הסכסוך בין שפיר לרכבת: ביהמ"ש הורה שלא לעצור את העבודות להקמת קו רכבת מהיר בין ת"א לירושלים
לאחר שהרכבת הוציאה את שפיר מפרויקט המסילה המהירה בין ת"א לירושלים, טענה החברה כי קיימת סכנה לקריסת מנהרות בפרויקט ולפיכך דרשה לעצור את הפרויקט ולמנות בורר בין הצדדים. בית המשפט הבהיר כי אין לעצור את העבודות: "עניין הביטחות אינו על כתפיה של שפיר"
בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע ביום חמישי שאין לעצור את העבודות בקו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב - זאת חרף טענות חברת שפיר הנדסה, שלפיהן קיימת סכנה לכאורה לקריסת מנהרות בפרויקט וחדירת מים ליסודות. בדיון שנערך בפני השופטת תמר אברהמי נקבע כי בית המשפט לא ימנה בורר בסכסוך בין הצדדים.
הסכסוך החל ביום רביעי שעבר, אז החליטה רכבת ישראל להוציא את שפיר הנדסה, אחת מחברות הקבלן הגדולות בישראל, מפרויקט המסילה המהירה בין תל אביב לירושלים שאמורה להיפתח בעוד כשנתיים ולאפשר נסיעה בין שתי הערים בפחות מחצי שעה. על פי פרסומים בתקשורת, טענה שפיר לכאורה לסכנה בקריסת מנהרות שונות בפרויקט וחדירת מים ליסודות. ברכבת לא הכחישו את התקלה, אולם מסבירים שאף מנהרה לא קרסה ושמים חדרו לתעלה בודדת ולא לכלל הפרויקט.

שפיר טענה שהתיקון יארך חודשים ובעלות של עשרות מיליוני שקלים. הרכבת טענה מנגד שהתיקון ייארך חודשים בודדים בעלות של כמה מאות אלפי שקלים. ביום חמישי שעבר עתרה שפיר לבית המשפט בבקשה למינוי בורר.
תגובת הרכבת לבקשת הבוררות הייתה כי "תובענה זו אינה אלא ניסיון פסול להפעיל לחץ על המשיבה במסגרת סכסוך כספי רגיל בין מזמין לקבלן, וזאת במסווה של "דאגה לציבור", תוך ניפוח אירוע נקודתי לכדי "סכנה בטיחותית ממשית", כביכול. עוד אמרו ברכבת כי "על מנת לקדם את תביעותיהן הכספיות המופרכות, ובמסגרת התנהלות שהפכה לשיטה של ממש, לא בוחלות המבקשות בהטלת רפש באחד מפרויקטי הדגל התחבורתיים של מדינת ישראל".
בפסק דינו הבהיר בית המשפט כי אין לעצור את הפרויקט חרף דרישתה של שפיר: "עניין הבטיחות אינו נמצא במישרין על כתפיה של שפיר. האחריות להתנהלות השוטפת ולבטיחות תהיה על הגורמים שיחזיקו במקום. החשש הלכאורי הוא, שככל שתהיה סוגיה בטיחותית בעתיד, ייטען כי הדבר הינו באחריותה של שפיר לאור פעולותיה בפרויקט בעבר". במקביל, משרד הכלכלה שנכנס כצד לנושא קבע שאין בעיות בטיחוך ככל שהוא רואה לנכון בשלב זה. בשורה תחתונה - שני הצדדים יתעדו בנפרד את הבעיות לכאורה הקיימות בקו המהיר תוך המשך ביצוע העבודות. בית המשפט ידון בממצאים עוד החודש ואם יראה לנכון הוא ימנה בורר.


