רכבת ישראל סיימה את הרבעון השני ברווח נקי של 22.9 מיליון שקל
הכנסות החברה הסתכמו בכ-538 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-1.56 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, שכלל שערוך בדיעבד של הסובסידיה הממשלתית. ההנהלה והכלליות הגיעו לכ-30 מיליון שקל
09:37
25.08.15
רכבת ישראל מפרסמת הבוקר (ג) את הדו"ח הכספי שלה לרבעון השני של 2015, אותו היא סיימה ברווח נקי של כ-22.9 מיליון שקל. השוואה בין נתוניה הכספיים של רכבת ישראל לרבעון הקודם, או אפילו חציון מול חציון, עלולות לתעתע כיוון שבמחצית הראשונה של השנה שעברה מדינת ישראל חישבה מחדש, ובדיעבד, את הסובסידיות שמוענקות לרכבת מה שהביא לה שנה שעברה הכנסות חד פעמיות של קרוב ל-900 מיליון שקל. לפיכך, ההשוואה בין הרווח הנקי שהושג ברבעון השני של 2015 (כ-22.9 מיליון שקל) לבין זה שהושג ברבעון השני של שנה שעברה (כ-1.6 מיליארד שקל) אינו ריאלי.
קראו עוד בכלכליסט:

רכבת ישראלצילום: דוברות רכבת ישראל
כך או כך, סך הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-538 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות של כ-1.56 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, שכלל כאמור גם שערוך בדיעבד של הסובסידיה הממשלתית. הוצאות ההנהלה והכלליות הגיעו לכ-30 מיליון שקל (26 מיליון שקל ברבעון המקביל) ואילו הרווח התפעולי של הרכבת הגיע לכ-23 מיליון שקל (כ-1.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד). סך התחייבויות החברה הגיע לכ-22.1 מיליארד שקל, גידול של כ-1.2 מיליארד שקל ביחס לסוף יוני 2014. בדו"ח מציינת החברה שיש לה גרעון בהון החוזר בהיקף של כ-358 מיליון שקל, אולם אתמול (ב) "קיים דירקטוריון החברה דיון בתחזית תזרים המזומנים החזוי של החברה לשנתיים הקרובות ,לפיו לחברה צפוי תזרים מזומנים חיובי בהיקף ובעיתוי הנדרש על מנת לעמוד בהתחייבויותיה ולממן את פעילותה ולפיכך קבע כי קיום גירעון בהון החוזר אינו מצביע על בעיית נזילות"
אתמול בלילה (ב) פרסמה החברה שהיא תשלם למשרד הביטחון כ-220 מיליון שקל בעבור פינוי תדרים שישמשו אותה לתוכניות הפיתוח. התשלום יועבר ב-4 חלקים שווים כאשר מי שיהיה "חתום על הצ'קים" היא לא רכבת ישראל אלא משרד האוצר.
"רכבת ישראל ממשיכה להציג צמיחה בפעילות וברווחיות של החברה. במחצית הראשונה של 2015 הגיעה החברה לשיא חדש במספר הנוסעים היומי והחודשי ואנו צופים את המשך הגידול בשימוש בשירות הרכבת. במהלך החודש הבא תפעיל החברה את מסילת הנגב החדשה המקשרת בין אשקלון ובאר שבע, דרך שדרות ונתיבות ובסוף השנה נחנוך בקו זה גם את תחנת אופקים. בימים אלה חברת הרכבת מעורבת בשני תהליכים משמעותיים בהובלת משרד התחבורה, אשר צפויים להגדיל משמעותית את מספר הנוסעים ברכבת: הקמת הרכבת הקלה ורפורמת התעריפים. רכבת ישראל תגברה את השירות בגוש דן, והוסיפה אלפי מקומות ישיבה בשעות השיא, על מנת לספק פתרון לביקושים הצפויים בשל השינויים בהסדרי התנועה בתל אביב. כמו כן, הרכבת הינה שותפה פעילה בתהליך שמוביל שר התחבורה, להחלת רפורמת תעריפי הנסיעה", אמר בעז צפריר, מנכ"ל החברה.


