלה בהחלטה רשמית שאינה קשורה לתוכנית הזו.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x