• תפריט
בארץ

בלעדי לכלכליסט

מי הרוויח 130 אלף שקל בשנה על ניהול הפייסבוק של קק"ל?

במסגרת חגיגת התדמית של קק"ל שולמו 1.6 מיליון שקל ל־16 יחצנים ופרסומאים ששכר הארגון ב־2015. היו"ר הנכנס דני עטר הקפיא את ההתקשרויות

רוני זינגר 06:5420.12.15

יותר מ־1.6 מיליון שקל שילמה קק"ל לשורה ארוכה של יועצי תקשורת ב־2015 לבדה. ממסמך שהגיע לידי "כלכליסט" עולה שלא פחות מ־16 גופים של יועצים, פרסומאים ולוביסטים הועסקו בשנה האחרונה על ידי קק"ל וגרפו סכום כולל של 1.66 מיליון שקל. היו"ר הנכנס דני עטר, שהופתע בשבוע שעבר לגלות את הנתונים, עצר את ההתקשרויות לאלתר.  

בדיון שעסק בתחום התקשורת התברר שקק"ל התקשר עם יחצנים ויועצים רבים. היועץ האסטרטגי ליאור חורב קיבל 396 אלף שקל עבור ניהול משברים. על פי ההתקשרות, "ההסכם חודש בפטור ממכרז בנסיבות מיוחדות, וזאת לבקשת המנכ"ל לחצי שנה נוספת (...) תחת בקשה לנסות להיטיב תנאים אל מול קק"ל".

 

  צילום: אייל טואג, אלכס קולומויסקי

 

בשנים האחרונות התמודדה קק"ל עם פרסומים וכתבות החושפים את התנהלותה הבעייתית במישור הכספי, נושא שנמצא גם בבדיקת מבקר המדינה. הביקורת הציבורית עמדה גם על רקע בחירתו של עטר, שהיה ח"כ מטעם המחנה הציוני, במקומו של היו"ר הקודם אפי שטנצלר שזוהה עם ההתנהלות הבעייתית. עיתונאים שדיווחו על המתרחש בקק"ל סיפרו כי חורב ייצג מולם את קק"ל בהקשר זה.

 

במקביל, משרד יחסי הציבור והאסטרטגיה בן חורין־אלכסנדרוביץ' קיבל 130 אלף שקל ב־2015 לניהול דף הפייסבוק של קק"ל. לפני כן ניהל את הדף אדם בשם שרון עטיה תמורת 60 אלף שקל. גם עטיה לא זכה במכרז, אלא "נבחר על בסיס אמון אישי מול היו"ר (הקודם)".

 

חברת הלובי גורן־עמיר קיבלה 113.3 אלף שקל עבור שירותי שדלנות בכנסת ובאוצר, בין היתר על רקע רצונה של המדינה להעביר חלק מהכנסות הקרן לתקציב המדינה. בנובמבר הוסכם שהקרן תעביר עד 2017 סכום של 2.2 מיליארד שקל לקופת המדינה.

 

משרד יחסי הציבור של צביקה אלוש ואושרת נגר־לויט קיבלו 50 אלף שקל עבור ייצוג בדרום ובצפון בהתאמה. חברת מודול טיפלה השנה ביח"צ של קק"ל במגזר הרוסי בתמורה ל־170 אלף שקל, וחברת הייעוץ והפרסום קמיר בכר ריכזה את הפעילות מול התקשורת הזרה בתמורה ל־219 אלף שקל.

 

כותב הנאומים של שטנצלר, יעקב שקולניק, קיבל השנה 100 אלף שקל. קק"ל שילמה 184 אלף שקל ליפעת תקשורת המרכזת קטעי עיתונות. תשלום של 141.6 אלף שקל הועבר לחברת ווייז בתמורה לפרסום אתרי קק"ל, שבילי אופניים ומרכזי צפרות. קק"ל התקשרה גם עם משרד הפרסום מקאן אריקסון במכרז סגור, אולם ככל הנראה ההתקשרות הסתיימה ללא עבודה משותפת בפועל.

 

עטר, שהופתע מהיקף ההתקשרויות בנושאי תדמית ותקשורת, הורה לעצור את ההתקשרויות. קק"ל מתכוונת לצאת להתקשרות מחודשת במספר מצומצם של מכרזים שלא יכללו את הגופים שמולם עבד הארגון עד כה.

בטל שלח
    לכל התגובות