$
בארץ

מנכ"ל משרד הבריאות מסביר: למה הפסקנו את קמפיין התזונה הבריאה

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אומר כי הופתע מהאפקט והעוצמה של הקמפיין שבו צפו כ-2 מיליון איש. "אנחנו לא רוצים להרוס את התעשייה. עם זאת משרד הבריאות מחויב לשנות את הרגלי התזונה והרכב המזון בישראל"

שאול אמסטרדמסקי 14:0308.06.16

בעקבות סערת הפסקת קמפיין החטיפים אמר היום (ד') מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לראשונה באופן פומבי כי הופתע "מהאפקט והעוצמה של הקמפיין הזה".

 

 

"אני מודה שחשבנו שנכון יהיה לווסת את המינון", אמר בר סימן טוב. "זה תהליך מורכב שמצריך לפעול באופן מתואם בכל נקודת זמן. אנחנו לא רוצים להרוס את התעשייה ולכן חשבנו שהוויסות צריך להיות בנקודה הזו. נוצרה עוצמה גדולה מאוד והיא עדיין קיימת, אבל אנחנו לא רוצים להרוס את התעשייה".

 

"אני מאמין שיש הפנמה של השינוי הנדרש, והתהליך שאנחנו הולכים אליו עכשיו גדול יותר מהוועדה שהקמנו לרגולציה על מזון", אמר מנכ"ל משרד הבריאות. "יש פה שינוי אדיר שאנחנו עוד לא יודעים לרדת לשורש הסיבה שבגללה העיסוק הציבורי והתקשורתי תפס עוצמות כאלה. כולם מדברים על זה, וזו הברכה הכי גדולה שיכולנו לקוות לה. הדבר הזה שהיה שמור לתזונאיות ולקומץ רופאים הפך לנחלת הכלל. לא רק בישראל אלא גם בעולם. והשיח הזה גם משפיע על המכירות של כל מיני מוצרים שעוד לא תכננו את הקמפיין לגביהם. ואם כבר קמפיין, לפני כשנתיים המשרד השיק סרטון מאוד יצירתי מלא קסם על נזקי המלח והנתרן וצפו בו קצת פחות מ-6,000 איש. המספרים של החשיפה לסרטונים האחרונים הם כמעט 2 מיליון איש".

 

אילוסטרציה אילוסטרציה צילום: בלומברג

 

בר סימן טוב הוסיף כי משרד הבריאות מחויב "לשנות את הרגלי התזונה והרכב המזון בישראל, נקודה. נמשיך להיות מחויבים, ואחרי שראינו נתונים שלא הכרנו קודם, על התחלואה ועל איך הדבר הזה הולך ומתגבר, ובגילאים יותר מוקדמים, ושזה הולך ופושה בכל שכבות האוכלוסייה, אנחנו לא יכולים ולא מתכוונים להתעלם מזה. זו האחריות שלנו לטפל בזה כממשלה וכמשרד בריאות, וגם של תעשיית המזון יחד איתנו".

 

 

מנכ"ל משרד הבריאות ציין כי "השר עצמו חזר אתמול על המחויבות האישית שלו לתהליך הזה באופן מלא ואמיתי. אנחנו מודעים לכך שזה תהליך ארוך מורכב. אין פה זבנג וגמרנו. התופעות שאנחנו רואים היום נבנו במשך עשרות שנים. אי אפשר לשנות את זה ברגע, אבל אנחנו נחושים להוביל את השינוי. נעשה את זה יחד ולכן הקמנו את ועדת הרגולציה על מזון שהיא ועדה ציבורית שפתוחה לציבור ומשתפת את הציבור בתהליך קבלת ההחלטות".

 

לפי בר סימן טוב, "דרך המלך מבחינתנו היא לעבוד בשיתוף פעולה עם התעשייה. אנחנו גם שומעים את ההצהרות של התעשייה ואנחנו מבינים שיש הפנמה של השיח בתעשייה ושיש נכונות לשינוי בצידם. נעבוד איתם בשיתוף פעולה ולא נוותר על המקום שלנו כרגולטור וכממשלה. זו לא עבודה וולונטרית, אנחנו צריכים לעשות את זה יחד במסגרת כללי הסדרה ברורים ויציבים לאורך זמן".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x