$
בארץ

רכבת ישראל: גידול בהכנסות הרבעון הראשון ל-566 מיליון שקל

זאת בעקבות עלייה של כ-17% בהיקף הנסיעות. הרווח הנקי ירד ב-35 מיליון שקל לעומת אשתקד. אז נהנתה החברה מהכנסות אחרות וחד-פעמיות של 190 מיליון שקל

ליאור גוטמן 10:0026.05.16

רכבת ישראל סיימה את הרבעון הראשון של השנה ברווח נקי של כ-35 מיליון שקל, צניחה חדה לעומת רווח נקי של כ-215.38 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

 

 

אשתקד נהנתה החברה מהכנסות אחרות וחד-פעמיות של 190 מיליון שקל שמקורם היה "מביטול חלקי של ההפרשה לירידת ערך נכסים בסך של 160 מיליון שקל, וכן מרישום הכנסות של 30 מיליון שקל למימון תשלום שומות המס לשנים 2012-2003".

 

עפ"י הדו"חות הכספיים, ברבעון הראשן נרשמה עלייה של כ-17% בהיקף הנסיעות שביצעה החברה, מכ-12.6 לכ-14.8 מיליון נסיעות, מה שהניב לה צבר הכנסות של כ-566 מיליון שקל, גידול של כ-6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

ברכבת מציינים כי בתחילת 2016 נכנסה לתוקפה הרפורמה בתעריפי הנסיעה שהוזילה את מחירי הכרטיסים, מהלך ממשלתי שפגע לה בהכנסות והיה יכול לשפר את מצבה הפיננסי אם לא היה קורה בפועל.

 צילום: דוברות רכבת ישראל

 

 

הרווח הגולמי של הרכבת לרבעון הראשון של 2016 הגיע לכ-74 מיליון שקל, עלייה של כ-60% לעומת הרבעון המקביל (כ-46.5 מיליון שקל). הרווח התפעולי של הרכבת הגיע לכ-35.45 מיליון שקל, פער אדיר לעומת רווח תפעולי של כ-207.42 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שנהנה כאמור מהכנסות חד-פעמיות של כ-190 מיליון שקל.

 

עוד עולה מהדו"חות, שברבעון הראשון הממשלה העמידה לחברה הלוואה לזמן קצר בסך של 77 מיליוני שקל לצרכי גישור על פערי הון חוזר. החברה מדווחת על גירעון בהון החוזר בסך של כ-463 מיליון שקל (לעומת 312 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2015). אבל מדגישה כי "ההון החוזר לעיל חושב לפי סה"כ הנכסים השוטפים וההתחייבויות השוטפות כהגדרתם בתקינה החשבונאית. התחייבויות החברה השוטפות כוללות יתרות של ספקים, זכאים והפרשות השייכות לפעילות הפיתוח, אשר ממומנות באופן מלא על ידי מענקים ממשלתיים, כך שליתרות אלו אין כל השפעה על ההון החוזר מהפעילות

השוטפת של החברה", ולכן לטענתה הגירעון בהון החוזר - בניכוי סעיפי הפיתוח - מסתכם לסך של כ- 5 מיליון שקל בלבד.

 

סוף מאי בחנה החברה את המצב שנית והיא מדווחת שהדירקטוריון קיים "דיון בתחזית תזרים המזומנים החזוי של החברה לשנתיים הקרובות, לפיו לחברה צפוי תזרים מזומנים חיובי בהיקף ובעיתוי הנדרש על מנת לעמוד בהתחייבויותיה ולממן את פעילותה ולפיכך קבע כי קיום גירעון בהון החוזר אינו מצביע על בעיית נזילות".

  

ברכבת מתהדרים שבפעם הראשונה בתולדות החברה ההון העצמי שלה עבר את רף מיליארד השקלים. לדברי יו"ר הדירקטוריון חוסאם בשארה והמנכ"ל בעז צפריר, הדבר מצביע על איתנות פיננסית: "אנו גאים על צמיחה משולבת בשני תחומי הפעילות המרכזיים – נוסעים ומטענים. הצמיחה המשמעותית ביותר נרשמה בהובלת המטענים, תחום בעל פוטנציאל עסקי רב ומשמעות כלל משקית אדירה. מספר הנוסעים גדל גם הוא באופן משמעותי, הודות להמשך ריכוז מאמצים ותשומת לב ניהולית מיוחדת למתן שרות מוקפד, דיוק ועמידה בזמנים וכן לרפורמת התעריפים שיצאה לפועל בתחילת השנה ומעודדת יותר אנשים לעבור מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x