• תפריט
בארץ

היעד של נת"ע: להפעיל את הקטע שיחבר בין יפו ובת-ים ברכבת הקלה עד 2018

בחברה שאחראית על הרכבת הקלה בת"א מעוניינים להפעיל עד סוף שנה זו את הקטע הדרומי של הרכבת - לפני סיום כלל העבודות ב-2021

ליאור גוטמן 21:4706.09.15

חברת נת"ע, שאחראית על פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב (הקו האדום), צפויה לקלוט בארבע השנים הקרובות עד 20 קרונות רכבת חשמליים. זאת מתוך מכרז ענק לקליטת 90 קרונות שיפעילו את כל הקו. הסיבה לקליטת הקרונות המוקדמת נעוצה בעובדה שנת"ע שואפת להפעיל כבר בסוף 2018 חלק מקו הרכבת שנבנה היום - לפני סוף העבודות המתוכנן ל-2021. המקטע המדובר, שאמור להיפתח ראשון, הוא המקטע העילי בחלקו הדרומי של תוואי הקו האדום - זה שמחבר בין יפו ובת ים. 

לקראת ראש השנה אמורים משרדי התחבורה והאוצר להכריע בשאלה מי יהיה הזוכה הגדול במכרז הקרונות. המכרז המקורי יצא לדרכו ביוני 2014 ובהיקף של שני מיליארד שקל. מי שניגש למכרז היו חברות אלסטום (צרפת), קאף (CAF, ספרד), ווסלו (גרמניה), סטדלר (שוויץ) ו-CNR (סין). המכרז כולל אספקה של כ-90 קרונות עם אפשרות להגדלת המספר בעוד 30 קרונות בשלב מאוחר יותר. יצוין שספקי הקרונות של רכבת ישראל, סימנס ובומברדייה, בחרו שלא לגשת למכרז.

 

העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב צילום: יובל חן

 

בתחילת השנה ביקש משרד האוצר להקפיא את המכרזים בטענה שהם חייבים להיות מאוחדים עם מכרזי ההפעלה. בענף התחבורה היה מי שרמז שהמכרזים נוטים לטובת הסינים, אולם צוות בדיקה חיצוני שמינתה החשכ"לית מיכל עבאדי לא מצאה פגמים מהותיים במכרז, ועל כן ההערכות הן שבמידה והסינים הגישו את ההצעה הנמוכה ביותר הם יזכו לספק את הקרונות של הקו האדום.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x