$
בארץ

התעשייה האווירית תפתח מטוס לואו קוסט למנהלים

תע"א תפתח מטוס אישי בגלל ירידה בביקוש למטוסים הקיימים של החברה בעקבות המשבר הכלכלי. אישור הדירקטוריון עדיין דרוש לפיתוח

דוד רפאלי 08:0622.10.14

התעשייה האווירית שוקלת לפתח מטוס אישי סילוני המכיל טייס אחד ועד 5 מקומות לנוסעים.

 

מדובר במטוס אישי חד מנועי עם טווח מרבי של כ־1,000־1,500 ק"מ — הבנוי לטיסות קצרות ופנים־יבשתיות. הפרויקט, שנמצא כרגע בבדיקת היתכנות, נושא את השם הזמני Passenger Jet 4. תע"א בוחנת אם יש הצדקה כלכלית לפרויקט, וכן מחפשת שותף אסטרטגי שיצטרף אליה בשיווק המטוסים ומתן שירותים שוטפים לרוכשים שלהם.

 

Gulfstream G200 הישן. החדש יצליח לטוס מהארץ לבולגריה או כוויית Gulfstream G200 הישן. החדש יצליח לטוס מהארץ לבולגריה או כוויית צילום: בלומברג

 

התעשייה האווירית מייצרת מטוסי מנהלים בשיתוף פעולה עם חברת גולף־סטרים האמריקאית. מדובר במטוסים גדולים יותר מהמטוס האישי שנמצא עכשיו בתהליכי תכנון. לפי ההסכם בין החברות, תע"א מייצרת את המטוסים וגולף־סטרים משווקת אותם. מהמשבר הכלכלי חווה תע"א ירידה בביקושים למטוסים הגדולים יותר שמאפשרים הטסת שישה נוסעים ושני טייסים — מ־70 ל־20 מטוסים בשנה. מחיר מטוס G200 עולה כ־20 מיליון דולר.

 

"אנחנו מחפשים דרכים להרחיב את הפעילות שלנו בתחום פיתוח המטוסים האזרחיים מעבר למה שאנחנו עושים כיום עם גולף־סטרים", אמר ל"כלכליסט" גדי כהן, מנהל חטיבת הנדסה, כלי טיס אזרחיים ובדק בתע"א.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x