$
בארץ

מירי רגב: איני מקורבת לפרסומאי יהושע, אתבע את ערוץ 10 אם לא יחזור בו

שרת התרבות והספורט הגיבה לפרסום בחדשות 10 אתמול, לפיו משרדה העביר את מסע הפרסום לפרויקט "לא לדאוגוסט" למשרד יהושע TWBA בלי מכרז, וזאת בשל קרבתה של רגב לבעלי המשרד רמי יהושע

אורי תובל 12:3331.08.15

"אני מצטערת לקלקל את החגיגה, אבל מעולם לא פגשתי את הפרסומאי רמי יהושע, מעולם לא דיברתי איתו ואני ממש לא מקורבת אליו", כך הגיבה הבוקר (ב') שרת התרבות והספורט מירי רגב לפרסום אתמול בחדשות ערוץ 10, לפיו משרדה העביר תקציב פרסום של 2.5 מיליון שקל למשרד הפרסום יהושע TBWA בלי מכרז. בתחקיר הושמעה הקלטה שבה רגב משוחחת עם יועץ התקשורת שלה ובכירים במשרד כדי לתאם תשובה שתסביר מדוע התקציב הועבר למשרדו של יהושע בצורה זו.

 

החודש יצא משרד התרבות והספורט בפרויקט "לא לדאוגוסט" המציע פעילויות למשפחה, בהן גם פעילויות ספורט, לסוף החופש הגדול. את מסע הפרסום שמלווה את הפרויקט קיבל משרד יהושע TBWA שעובד בשגרה עם הטוטו, וזאת ללא מכרז מסודר שאמור לצאת דרך לשכת הפרסום הממשלתית. בהקלטות מנסים רגב ובכירי המשרד למצוא הסבר שיניח את הדעת מבחינה תקשורתית ומשפטית, מדוע הטוטו בכלל השתתף בפרסום הקמפיין – הסיבה שבגללה, לטענת המשרד, הגיע הקמפיין לידי משרד יהושע TBWA.

 

מירי רגב מירי רגב צילום: אוהד צויגנברג

 

למרות הטענה הזאת, בהקלטות נשמע אדם שזוהה בכתבה כבכיר במשרד התרבות והספורט כשהוא מציין בפירוש כי "בפרוטקול שמופיע בדירקטוריון הטוטו... רמי יהושע נבחר על סמך בקשת המשרד להיות עם רמי יהושע, ואני אומר שיהיו לא מעט דירקטורים שיוציאו את הפרוטוקול הזה. אנחנו רוצים להיות זהירים וחושבים על זה מראש".

 

בכיר נוסף מתחיל לנסח תשובה ומסביר שמשרד יהושע נבחר בעקבות "סיעור מוחות של כמה משרדי פרסום" והשרה רגב קוטעת אותו: "לא, לא, לא, לא טוב! תשובה רעה, רעה, רעה!". רגב מתחילה להסביר כי "הטוטו הוא חלק ממדיניות של מדיניות הפעלת ספורט", אולם הבכיר עונה כי "יש כאן בעיה. עשינו דיון משפטי בבוקר.. והתברר שזה לא כל כך מחזיק מים מבחינה משפטית".

 

בהמשך הוא מציג את הפתרון שלו: "היה סיעור מוחות. השרה ביקשה רעיונות כי זה היה החזון שלה, הטוטו יחד עם משרדים נוספים בא עם רעיון והוא בא עם הזכיין שלו, יחד עם רמי יהושע. זה היה הרעיון של הטוטו וכתוצאה מזה הוחלט ללכת עם הטוטו והזכיין שלו כי הם הביאו את הרעיון". על כך הגיבה רגב: "טוב, מאה אחוז, מאה אחוז". היועץ סוויסה מציין כי עדיין יש בעיה: "מי שירצה לחפש אותנו.. יוציא את הפרוטוקול הזה וחסר הסבר שהוא לא רק משפטי אלא מקצועי". על כך עונה הבכיר כי "יש הסבר מקצועי: הם הציגו קונספט מנצח". סוויסה מקשה: "ישראלו למה לא ניתנה לעוד משרדים הזדמנות להציע את מרכולתם" והבכיר עונה: "כאן באה התשובה של השרה שהטוטו הוא זרוע שלנו ואיתם אנחנו מתייעצים".

 

אתמול נמסר ממשרד התרבות כי ההקלטה היא של "סימולציה לקראת מסיבת עיתונאים". עוד נמסר כי "כל ההליך אושר על ידי המשפטנים של המשרד ובוצע כדין, נקודה". 

 

מהטוטו נמסר: "על פי החלטת המועצה הלאומית לספורט, הטוטו הקצה לטובת הספורט העממי בפרויקט ׳לא לדאוגוסט׳ חמישה מיליון שקל, מתוכם הוחלט על הקצאה של עד 2.5 מיליון שקל לפרסום הפרויקט. משהוחלט שהטוטו יישא בעלויות הפרסום הוא עשה זאת באמצעות משרד הפרסום של הטוטו - יהושע TBWA, המלווה את הטוטו בשנים האחרונות בפעילות השוטפת. משרד הפרסום יהושע נבחר במכרז, בהתאם לנוהלי הטוטו ובהתאם לכל דין".

 

הבוקר אמרה רגב כי "אני מצטערת לקלקל לכם את החגיגה ולהציג את העובדות - מעולם לא פגשתי את רמי יהושע, מעולם לא דיברתי איתו, ואני ממש לא מקורבת אליו. הפעם הראשונה שראיתי אותו היתה בפגישה מקצועית שבה השתתף כנציג הטוטו". לדבריה, "ערוץ 10 יצטרך לקחת אחריות על הפרסומים שהכפישו את שמי והציגו יחסי קרבה שאינם קיימים. מדובר בדיבה לשמה ועורך הדין שלי עמל ברגעים אלו על מכתב הפונה לערוץ 10 בבקשה שיחזור בו מטענותיו ולא – אתבע על הוצאת דיבה. מי שמנסה להכפיש את שמי לא יצלח, הכל נעשה על פי דין ובחיווי משפטי".

 

רגב הזכירה כי עד כה השתתפו בפרויקט כ-200 אלף איש. "זהו פרויקט משולב של תרבות וספורט, ולכן הטוטו היה שותף לו. הטוטו כשותף מימן את אירועי הספורט העממי ואת השיווק באמצעות הספק שלו - רמי יהושע, שעבר מכרז בטוטו ללא כל התערבות המשרד". לגבי ההקלטה היא ציינה כי "מה שאמרתי בהקלטה הוא שצריך להגיד את האמת וזה הציטוט".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x