מבחן רכב: ניסאן אלמרה
ניסאן אלמרה היא מכונית שנחמד לקבלה ממקום העבודה, אך לא מומלצת לרכישה פרטית
ניסאן וורסה, המכונית הזולה ביותר בארצות הברית בשנת 2014 (כ־13 אלף דולר) מגיעה לישראל. כאן קוראים לה אלמרה. ההיגיון מאחורי המהלך פשוט: בארה"ב חובבת הגודל מדובר במכונית הבסיסית ביותר שבנמצא. בישראל למודת הצנע מדובר במכונית משפחתית, כזו שעולה 110 אלף שקל.

אלמרה, שכבר נפוצה בציי הרכב הגדולים, עד לפני זמן קצר לא הוצגה באולמות התצוגה. ויש לכך סיבה: המכונית מיועדת בעיקר לציי רכב, שמחפשים מכוניות פונקציונליות. הפלסטיקה פשוטה מאוד אך עמידה, לנוסעים שמאחור יש שפע של מקום לרגליים ותא המטען גדול. האבזור בסיסי, אך בהחלט מספק. התלונה היחידה היא שרוחבה של המכונית אינו מספיק למשפחה בריאה. האבזור בסיסי: חלונות חשמל, נעילה מרכזית ובקרת שיוט. מבחינת נוחות הנסיעה, ניכר שאלמרה מיועדת בעיקר לצרכנים אמריקאים: המתלים מכוילים על הצד הרך ובולעים מהמורות היטב. המנוע, בנפח 1.6 ליטרים, ותיבת ההילוכים הרציפה מצליחים לייצר ביצועים נאותים, אך בשיוט מחוץ לעיר, השילוב של התיבה הרציפה ובידוד הרעשים המינימלי יוצר רעש ניכר.
בפועל אלמרה היא כלי עבודה ותו לא. כלומר היא רכב סביר בהחלט למי שיקבל ממקום העבודה מכונית משפחתית קטנה. לצרכנים פרטיים לא היינו ממהרים להמליץ על רכישה במחיר מלא של רכב שמלכתחילה מיועד להימכר במסות ובהנחות גדולות לציי הרכב.


