$
בארץ

איך הגיעו מאות חשבונות חשמל לפח הזבל?

תושב ראשון לציון גילה מאות חשבונות שלא חולקו זרוקים בשקיות באזור מגוריו. החברה המפיצה, א.ד הפצות, וחברת החשמל טוענות: נעשים ניסיונות לחבלה מכוונת בחלוקת החשבונות

אופיר דור 20:32 15.04.15

 

ערן (השם המלא שמור במערכת), תושב שכונת אברמוביץ בראשון לציון, סיפר ל"כלכליסט" שלאחרונה הפסיקו להגיע אליו חשבונות החשמל. אתמול (ג') הופתע ערן למצוא מאות חשבונות חשמל שלא חולקו זרוקים בשקיות בפינת רחוב שפינוזה בעיר. לדבריו, מאוחר יותר הבחינה אשתו כי המכתבים התגלגלו לפח הזבל בבניין שבו הם גרים.

 

החל מה-1 בינואר השנה מחלקת חברת א.ד הפצות את חשבונות החשמל - לאחר שזכתה במכרז של חברת החשמל והחליפה את חברת מסר, שהיתה אחראית על החלוקה במשך שנים רבות. באזורי פריפריה משתמשת א.ד הפצות בשירותי דואר ישראל לחלוקת חשבונות החשמל.

 

תגובת החברות: חבלה מכוונת
תגובת החברות: חבלה מכוונת

 

מאז זכייתה של א.ד הפצות עולות תלונות על שיבושים בחלוקת חשבונות החשמל שהגיעו למשרד התקשורת, לרשות החשמל (הגוף המפקח על חברת החשמל) ולחברת החשמל. לפני כשבועיים אף פרסמה חברת החשמל מודעות בעיתונות הכתובה, ולפיהן ייתכנו תקלות מקומיות במשלוח והפצת חשבונות החשמל. החברה ביקשה מלקוחות שקיבלו את החשבון באיחור לפנות למוקד השירות הטלפוני כדי שניתן יהיה לעדכן את המועד האחרון לתשלום המצוין על גבי החשבון.

 

בא.ד הפצות ובחברת החשמל טוענים בתגובה, כי נעשים ניסיונות על ידי גורמים שהם אינם נוקבים בשמם לחבל בהפצה של חשבונות החשמל. חברת א.ד אף הגישה תלונה בנושא זה למשטרה.

 

החשבונות נמצאו בזבל
החשבונות נמצאו בזבל

 

חשבונות החשמל שנמצאו ברחוב בראשון לציון היו אמורים להיות מחולקים לפני כחודשיים, כאשר לפי הקריטריונים של רשות החשמל החשבון צריך להגיע ללקוח בתוך 72 שעות ממועד שליחתו.

 

"מדובר בחבלה מכוונת - לא תיגבה ריבית פיגורים"

 

מא.ד הפצות נמסר, כי "מבדיקה שערכנו מדובר בחשבונות ישנים מאחר שחברת החשמל איננה שולחת חשבונות במעטפות כאלו מזה למעלה מחודש. מאחר שכך הדבר נראה שיד מכוונת מנסה לפגוע בזדון בחברת א.ד ודווריה. נוסיף ונאמר כי בשבועות האחרונים אנו נתקלים בפעולות המנסות לפגוע ולחבל בחלוקת חשבונות החשמל. תלונה במשטרה בנושא זה כבר הוגשה והנושא נמצא בחקירת משטרה".

 

מחברת החשמל נמסר, כי "מדובר בתופעה חמורה אשר חוזרת על עצמה בתקופה האחרונה ונחקרת לעומק. ככל שידוע לנו מדובר בפעילות חבלנית מכוונת כנגד חברת ההפצה. חברת החשמל עדכנה את ציבור לקוחותיה בכל אמצעי המדיה האפשריים, על עיכובים בחלוקת חשבונות החשמל ללקוחות, הנובעים מתקלות במערך חלוקת החשבונות ע"י חברות המספקות שירותי חלוקת הדואר.

 

"בהמשך לכך, נמצאה היום כמות חריגה של חשבונות חשמל מרוכזים בראשון לציון, הנושא נמצא כעת בבדיקה על ידי כל הגורמים הרלוונטיים. אנו שבים ומבקשים מלקוחות אשר קיבלו חשבונות באיחור או שלא קיבלו אותם, לפנות למרכזי השירות 103 על מנת לעדכן את מועד התשלום. יודגש כי לקוחות אלו אינם מחויבים בתשלום ריבית פיגורים. בנוסף, חברת החשמל מציעה להצטרף להסדר קבלת חשבונית במייל, כך שהחשבון יתקבל אצל הלקוחות במייל מיד לאחר עריכתו".
x