הרכבת פסלה את חברה קבלנית ממכרז המוסך בבאר שבע: "האטו עבודות בכוונה"
לטענת הרכבת במסגרת העבודה על הפרויקט "האט הקבלן יואל עזריה במכוון את העבודות באתר, עד כדי הפסקתן כמעט לחלוטין, וזאת נוכח מחלוקות כספיות"
ועדת המכרזים העליונה של רכבת ישראל פסלה את השתתפותו של קבלנית העבודות גילי ויואל עזריה מהמשך השתתפותו במכרז לביצוע עבודות במתחם הרכבת התפעולי בבאר שבע.
הנימוק העיקרי לפסילה הוא "התנהלותו בפרויקט אחר שביצע עבור הרכבת, להקמת המוסך בבאר שבע". לטענת הרכבת במסגרת העבודה על הפרויקט "האט הקבלן במכוון את העבודות באתר, עד כדי הפסקתן כמעט לחלוטין, וזאת נוכח מחלוקות כספיות שהתגלעו בינו לבין חברת רכבת ישראל. פעולות אלו מצד הקבלן גרמו לאיחור במסירת הפרויקט והסבו לרכבת נזקים כבדים".
מוסך הרכבת בדרום נבנה על ידי יואל עזריה בשלוש השנים האחרונות. כפי שנחשף בכלכליסט הנהלת הרכבת גילתה שם הזמנות עבודה שלא ברורות מי צריך אותן, לרבות מגדל פיקוח, והכל בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל. בהוראת המנכ"ל בעז צפריר חלק מהעבודות בוטלו למורת רוחם של הקבלנים וקבלני המשנה שתכננו על ביצוען בפועל.
בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל צילום: יובל חן
ברכבת ישראל מסכמים הבוקר ש"אין בכוונתה, כמזמינת עבודה שאמונה על קידום פרויקטים לאומיים במימון כסף ציבורי, להשלים עם התנהלות בה הקבלן מכתיב למזמין העבודה את קצב ביצוע העבודות ומרשה לעצמו להפסיק או להאט את העבודות, במקום בו מתעוררים חילוקי דעות עם מזמין העבודה".
בתוך כך, הנהלת הרכבת החליטה לממש את אופציית הרכש מחברת בומברדייה הקנדית לרכישת 60 קרונות חדשים בעלות של כ-106 מיליון אירו. הקרונות שירכשו יגיעו ארצה כשהם מותאמים להפעלה הן בדיזל והן בחשמל, תכונה שמאפשרת לחברה להפעיל אותן עם קטרים קיימים או עתידיים שיפעלו בכוח חשמל. הקרונות יסופקו לחברה במהלך שנת 2017 וחציון ראשון של 2018 .