קבוצת מגנזי רוכשת את חברת התשתיות מרדכי בנימין ב־38 מיליון שקל
חברת התשתיות הוותיקה מרדכי בנימין מימשה לאחרונה 3 נכסים. כעת נמכרת השליטה בחברה לקבוצת מגנזי שמצדה שואפת להפוך לחברת התשתיות הפרטית הגדולה בארץ. השלמת העסקה כפופה לבדיקת נאותות
קבוצת מגנזי חתמה אתמול על מזכר הבנות לרכישת השליטה בחברת התשתיות מרדכי בנימין, כך נודע ל"כלכליסט". הצדדים הסכימו שהשליטה במרדכי בנימין תועבר לאחר בדיקת נאותות תמורת 38 מיליון שקל. במסגרת התשלום קבוצת מגנזי תעביר למרדכי בנימין תשלום מיידי של כ־30 מיליון שקל לקופת החברה למימון פעילותה השוטפת, ועוד כ־8 מיליון שקל יועברו לאחר בדיקת הנאותות. התשלום יקנה לקבוצת מגנזי 51% ממניות מרדכי בנימין. קבוצת מגנזי, בשליטת גבי מגנזי, פועלת בתחומי התשתיות, התעשייה והנדל"ן למגורים ולמסחר. עם הפרויקטים שבהם היא מעורבת נמנים פרויקט לוגאנו ביהוד (בשותפות עם קבוצת ים סוף של פפושדו), ומגדל המשרדים BBC שנמצא בבני ברק (מגדל בר כוכבא).

מה מחכה לענף התשתיות
הרכישה של מרדכי בנימין אינה מבשרת טובות לענף תשתיות התחבורה. מרדכי בנימין היא אחת החברות הוותיקות בענף, ומתחילת העשור היא השלימה כמה פרויקטים משמעותיים בצפון כגון סלילת צומת גולני החדש (בעלות של 350 מיליון שקל).
בימים אלה החברה בונה את המקטע הראשון של כביש 1 באזור שער הגיא (בעלות של 300 מיליון שקל), והחלה את עבודות הפיתוח על הזרוע הרביעית של נמל התעופה בן גוריון. אחד מבעלי החברה הוא אילן מרדכי, סגן נשיא התאחדות בוני הארץ.

מימושים במהלך מהיר
בשבוע שעבר נחשף ב"כלכליסט" שמרדכי בנימין מימשה לאחרונה שלושה נכסים, שנמכרו במהלך מהיר לחברות אחרות וקטנות יחסית בענף בעלות של כ־40 מיליון שקל. במרדכי בנימין הכחישו אז רשמית כי הם סובלים ממצוקת תזרים מזומנים, אולם בסביבת החברה טענו לעיכובי תשלום של כמה עשרות מיליוני שקלים מהחברה הלאומית לדרכים (מעצ לשעבר) עקב מחלוקות פיננסיות על עמידה באבני דרך של פרויקטים שונים - עד למצב שנוצר פער תזרימי בחברה, שככל הנראה חייב את מכירת השליטה. בחברת נתיבי ישראל סירבו להתייחס למחלוקות.
מקבוצת מגנזי נמסר בתגובה כי "מזכר ההבנות נחתם מתוך כוונה להטמיע את פעילות קבוצת מרדכי בנימין ובניו בפעילות קבוצת מגנזי, ולהפוך את הגוף המאוחד, תחת קבוצת מגנזי, לחברת התשתיות הפרטית הגדולה והמובילה בישראל".
אילן מרדכי אישר את דבר המכירה.


