$
בארץ

בלעדי לכלכליסט

דו"ח: "קצב תיקון מחלף בני דרור לא עומד בציפיות"

חברת הבקרה של נתיבי ישראל הגישה דו"ח שחושף כי קיים סיכון שהמחלף ישקע וייסגר שנית לתנועה בחורף. נתיבי ישראל: "הדו"ח הוגש באוגוסט, רוב אי ההתאמות תוקנו"

ליאור גוטמן 08:0701.10.14

דו"ח שהגישה חברת הבקרה שמלווה את פרויקטי התחבורה של חברת נתיבי ישראל חושף כי מחלף בני דרור, שמחבר בין כביש 4 לכביש 553, עשוי לשקוע ולהיסגר שנית. "ההכנות לחורף הקרוב מתבצעות בקצב נמוך ביותר וקיים סיכון לאירוע חוזר", נכתב בדו"ח. המחלף הושק בחגיגה גדולה בדצמבר האחרון, במהלך החורף חלק מתשתיותיו "טבעו" בגשמים העזים ונתיבי ישראל נאלצה לסגור אותו לתיקונים. הוא נפתח שוב באפריל.

 

שקיעת מחלף בני דרור בחורף שעבר שקיעת מחלף בני דרור בחורף שעבר צילום: עידו ארז

 

עלות בניית המחלף עמדה במקור על 183 מיליון שקל, ומטרתו היתה לצמצם את עומסי התנועה באזור השרון. מהדו"ח שהגישה חברת הבקרה, שכותרתו "דיווח לנציגי הממשלה על התקדמות פעילויות בקרת החברה הלאומית לדרכים", עולה כי הבנייה עלתה כבר 155 מיליון שקל וכעת תביעות הקבלן לתיקונים ושיפוצים עומדות על 78 מיליון שקל נוספים - מה שעלול להוביל לחריגה של 50 מיליון שקל מהתקציב המקורי. הדו"ח מצייר תמונה מדאיגה שלה שורה תחתונה אחת - "קצב השלמת התיקונים נמוך ולא עומד בציפיות", ועל כן אם החורף הקרוב יהיה גשום במיוחד, המחלף עלול להיפגע והתנועה בו תוגבל שוב.

 

אתמול חשף "כלכליסט" שהחשכ"לית מיכל עבאדי-בויאנג'ו גילתה חשש לחריגות בנייה ולוחות זמנים בהיקף של כ-2 מיליארד שקל בפרויקטי כביש ומסילות ברזל רבים בארץ, ודיווחה על כך במכתב ישיר שנשלח לשר התחבורה ישראל כץ. ל"כלכליסט" נודע כי טרם כתיבת המכתב ביצעה החשכ"לית סיורי שטח ולמדה מקרוב את בעיות הקבלנים.

 

מחברת נתיבי ישראל נמסר: "החברה זימנה את הקבלן, האחראי על תכנון והקמת המחלף, לשימוע והטילה עליו סנקציות, כפי שכבר פורסם ב"כלכליסט". מאז פרסום הדו"ח חלפו למעלה ממאה ימי עבודה ורוב אי ההתאמות תוקנו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x